Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:18:52 GMT

تست پی سی آر برای خروج از کشور چگونه انجام می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۶۸۷۹۷

تست پی سی آر برای خروج از کشور چگونه انجام می‌شود؟

این روزها سفرهای خارجی رونق زیادی دارند و بسیاری از مردم جهت بازدید از نمایشگاه‌های خارجی، سفرهای کاری، تورهای تفریحی و سفرهای تحصیلی قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام هومکا، یکی از مدارک مورد نیاز قبل از پرواز گواهی تست منفی PCR کرونا است که برای سفرهای برون مرزی الزامی بوده و در سفرهای داخلی نیز افرادی که کارت واکسن ندارند باید جواب تست پی سی آر برای پرواز را قبل از عزیمت آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور جلوگیری از شیوع سویه‌های جدید و جهش یافته کرونا تمام کشورهای دنیا این قوانین را سختگیرانه اجرا می‌کنند و ایرلاین‌ها نیز بنا به درخواست کشور مقصد موظف هستند که این گواهی آزمایشگاهی را از مسافران دریافت کنند. در این مطلب تصمیم داریم به مهمترین سوالات مسافران محترم قبل از پرواز در مورد تست کرونا برای پرواز پاسخ دهیم تا مسیر تهیه این گواهی برای شما روشن‌تر گردد.

روش انجام تست کرونا پروازی چگونه است؟

برای انجام تست پی سی ار برای پرواز یک نمونه مخاطی از ناحیه فوقانی سیستم تنفسی مثل گلو و بینی با استفاده از سواب (چوب نازک و انعطاف‌پذیر) گرفته می‌شود تا از نظر وجود ماده ژنتیکی ویروسی بررسی شود. سپس نمونه به بخش آزمایشگاهی ارسال می‌شود تا آزمایس RT-PCR بر روی آن انجام شود. در صورت عدم وجود مواد ژنتیکی ویروسی در نمونه اخذ شده، جواب آزمایش منفی خواهد بود و پرواز شما بلامانع است. اما اگر جواب آزمایش مثبت باشد تا زمان بهبودی کامل و منفی شدن تست مجدد باید صبر کرد. توجه داشته باشید که آزمایش شما باید از نوع PCR باشد و آزمایش آنتی‌بادی و رپید تست (تست سریع) مورد تایید نیست. تست PCR برای پرواز دقیق‌ترین تست تشخیصی برای کرونا محسوب می‌شود و سازمان جهانی بهداشت آن را به عنوان تست استاندارد طلایی برای تشخیص کرونا معرفی کرده است.

تست کرونای پرواز را چه زمانی انجام دهیم؟

مسافران پروزاهای خارجی بسته به کشور مقصد ۲۴ تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز برای آماده کردن تست خود فرصت دارند. برای مثال برای ورود به کشور ارمنستان و ترکیه تست منفی PCR کرونا به مدت ۷۲ ساعت قبل از پرواز مقدور است اما برای ایتالیا این مدت ۴۸ ساعت است. اکنون با توجه به سریع آماده شدن جواب آزمایش می‌توان به راحتی ۴۸ ساعت قبل از پرواز درخواست تست کرونا پرواز داد و در طی چند ساعت نتیجه آزمایش را دریافت نمایید.

آیا برای انجام تست کرونا پروازی می‌توانیم به هر آزمایشگاهی مراجعه کنیم؟

خیر، برای انجام تست کرونای پرواز باید به آزمایشگاه‌هایی مراجعه کنید که علاوه بر دارا بودن مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مورد تایید ایرلاین مورد نظر شما نیز باشد. لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید هر ایرلاین را می‌توانید از سایت آن و یا از سایت وزارت بهداشت به دست آورید. برای انجام تست کرونا برای پروازهای خارجی، همراه داشتن کپی پاسپورت یا گذرنامه، کپی بلیط پرواز و تکمیل فرم پذیرش الزامی است. یکی از خدماتی که شما را از جستجوی اطلاعات آزمایشگاه‌ها و تردد و انتظار در صف پذیرش بی‌نیاز می‌کند خدمات تست کرونا برای پرواز در منزل است که تمامی امور لازم برای انجام شدن تست در منزل و بدون نیاز به حضوری در آزمایشگاه انجام می‌شود.

آماده شدن جواب تست کرونای پرواز چقدر طول می‌کشد؟

در حال حاضر جواب تست کرونای پرواز کمتر از ۲۴ ساعت آماده می‌شود. جواب آزمایش چه به صورت حضوری و یا تست کرونای پرواز در منزل در کمترین زمان ممکن در اختیار مسافر قرار می‌گیرد. جواب آزمایش بایستی به صورت چاپی و با مهر و امضای آزمایشگاه در اختیار ایرلاین مورد نظر قرار بگیرد و ارائه فایل PDF، اسکرین شات و یا کپی آن قابل پذیرش نیست. شایان ذکر است که جواب تست کرونای پرواز باید به صورت انگلیسی با سربرگ آزمایشگاه، دارای مهر و امضا و تاریخ صحیح و برخوردار از کد  QRباشد.

آیا امکان انجام تست کرونا پروازی در منزل وجود دارد؟

بله. به منظور سهولت در انجام شدن تست کرونای پرواز و عدم اتلاف وقت می‌توانید از وبسایت‌های ارائه دهنده این خدمات استفاده نمایید. در این روش شما لازم نیست برای تهیه مدرک تست PCR به دنبال لیست آزمایشگاه‌های معتبر و طی کردن مسیر آزمایشگاه و نشستن در صف انتظار باشید چرا که مراکز ارائه دهنده خدمات تست کرونا برای پرواز در منزل با آزمایشگاه‌های مورد تایید ایرلاین‌ها و وزارت بهداشت و درمان طرف قرارداد هستند و نمونه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بخش آزمایشگاهی ارسال می‌کنند و جواب آزمایش را در کمتر از چند ساعت در اختیار متقاضی قرار می‌دهند.

چگونه می‌توان از خدمات تست کرونای پرواز در منزل هومکا استفاده کرد؟

هومکا همچون دستیار آزمایش شما، بهترین خدمات آزمایشی و درمانی در منزل را بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت و با بالاترین کیفیت ممکن در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. جهت استفاده از تست کرونای پرواز در منزل به وبسایت هومکا به آدرس www.homeca.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۱۶۷۳۷۱-۰۲۱ تماس برقرار کنید تا کارشناسان در کمترین زمان ممکن شما را در لیست انجام تست PCR پرواز قرار دهند. با نهایی شدن ثبت درخواست، نیروی متخصص در سریع‌ترین زمان ممکن به محل سکونت شما اعزام شده و نمونه حلقی و بینی گرفته می‌شود. بلافاصله پس از نمونه‌گیری، نمونه تهیه شده به آزمایشگاه مورد تایید ایرلاین مورد نظر شما ارسال می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تست کرونا قبل از پرواز تست پی سی آر تست کرونا برای پرواز تست کرونای پرواز تست کرونا پرواز انجام تست کرونا برای انجام تست پرواز در منزل وزارت بهداشت آزمایشگاه ها قبل از پرواز جواب آزمایش مورد تایید زمان ممکن جواب تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: واحد ۳ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار خارج شد.

قلعه سری افزود: این واحد در آستانه آغاز پیک مصرف، بر اساس برنامه زمانبندی به مدت ۱۷ روز در روند عملیات تعمیرات میاندوره‌ای قرار می‌گیرد.

وی گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، تعمیرات اساسی اف دی فن‌ها (فن تامین کننده هوای بویلر) ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی، اصلاح و ماشین کاری نشیمنگاه پمپ آب دریای شماره یک نیز انجام می‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند