Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:31:37 GMT

حق الناسی که ضایع می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۵۱۶۰

حق الناسی که ضایع می شود

ایسنا/آذربایجان غربی داستان شیوع کرونا و ملزم شدن به رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک شاید دیگر تکراری  شده باشد اما این تکرار چیزی از اهمیت موضوع کم نمی کند وقتی هنوز هم استفاده صحیح از ماسک بسیار در جلوگیری از انتشار این بیماری ویروسی موثر است.

اما وقتی گشتی در شهر می زنیم متاسفانه درصد افرادی که به این امر مهم توجه می کنند را انگشت شمار میبینیم مشخص می شود یک جای کار می لنگد که هنوز این فرهنگ توجه به رعایت حق الناس در جامعه نهادینه نشده چرا که عدم توجه به سلامتی همدیگر به واسطه استفاده نکردن از ماسک و ایجاد زمینه ای برای انتشار بیماری خود نمونه بارز تضییع حق الناس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام متخصصین امر انتشار سویه امیکرون چندین برابر سایر سویه هاست و زمانی که ابتدایی ترین عامل در مانع گسترش بیماری را رعایت نکنیم قدرت انتشار بیماری را چندین برابر در جامعه افزایش می دهیم.

نزدن ماسک نوعی خود خواهی و به خطر انداختن سلامتی سایرین است

رضا 42 ساله در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هنوز هم عده زیادی در جامعه ماسک نمی زنند، گفت: متاسفانه نمیدانم چرا احترام به بقیه از جامعه رخت بر بسته، وقتی اعلام می کنند برای حفظ سلامتی همدیگر باید ماسک بزنیم، چرا برخی خودخواهانه رفتار می کنند و امنیت بقیه را به خطر می اندازند.

وی ادامه داد: هیچ کس از ناقل بودن خود مطمئن نیست و باید برای شکستن زنجیره انتقال ماسک زد، اما کو گوش شنوا...

رضا اظهار کرد: استفاده از ماسک علاوه بر امنیت جانی و بهداشتی، امنیت و بار روانی بسیار بالایی هم در فرد هم در باقی افراد ایجاد می کند ای کاش این فرهنگ نهادینه میشد.

عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی، تضییع حقوق دیگران است

زهرا جوان 23 ساله در گفت و گو با ایسنا گفت: برای من جالب است که چرا با وجود آمار ابتلا و مرگ و میر هنوز برخی ماسک و دشمن خودشون میدونند..

وی ادامه بااشاره به اینکه دلیل بی اخلاقی عده ای، محیط بیرون برای ما که به رعایت پروتکلها اهمیت میدهیم ناامن شده است،  افزود: برخی حتی وقتی سوار وسایل نقلیه عمومی می شوند هم با وقاحت تمام ماسک نمی زنند و علاوه بر شلوغی اتوبوس، ماسک نزدن این افراد امنیت باقی افراد را هم به خطر می اندازد.

این جوان گفت:  وقتی هم اعتراض می کنیم یا میگ ویند ماسک تاثیر ندارد،من ماسک زدم اما مبتلا شدم و یا اینکه می گویند  ماسک کلی ضرر دارد و شما خبر ندارید و از این حرفها...

وی اظهار کرد: بنظر من این عدم توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی، تضییع حقوق دیگران و حق الناس است.

رعایت شیوه ها نامه های بهداشتی در آذربایجان غربی رضایت بخش نیست

دکتر سید جلیل موسوی ، متخصصی بیماریهای عفونی در ارومیه و دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با ابراز تاسف از اینکه رعایت شیوه ها نامه های بهداشتی در استان پایین بوده و رضایت بخش نیست، به ایسنا گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بهبود شرایط و ادامه ان نقش حیاتی دارد و واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها لازم و ملزوم و مکمل هم هستند.

وی افزود: برحسب فاکتورهای رعایت بهداشت فردی،استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و تهویه در محل ، در مجموع براساس بررسی های انجام شده طی بهمن ماه سال جاری ۳۲ درصد پروتکلهای بهداشتی در استان رعایت می شود.

دکتر موسوی با بیان اینکه براساس بررسی انجام شده طی ماه گذشته رعایت موازین بهداشتی در مرکز استان ۵۰ درصد برآورد شده است، ادامه داد: از بین شهرستانهای استان، خوی با ۶۱ درصد بیشترین و بوکان با ۳۲ درصد کمترین آمار رعایت پروتکلهای بهداشتی را به خود اختصاص دادند.

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه تاکید کرد: علاوه بر واکسیناسیون که امری ضروری است، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات امری مهم در جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

به گزارش ایسنا؛ براساس توصیه های متخصصین عفونی علاوه بر واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است و لازمه قطع زنجیره انتقال کرونا بعد از دوسال رعایت موازین بهداشتی است نباید اجازه دهیم گذر زمان و عادی انگاری ها فرصت زندگی شاد توان با سلامتی را از خود و دیگران سلب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی من ماسک میزنم حق الناس پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکلهای بهداشتی نامه های بهداشتی رعایت شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل‌شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده‌های میلیون‌ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد