Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد زیویار گفت : با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، انجام سفرهای نوروزی امسال با شرط تزریق دو دوز واکسن امکان پذیر خواهد بود .

به      گزارش   خبرگزاری    برنا   از   لرستان   ؛   زیویار روز شنبه درحاشیه  ستاد ملی مقابله با کرونا  که  به ریاست آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده بود ، اظهار کرد: سفرهای نوروزی و چگونگی انجام مسافرت ها از مهمترین مباحث مطرح شده در جلسه امروز بود که با رعایت برخی الزامات و پروتکل های بهداشتی انجام آن بلامانع خواهد بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یکی از شروط لازم انجام سفرهای نوروزی موضوع تزریق دو دوز واکسن می باشد که در رابطه با صحت سنجی این موضوع از سامانه های هوشمند برای شناسایی خودرو ها در ایام نوروز استفاده می گردد .

زیویار تصریح کرد: پذیرش و اسکان مسافران در هتل ها و سایر مراکز اقامتی در ایام نوروز نیز با تزریق دو دوز واکسن و انجام تست پی سی آر امکان پذیر می باشد که در جلسه امروز بر اجرای این طرح تاکید شد .

استاندار لرستان در بحث آموزش در مدارس  بیان کرد: به منظور پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، با تصمیم ستاد ملی موضوع آموزش در مدارس و سایر اماکن آموزشی کشور به صورت حضوری مطرح شد که با توجه به رنگ بندی شهرها و رعایت پروتکل های بهداشتی قابل اجرا خواهد بود .

 زیویار  خاطرنشان کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و سلسله در وضعیت قرمز، رومشکان و چگنی در وضعیت زرد و سایر شهرستان های استان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند .

 او عنوان  کرد: روند ابتلا و بستری در استان شیب نزولی دارد اما متاسفانه تعداد فوتی ها بر اثر کرونا همچنان ثابت است و تعداد ۲۱ مورد مرگ در استان طی هفته گذشته به ثبت رسیده است .

استاندار لرستان گفت: از تعداد ۲۱ فوتی در هفته گذشته حدود ۱۶ نفر افراد بالای ۷۵ یا ۸۰ سال را شامل می شود و همه این افراد دارای بیماری‌ زمینه ای بوده یا واکسن تزریق نکرده اند .

 زیویار بیان  کرد: در بحث همه گیری کرونا افرادی که واکسن تزریق نکرده، داری بیماری زمینه‌ای بوده یا سالمند هستند کاملاً در معرض خطر قرار دارند و ضرورت دارد تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی به طور ویژه مد نظر خانواده ها قرار داشته باشد .

 انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور سفرهای نوروزی خودرو ایام نوروز مسافران نوروز افت تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی مرگ واکسیناسیون مد خانواده سفر های نوروزی کرونا در ایران کرونا در لرستان ستاد کرونا تزریق دو دوز واکسن سفرهای نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۶۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان