Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کمالی باغستانی مدرس دانشگاه در هرمزگان در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در غفلت نهادهای فرهنگی و سازمان‌های دست اندرکار مسائل فرهنگی، شاهد فضاسازی و سیاه‌نمایی دشمن از نظام جمهوری اسلامی و تلاش برای تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی هستیم.

وی با بیان این که 43 سال قبل انقلاب اسلامی سبب نابودی یک رژیم لیبرال وابسته به غرب شد و ملت ایران این پیروزی را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رقم زد، افزود: آمریکا برای مهار ملت تمدن ساز ایران سعی در آن داشت که باورمندی ملت ایران را از او بگیرد و رژیم سابق نیز با میدان دادن به استعمار، عملا بدنبال عمیق ساختن استحاله فرهنگی در جامعه ما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کمالی ادامه داد: در دهه اخیر نیز رسانه‌های فارسی زبان با تقویت همه‌جانبه خود و با درک این که از لحاظ نظامی و سیاسی قادر به استحاله در وجود ملت ایران نیستند، به دنبال و درصدد القائات خود به جامعه ایرانی برآمده‌اند و نگاهی به عملکرد آنها نشان می‌دهد که آرایشی منسجم و متراکم در این زمینه یافته‌اند.

وی تصریح کرد: حکمرانی رسانه‌ای در فضای امروز جامعه اهمیت ویژه‌ای یافته است اما در کشور ما فضای مجازی بیشتر جنبه سرگرمی دارد و این بدلیل غفلت عمومی ما از این ظرفیت است.

این مدرس دانشگاه، ایستادگی در برابر امپراطوری دروغ را یکی از اصلی‌ترین کارکردهای فضای مجازی دانست و بیان داشت: آنان با استفاده از تمام ظرفیت‌ رسانه‌های دیداری و شنیداری و مجازی خود در پی بزک کردن رژیم گذشته و ایجاد دوگانه فکری در ذهن ملت ایران بخصوص نسل جوان امروز هستند.

کمالی عنوان کرد: رژیمی که بیشترین کشتار و مخوف‌ترین دستگاه امنیتی و اطلاعاتی را برای سرکوب ملت ایجاد کرده بود را در ذهن نسل امروز بزک می‌کنند و این عمدتا بدلیل غفلتی است که ما در معرفی رژیم سابق و علل و عوامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته‌ایم.

وی یادآور شد: جنگ شناختی در دنیای امروز با هدف تغییر نگرش‌ها صورت می‌گیرد و دشمن در تازه‌ترین شکل مواجهه با ملت ایران بدنبال آن است تا مفاهیم متعددی را در قالب جنگ روایت‌ها، دگرگون ساخته و عملا فضای فکری جامعه را در دست بگیرد.

این مدرس دانشگاه گفت: روشنگری، هوشیاری و ایفای نقش فعال جامعه فرهنگی، رسانه‌ای و علمی کشور برای ایستادگی در برابر این نبرد فکری و طراحی اشکالی از جهاد ترکیبی با راهبرد هجومی به دشمن در این مقطع از اهمیت کلیدی برخوردار است.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: حکمرانی رسانه ای فضای مجازی هرمزگان بندرعباس امپراطوری دروغ جنگ شناختی محمد کمالی استاد دانشگاه مدرس دانشگاه ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع مدیران گروه رشته‌های علوم تربیتی، تکنولوژی آموزشی و آموزش مجازی کشور بر لزوم عزم راسخ این دانشگاه در راستای ادامه آموزش‌های ترکیبی و بر حرکت در مسیر هوشمندسازی تأکید کرد.

وی اضافه کرد: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی جزء نخستین دانشکده و گروه‌هایی بود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان راه‌اندازی شد و به واسطه اینکه موسس این دانشگاه دکتر احمدعلی فروغی از این رشته برخاسته بودند، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی این رشته و دانشکده انجام شد و پس از آن با رشته‌های دندانپزشکی و حقوق توسعه پیدا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: رشته های روانشناسی و علوم تربیتی از نخستین رشته‌هایی است که تا مقطع دکتری در این واحد تدریس می‌شد و نخستین استاد تمام ما، فارغ‌التحصیل از همین دانشگاه بود.

نجفی متذکر شد: دانشگاه آزاد در استان اصفهان ۹۰ هزار نفر و در واحد اصفهان (خوراسگان) ۳۰ هزار دانشجو دارد و از این تعداد حدود ۳ هزار دانشجوی خارجی داریم و دنبال آن هستیم که از ملیت‌های دیگر به ویژه جنوب شرق آسیا هم جذب دانشجو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از دانشکده‌های بزرگ ما دانشکده تعلیم و تربیت است، ادامه داد: ما در این دانشگاه علاوه بر کلینیک روانشناسی، از وجود مزرعه تحقیقاتی، دامداری، کارخانه لبنیات، درمانگاه دندان‌پزشکی، شرکت‌های دانش‌بنیان معتبر و فعال در حوزه‌های مختلف و سرا‌های نوآوری با حوزه‌های فعالیت متنوع از جمله هوش مصنوعی بهره می‌بریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اشاره کرد: در زمینه آموزش مجازی موفق شدیم که در ابتدای کرونا با کسب اجازه از ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کنیم و از همان ابتدا با تلاش همکاران در واحد سامانه آموزش مجازی اختصاصی برای خود راه‌اندازی کردیم.

نجفی بیان کرد: تجارب خوبی در زمینه آموزش‌های ترکیبی داریم و در مسیر پیشرفت هستیم و درصددیم کلاس‌ها به سمت هوشمندسازی و متاورس برود، البته طبیعی است که گاه مقاومت‌هایی نیز از سوی برخی افراد صورت می‌گیرد، اما دنبال حرکت به این سمت هستیم و در این راه موفقیت‌های چشمگیری نیز به‌دست آورده‌ایم.

وی یادآور شد: در برگزاری کلاس‌ها از طرح نشاط و اجرای کلاس در محیط کارگاهی و اماکن مرتبط بهره بردیم و نقطه آغاز این طرح از دروس معارف و اجرای آن در اماکن فرهنگی بود و می‌خواهیم این طرح را به سایر دروس و رشته‌ها حتی درس‌های فنی و مهندسی نیز تسری دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • چرا صدا و سیما با تبلیغات دروغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مدارا می کند؟
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود