Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگا ایرنا جعفر میعادفر روز شنبه در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و انجمن اوتیسم در سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه خدمات اورژانس به هیچ قشر و گروهی وابسته نیست، گفت: خدمات اورژانس فراگیر در سراسر کشور است و همه مردم به خصوص گروه های آسیب پذیر مستحق بهره مندی از این خدمات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یک کد ویژه نیز پیش بینی شده است که وقتی تماس می گیرند و کد را اعلام می کنند می دانند این فرد از گروه اوتیسم است و نحوه مصاحبه با گروه اوتیسم برای دیسپچ مشخص است.

سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اتیسم در ادامه مراسم با اشاره به اینکه خانواده های دارای افراد اوتیسمی، گفت: خدمت رسانی به این عزیزان برای ما بسیار ارزشمند است. اولویت کار ما آموزش و پیشگیری است. اگر این آموزش ها افزایش پیدا کند و خانواده ها بدانند که چه اورژانس و چه اورژانس پیش بیمارستانی در خصوص برخورد با افراد دارای اوتیسم آگاهی لازم را دارند این همکاری افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: در آستانه ماه جهانی اوتیسم هستیم که روز ١٣ فروردین روز اوتیسم هست. از هر ۵٩ تولد یک نفر به جامعه اوتیسم اضافه می شود. این بسیار سخت و زمان بر است و اگر زیر پنج سال تشخیص زود هنگام انجام شود کودک اوتیسم قابل برگشت به جامعه عادی وآموزش پذیر است.

غفاری با اشاره به همکاری این سازمان با اورژانس کشور ادامه داد: زمانی نتیجه این زحمات دیده می شوند که خانواده فرزندان اوتیسم احساس کنند فردی که به آنها امدادرسانی می کند اوتیسم را می شناسد.

وی تاکید کرد: در خصوص ایمنی نیز امیدواریم از طریق سازمان آتش نشانی هم افزایی ایجاد شود  تا این افراد درک بیشتری را ازخطر داشته باشند و تلاش کنیم  استاندارد های ایمنی منازل اوتیسم افزایش پیدا کند. هفته گذشته سه مورد مرگ و میر به ما گزارش شدو همه آن به خاطر نبود ایمنی اتفاق افتاده است.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در ادامه با تاکید براینکه اورژانس تمام قد آماده حمایت از انجمن اوتیسم است، گفت: این حرکت به عنوان بلوغ سازمان اورژانس کشور در نظر می گیریم و امیدواریم خدمات را برای همه گروه های ویژه تسریع کنیم.

نوری معاون آموزشی و اعتبار بخشی اورژانس کشور، اظهار کرد: ما در سطح کشور در رابطه با گروه های خاص دارای مشکل هستیم، به عنوان مثال افراد کم شنوا امکان برقرار کردن ارتباط با اورژانس را ندارند. گروه های مختلفی بررسی شدند که عزیزان دارای بیماری اوتیسم نیز از این قبیل افراد هستند و دغدغه این بود اگر  یک بیمار دارای اوتیسم با اورژانس ١١۵ تماس گیرد، بتواند به راحتی ارتباط برقرار کند.

نوری ادامه داد: در پروتکل های تریاژ تلفنی اورژانس اوتیسم را به وضوح وارد کردیم و سطح اولویت بندی اوتیسم را تغییر داده و بحث علمی آن نیز انجام شده است.  


 

برچسب‌ها جعفر میعادفر انجمن اتیسم ایران سازمان اورژانس کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جعفر میعادفر انجمن اتیسم ایران سازمان اورژانس کشور جعفر میعادفر انجمن اتیسم ایران سازمان اورژانس کشور سازمان اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر

به گزارش خبرآنلاین، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

ایرنا در خبری نوشت:وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899792

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم