Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: سرعت وزش باد در منطقه گل‌تپه در استان همدان به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، وزش شدید باد در استان همدان از صبح دیروز آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

سرعت باد همراه با گرد و غباری به اندازه‌ای است که تردد عابران پیاده را با مشکل روبه‌رو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزش شدید باد در شب گذشته سبب قطعی برق برخی مناطق شهر همدان و خسارت به تابلو و بنرهای تبلیغاتی شده است.

محمد حسن باقری شکیب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: وزش شدید باد تا اواخر وقت امشب ادامه دارد اما از فردا از شدت باد کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وزش شدید باد در این روزها به‌ خاطر تغییرات دمایی و عوض شدن فصل است، تصریح کرد: معمولا در ماه‌های پایانی هر فصل با وزش شدید باد روبه‌رو می‌شویم.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه وزش شدید باد از دیروز در استان آغاز شده، گفت: سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاه همدان 64 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

باقری شکیب با بیان اینکه فعلا سامانه بارشی در استان نداریم عنوان کرد: از دوشنبه شب یک سامانه ضعیف بارشی وارد استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیشب دمای استان کاهش داشته است، افزود: حداقل دمای شهرستان رزن به منفی یک درجه رسیده است.

تندباد اردبیل را درمی‌نوردد/ آغاز بارش برف در ارتفاعاتتندباد هفته‌ گذشته 150 میلیارد تومان خسارت در غرب استان گیلان برجای گذاشتتندباد شدید در راه استان کرمانشاه؛ احتمال شکستن درختان و خسارت به سازه‌های بلند وجود دارد

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اظهار داشت: دیروز شهرستان رزن با حداقل دمای منفی یک درجه به عنوان سردترین شهرستان استان و ملایر با حداکثر دمای 18 درجه به عنوان گرمترین نقطه استان گزارش شده است‌.

باقری شکیب با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته دمای شهرستان همدان هم بین 2 و 17 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است گفت: امشب حداقل دمای همدان به منفی 2 درجه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال از نظر میانگین بارش‌ها نسبت به سال زراعی پارسال و آمار بلند مدت، رشد منفی داشتیم، تصریح کرد: تا پایان اسفندماه هم بارش قابل توجهی نخواهیم داشت‌‌.

انتهای پیام/743/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزش شدید باد استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با فعالیت متناوب امواج بارشی، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید و احتمال گرد و خاک  و در نقاط مستعد بارش تگرگ  همراه با تندباد لحظه ای تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.

محمدپور افزود: علاوه بر آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه های موقت در اثر تندباد لحظه ای وجود دارد.

توصیه می شود دستگاههای اجرایی آمادگی آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها را داشته باشند.

وی ، شهروندان خواست در این مدت از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نموده و احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی، ترددهای شهری و جاده ای، محکم سازی سازه های سبک، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را مد نظر قرار دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید