Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:36:23 GMT

۵۰۰۰ قزوینی زائر مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۰۹۰۳

۵۰۰۰ قزوینی زائر مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند

ایسنا/قزوین فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) اعلام کرد: از استان قزوین ۵۰۰۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد که از تمامی مناطق و یادمان‌ها بازدید خواهند کرد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی ظهر امروز ۲۱ اسفند در نشست خبری با اهالی رسانه که در سپاه صاحب‌الأمر (عج) برگزار شد،  اظهار کرد: ارتباط بین سپاه و رسانه لذت‌بخش و امید آفرین است؛ تیتر رسانه می‌تواند به مثابه پرتاب یک گلوله به سمت دشمن باشد؛ رسانه زبان صادق جامعه است  باید حرف‌های مردم را بشنود و با نگاه تیزبین برای حل مشکلات مردم گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسانه در حوزه مأموریت‌های خود آزاد است اما در وحدت عمومی باید از آرمان‌های انقلاب پاسداری ‌کند برای همین ما اهالی رسانه را همسنگران خود می‌دانیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به اینکه همه تحولات عالم در حوزه فکر و اندیشه است، خاطرنشان کرد: شما اهالی رسانه در حوزه فکر و اندیشه و انتقال افکار ایستاده‌اید که کاری بس دشوار است، روبه‌روی شما مخاطبان و ذهن‌هایی قرار دارند که می‌توانید در آن‌ها سوال ایجاد کنید.

وی یادآور شد: از ۲ سال پیش به خاطر شیوع کرونا اردوی حقیقی راهیان نور متوقف شد و تنها به صورت مجازی برگزار می شد اما امسال با رعایت پروتکل‌ها در حال برگزاری است؛ ضرورت راهیان نور به همان اندازه است که حضرت زینب (س) از کربلا؛ کربلا ساخت و نگذاشت کربلا در سال ۶۱ هجری بماند. در اردوهای راهیان نور نیز ما به دنبال خاکریزهای شلمچه نیستیم بلکه به‌دنبال خالقان خلق حماسه شلمچه و امثال آن هستیم، باید به‌دنبال حرف ماندگار و فلسفه حرکت امام حسین (ع) باشیم.

رفیعی آتانی تصریح کرد: باید اتفاقات دفاع مقدس را برای نسل آینده تبیین کنیم چراکه آن‌ها با اشتیاق آماده شنیدن هستند، باید علاقه‌مندان به فرهنگ غنی دفاع مقدس را اغنا کنیم چرا که امروز به‌دنبال هدف و فلسفه شهیدان در دفاع مقدس هستیم و باید در این مسیر بمانیم.

وی بیان کرد: در اعزام راهیان نور از نگاه سطحی، عاطفی و احساسی پرهیز می‌کنیم چراکه این نگاه نقطه شروع انحراف خواهد بود؛ همچنین اجازه نمی‌دهیم افراد دیگری که روایت‌ها را خوانده‌اند روایتگری کنند؛ «اروندکنار» باید توسط فرماندهی که از آب اروند عبور کرده روایت شود برای همین در راهیان نور از راویان دفاع مقدس بهره‎‌مند خواهیم شد.

دفاع مقدس با عاشورا پیوند ناگسستنی دارد

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) تصریح کرد: دفاع مقدس با عاشورا پیوند ناگسستنی دارد، در دفاع مقدس فرزندان روح‌الله پای کار آمدند و مانند عاشورا کارهای نشدنی را انجام دادند؛ با نسل جنگ توانستیم اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین را برپا کنیم، با همین نسل مقرهای فرماندهی صدام را متلاشی کردیم؛ ما با عاشورا زنده هستیم چون حرف و حقیقتی روشن دارد.

وی گفت: امروز با ارائه الگوی شهیدان خود در عراق، لبنان و فلسطین حضور داریم و بیداری اتفاق افتاده است؛ ما نباید صرفا الگوی شهیدان را به بیرون از مرزها صادر کنیم بلکه در مدیریت امروز نیز باید از آنان الگوبرداری کنیم مدیران به تبیین سلوک و فرماندهی شهیدان احتیاج دارند. شهیدان در باران گلوله جنگ را مدیریت کردند و مدیران امروز باید در آرامش مشکلات مردم را حل کنند و در این میان رسانه‌های یاریگر آن باشند.

رفیعی آتانی تأکید کرد: دشمنان را دشمن و منتقدان را دوست خود بدانیم چراکه همه در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌داریم و آن وقت است که نشاط اجتماعی اتفاق خواهد افتاد؛ مردم در تشییع سردار سلیمانی اجتماع عظیمی را به وجود آوردند، با کنار هم بودن امیدافزایی تقویت خواهد شد و اعتماد به نفس به جامعه بازمی‌گردد. ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم می‌توانیم با دستان خالی بجنگیم و این چیزی است که نسل جوان امروز باید آن را لمس کند.

وی اظهار کرد: ما اعتماد به نفس خود را در جنگ به دست آوردیم، رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم گفتند که راه رفته ۴۰ ساله را ببینید چون راه پیش‌رو آسان‌تر است؛ در ۴۰ سال گذشته در تحریم و جنگ توانستیم در حوزه‌های علمی و دفاعی به جایگاه‌های بالایی دست پیدا کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) تصریح کرد: اوکراین سومین قدرت هسته‌ای دنیاست و پیشرفته‌ترین تجهیزات آمریکایی در اختیار این کشور قرار گرفته است اما به‌دلیل عدم خودباوری موفق به شکست روسیه نشد. امروز بر خود می‌بالیم که جوانان دزفولی در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند و دستاوردهای عظیمی را به دست آوردند؛ ما با اعتماد به نفس و باورهای دینی در مقابل عراق و کشورهای حامی صدام ایستادیم.

وی مطرح کرد: در اردوی راهیان نور تمامی ظرفیت‌ها را پای‌کار آوردیم و دستگاه‌های مجری و کمک‌کننده ازجمله استانداری، فرمانداری‌های، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی پتانسیل خود را در اختیار سپاه قرار دادند.

رفیعی آتانی گفت: اعزام راهیان نور از ۱۶ اسفند با اعزام ۲ کاروان دانشجویی آغاز شده است که به‌دلیل محدودیت در مکان اسکان در هر اعزام حدود ۷۸۰ نفر راهی می‌شوند؛ کاروان‌ها طی چهار مرحله در بازه‌های زمانی بیست‌وهفتم اسفند تا اول فروردین، دوم تا پنجم فروردین، پنجم تا نهم فروردین و نهم تا دوازدهم فروردین به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی اشاره کرد: اعزام‌ها در ۲ سطح کاروانی و خودرویی خواهد بود که در اعزام کاروانی سهمیه هر ناحیه و شهرستان مشخص است. در اعزام خودرویی افراد در منطقه حضور پیدا می‌کنند و اسکان، استقرار و پذیرایی از آنان رایگان است. هزینه تمام شده هر فرد یک میلیون تومان است اما افرادی که با اتوبوس به منطقه اعزام می‌شوند تنها ۲۰ درصد از هزینه را پرداخت می‌کند.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) اعلام کرد: ۵۰۰۰ نفر از استان قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و از تمامی مناطق و یادمان‌ها بازدید خواهند کرد.

قرارگاه جهاد تبیین را راه‌اندازی کنیم

وی افزود: همه باید در اردوگاه انقلاب جمع شویم و قرارگاه جهاد تبیین را راه‌اندازی کنیم اگر بخواهیم با همایش برنامه و شعار پیش برویم نمی‌توانیم در این عرصه موفق باشیم؛ امروز باید دستاوردهای خود را برای نسل جوان روایت کنیم و رسانه‌ها نیز در جهاد تبیین سپاه را در کنار خود بدانند.

رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: سپاه در عرصه اشتغال‌زایی گام‌هایی را برای برپایی کارگاه‌های کوچک برداشته است؛ همچنین مشکلات شرکت‌های صنعتی را احصا می‌کند و در همین راستا ۵۰۰ نفر از مردم محروم در این واحدهای صنعتی به کار گرفته شدند. مشکل عمومی این است که جوانان حاضر به کارگری در واحدهای تولیدی نیستند و همه دنبال کار اداری می‌گردند که باید فرهنگ در این زمینه اصلاح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين راهيان نور فرمانده سپاه صاحب الأمر مناطق عملیاتی جنوب رفیعی آتانی راهیان نور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد