Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در آیین معارفه رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: در شورای اشتغال استان در جهت رفع موانع مجوز‌های مربوط به محصولات دانش بنیان گام برداشته شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پارک علم و فناوری زنجان با حضور علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، استاندار زنجان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خیرالدین در این مراسم با اشاره به مأموریت‌های پارک علم و فناوری در خصوص واگذاری اراضی به شرکت‌ها، خواستار رفع موانع جهت این مهم شد و تاکید کرد: در شورای اشتغال استان در جهت رفع موانع مجوز‌های مربوط به محصولات دانش بنیان گام برداشته شود.

وی خیرالدین همچنین با تشکر از زحمات دکتر مرادخانی و آرزوی موفقیت برای دکتر آذرپیوند، ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد شکوفایی هرچه بهتر مجموعه پارک علم و فناوری استان زنجان باشیم.

افشارچی، استاندار زنجان نیز در این مراسم ضمن اعلام حمایت کامل از توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان زنجان و همچنین برنامه‌هایی در راستای توانمند ساختن مجموعه پارک علم و فناوری استان، از برنامه‌ریزی برای پیشرفت پارک علم و فناوری خبر داد.

در بخش دیگری از این مراسم داود مرادخانی، رئیس پیشین پارک علم و فناوری زنجان ضمن ارائه گزارش عملکرد پارک در سال‌های گذشته، گفت: در دوره‌ای ۴ساله تمام توان خود را با همکاری کارمندان این پارک علم و فناوری جهت حمایت از جوانان و فناوران استان به کار بستم، زیرا معتقدم باید به جوان‌های باانگیزه و نوآور استان توجه ویژه‌ای شود.

در پایان این مراسم نیز آذرپیوند، رییس جدید پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به جایگاه پارک‌های علم و فناوری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و ضرورت تعامل و همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: همه تلاش مجموعه پارک علم و فناوری استان زنجان در تعاملات استانی و کشوری در این جهت است که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری فراهم شود و در این زمینه زیرساخت‌های بسیار مهمی در ابعاد مختلف برای این پارک در حال شکل‌گیری است.

آذرپیوند با اشاره به اهمیت فعالیت‌های استارت آپ‌ها و همچنین وجود شرکت‌های فعال در پارک خواستار توجه بیش از پیش وزارت عتف به اکوسیستم نوآوری زنجان شد تا از این طریق سطح کیفی فعالیت‌ها از طریق حمایت‌های ویژه به بالاترین سطح ارتقاء یابد.

وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که در سال جدید نسبت به راه اندازی مراکز نوآوری در شهرستان‌ها اقدام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای توسعه ابعاد جدید فعالیت‌ها در زمینه فناوری و نوآوری قدم‌های بزرگی برداشته شده است و تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد.

در حاشیه این مراسم تفاهم‌نامه‌ای به منظور راه اندازی مرکز نوآوری بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای زنجان و پارک علم و فناوری استان زنجان امضا شد.

در پایان مراسم حکم انتصاب آذرپیوند و لوح تقدیر مرادخانی از سوی معاون محترم فناوری و نوآوری وزارت عتف به آن‌ها اهدا شد.

بازدید از مرکز نوآوری خرم دره

معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم در حاشیه این سفر به استان زنجان، از مرکز نوآوری شهرستان خرمدره نیز بازدید کرد.
در این بازدید محبی فرماندار شهرستان و نوری آراء شهردار خرم‌دره در خخصوصاخذ مجوز تاسیس مرکز رشد و احداث پردیس پارک زنجان در این شهرستان در راستای توسعه کسب کار در شهرستان خرم دره تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است این مرکز از سال ۹۸ تحت عنوان" کانون شکوفایی و خلاقیت" در دانشگاه کار، فعالیت خود را آغاز نموده و پس از تربیت نیرو‌های جوان و خلاق و راه اندازی استارتاپ‌ها و شکل گیری تیم‌هایی با ایده‌های فناورانه، در مرداد ماه سال‌جاری بطور رسمی به عنوان اولین مرکز نوآوری شهرستانی در استان، در فضایی به وسعت ۴۰۰ متر مربع در دانشگاه کار افتتاح شد.

در حال حاضر تعداد ۱۰ واحد فناور شامل دو شرکت دانش بنیان بصورت مستقر و ۱۵ ایده‌ی فناورانه در قالب هسته فناور غیرمستقر از خدمات این مرکز و شتابدهنده کسب کار در این مرکز نوآوری بهره مند می‌شوند. از جمله خروجی‌های قابل ذکر این مرکز ایجاد اشتغال مستقیم ۷۵ نفر و غیر مستقیم ۲۰۰ نفر برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری زنجان رفع موانع تولید محصولات دانش بنیان پارک علم و فناوری استان زنجان فناوری و نوآوری مرکز نوآوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین