Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفرهای زیارتی به عراق از کشورهای مختلف در حال انجام است و همه زائران برای ورود به عراق باید علاوه بر گواهی منفی آزمایش کرونا، کارت واکسیناسیون معتبر که دارای QR کد است، به همراه داشته باشند. همچنین زدن حداقل ۲ دُز واکسن کرونا از سوی مسؤولان عراقی شرط ورود به این کشور اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته طبق توافق صورت گرفته مسؤلان کشورمان با طرف عراقی، زوار ایرانی برای بازگشت به کشور دیگر نیاز به انجام آزمایش کرونا ندارند و همین امر موجب کاهش هزینه‌های زوار شده است.

علاوه بر این، وزارت بهداشت عراق در نظر دارد در آستانه ماه مبارک رمضان، الزامی بودن انجام آزمایش PCR را لغو کند و به این ترتیب دیگر لزومی به انجام آزمایش کرونا برای تشرف به عتبات نیست. البته داشتن کارت واکسن الزامی است و همه زائران بالای ۱۲ سال باید حداقل ۲ دُز واکسن کرونا تزریق کرده باشند. برخی از مسؤولان عراقی زمان حذف الزام آزمایش کرونا را اول آوریل مصادف با ۱۲ فروردین اعلام‌کرده‌اند. بر همین اساس، همه زائررن عتبات نوروزی باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر به عراق آزمایش کرونا داده و جواب منفی این آزمایش را همراه داشته باشند.

با وجود برنامه‌ریزی طرف عراقی برای سهولت ورود زوار به این کشور، هنوز مسؤولان این کشور درباره وضعیت مرزهای زمینی با ایران اظهارنظر جدیدی نداشتند و همچنان بسیاری از مشتاقان زیارت عتبات منتظر بازشدن مرزها همزمان با نیمه شعبان مصادف با ۲۷ اسفندماه و برقراری سفر زمینی عتبات هستند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه امسال ایام ماه رجب مصادف با نوروز شده است، بسیاری از ایرانیان به کربلا مشرف خواهند شد و سفرهای نوروزی عتبات تا هشتم فروردین‌ماه ادامه دارد. پس از آن نیز سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی کرده است تا زائران را ‌قبل از ماه رمضان به کشور بازگردا‌ند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارت واکسن کرونا عتبات سفر زمینی عتبات محدودیت کرونا تست pcr آزمایش کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟

زی‌سان: مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

tags # عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند