Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:54:48 GMT

شفافیت نقطه عطفی و فرصتی کلیدی برای دولت سیزدهم است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۲۹۰۵

شفافیت نقطه عطفی و فرصتی کلیدی برای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پرویز سالاری امروز در حاشیه همایش سراسری این نهاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: این همایش با شعار انتصابات عادلانه، خشکاندن امتیازات ناعادلانه وبا حضور رییس هیات مدیره این سازمان مردم‌نهاد، معاون قضایی دادستان کل کشور، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و جمعی از اعضای این سازمان برگزار شد که مسائلی پیرامون قوانین فساد زا در آن مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در استان هرمزگان، بیان داشت: استان هرمزگان نیز همزمان باسایر استانها در زمینه مبارزه با فساد حرکتهای بسیار خوبی انجام داده که نمونه بارز آن جلوگیری از انتصاب مدیرانی که فساد مالی، سیاسی و اخلاقی در دولت‌های گذشته داشته اند با ارایه گزارش به دفتر مرکزی دیده بان بوده است. 

مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان تصریح کرد: گام بعدی نهاد دیده بان در استان، پیشگیری از رانت‌های اطلاعاتی بویژه در سازمان بنادر و دریانوردی بود که با دادن امتیازات خاص به افراد خاص و همچنین سرمایه گذاری در منطقه انرژی بر پارسیان تحت عنوان پارک معدنی توسط یکی از وزرای دولت پیشین بود که با اطلاع رسانی به موقع و رسانه‌ای کردن موضوع از این واگذاری ها پیشگیری شد. 

سالاری خاطر نشان کرد: بازگرداندن آلومینیوم المهدی توسط نهاد دیده بان و جناب دکتر توکلی گام بسیار مهمی در حفظ سرمایه‌های ملی بود که با توجه به بررسی های به عمل آمده مشخص شد قیمت اجناس داخل انبار این شرکت ازقیمت پیشنهادی سازمان خصوصی سازی برای خرید کارخانه بیشتر است که با شکایت دکتر توکلی این واگذاری متوقف و این شرکت به استان بازگردانده شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین ارکان کار ما در نهاد دیده بان، تشکیل کارگروه های مختلف بویژه در حوزه آموزش و تحقیقات بوده است زیرا اعتقاد داریم قبل از هر اقدامی باید از بروز فساد جلوگیری و از مدیران به عنوان سرمایه های کشور صیانت شود.

وی از برگزاری جلسات متعدد اعضای شورای مرکزی این نهاد با مدیران مختلف اجرایی ، قضایی و... استان در جهت شفاف سازی و پیشگیری از رانت و مقابله بافساد خبر داد. 

مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که آیا نمایندگان مجلس  در انتصاب مدیران دراستان دخالت می کنند گفت : علی رغم تاکید مقام معظم رهبری که نمایندگان قوه عاقله و قوه ی نظارت هستند و نباید در انتصابات دخالت نمایند متاسفانه دیده می شود که در برخی دستگاههای اجرایی حتی در دولت آقای رئیسی شاهد انتصاب مدیرانی ضعیف هستیم که این انتصابات حکایت از لابی گری نمایندگان دارد.

وی تاکید کرد: از دولت آقای رئیسی انتظار است که با توجه به شعار محوری استفاده از نیروهای کار آمد، متخصص، متعهد و فساد ستیز، از مدیرانی که متناسب با برنامه ها و شعارهای ایشان و در راستای منویات مقام معظم رهبری بویژه اجرایی شدن گام دوم انقلاب حرکت می کنند استفاده نمایند. 

پرویز سالاری در پایان بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین، وظیفه ما و بقیه خواص و روشنفکران جامعه است که با بیان مطالب به موقع و افشای سو استفاده و رانت های اطلاعاتی برخی مدیران؛ جلوی اقدامات نا بهنجار آنها که گاهی به دلیل ضعف در شناخت قوانین و گاهی نیز به دلیل سو استفاده از ضعف مدیران پایین دستی است گرفته شود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پرویز سالاری دیده بان شفافیت هرمزگان بندرعباس نهاد دیده بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵هزار تخت بیمارستانی در سه سال ابتدای دولت سیزدهم افتتاح شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های درمانی، بهداشتی و آموزشی خراسان شمالی که عصر شنبه در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در سه سال ابتدای دولت سیزدهم ۲۵ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده است که در هی دولتی سابقه نداشته است.

وی در افزود:

کد خبر 6090453

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • ۲۵هزار تخت بیمارستانی در سه سال ابتدای دولت سیزدهم افتتاح شده است
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد