Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:12:41 GMT

معنویت نیمه‌ شعبان گره‌گشای مشکلات جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۱۵۵۶

معنویت نیمه‌ شعبان گره‌گشای مشکلات جامعه است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز شنبه درجلسه هماهنگی برگزاری ویژه برنامه‌های یوم الله ١٢ فروردین و نیمه شعبان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد اظهار داشت: گرامیداشت نیمه شعبان از دیرباز تا کنون به همت مردم ولایتمدار با شکوه و عظمت خاص برگزار شد و حتی در ایام شیوع ویروس کرونا، این مراسم معنوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه برپا گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه‌های مختلف و زمینه‌سازی فعالیت‌ و مشارکت مردم در برپایی جشن‌های مهدویت گفت: علاوه بر برگزاری مراسم جشن در مساجد و هیات های مذهبی، اجرای برنامه‌های متنوع و ارائه خدمات اجتماعی می‌تواند بر غنای این مراسم معنوی افزوده و موجبات رضایت حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کند.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران خاطرنشان کرد: اهدای خون، کمک به آزادی زندانیان غیرعمد، اهدای بسته های معیشتی و کمک به محرومین از جمله اقداماتی است که انجام آن در ایام نیمه شعبان یقینا رضایت آن حضرت را به همراه خواهد داشت.
وی از احیای شب نیمه شعبان، نورافشانی، سردادن ندای لبیک یا مهدی، شاد پیمایی در روز جمعه به سوی میعادگاه‌های نماز جمعه، اجرای مسابقات فرهنگی،  فضاسازی شهری، اجرای برنامه‌های جذاب در نمازهای جمعه، تولید محتواهای مناسب در فضای مجازی، برپایی مراسم سه شنبه‌های مهدوی، اجرای پویش‌های مردمی حال خوب و سلام بر مهدی به عنوان برنامه‌های شاخص نیمه شعبان استان تهران یاد کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران همچنین بر اهمیت بزرگداشت یوم الله ١٢ فروردین تأکید کرد و افزود: نباید قرارگرفتن این روز مهم در تعطیلات نوروزی نباد مردم و مسوولان را از بزرگداشت آن غافل کند.
محمودی رأی تاریخی مردم به جمهوری اسلامی را ستودنی و بیاد ماندنی خواند و یادآور شد: تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها و فعالان فرهنگی موظفند به منظور گرامیداشت این روز حماسی تلاش کرده و برنامه‌های متنوعی به ویژه در حوزه تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نهضت تبیین اجرا کنند.

برچسب‌ها ورامین ولادت حضرت مهدی روز جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین ولادت حضرت مهدی روز جمهوری اسلامی ایران ورامین ولادت حضرت مهدی روز جمهوری اسلامی ایران استان تهران نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در گره‌گشایی مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار کرد: منتخبان مردم در مدیریت شهری و روستاها باید امانت‌دار مردم و بیت‌المال باشند.

وی افزود: مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، در راستای حل مشکلات مردم و جامعه به‌کارگیری کنید.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعضا شوراهای شهر باید به فکر شهروندان بوده باشند و از هرگونه فعالیت در راستای مطامع شخصی بپرهیزند.

قاسم‌خانی خطاب به شوراها ادامه داد: در گره‌گشایی از مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 748412

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است