Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس ورزش گفت: فعالیت های قلبی که ضربان قلب و تنفس را افزایش می دهند مانند راه رفتن، دویدن، پریدن،مشخص شده که باعث افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز و بهبود عملکرد مغز می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه الماسی در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: می دانیم که فعالیت بدنی فواید زیادی برای سلامتی کودکان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا می دانستید کودکانی که فعالیت بدنی بیشتری دارند عملکرد تحصیلی، حافظه و توجه بهتری دارند؟

کارشناس حوزه ورزش گفت: آنها تمرکز بیشتری دارند، یادآوری بهتر و حافظه کوتاه مدت دارند با این حال، فعالیت بدنی به معنای چیزی بیش از «دویدن به اطراف» و «بازی کردن در بیرون» است.

وی افزود: دویدن، پریدن و شنا که اغلب به آنها فعالیت های قلبی-تنفسی یا “کاردیو” می گویند برای قلب مهم هستند. با این حال، فعالیت هایی که بر رشد حرکتی ادراکی و مهارت های حرکتی اساسی تمرکز دارند نیز مهم هستند.

الماسی در ادامه افزود: در حالی که، هر دو فعالیت های قلبی و حرکتی عملکرد کلی مغز را بهبود می بخشند، مغز کودکان را به طور متفاوتی فعال می کنند، بنابراین ما به هر یک از اینها برای برنامه ریزی و تصمیم گیری از ساده تا پیچیده ترین نیاز داریم. فعالیت بدنی می تواند بر نحوه یادگیری، یادآوری، حل مسئله و توجه ما تأثیر بگذارد.

*فعالیت بدنی قلبی

این کارشناس حوزه ورزش بیان کرد: فعالیت های قلبی که ضربان قلب و تنفس را افزایش می دهند مانند راه رفتن، دویدن، پریدن،مشخص شده که باعث افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز و بهبود عملکرد مغز می شود.

وی افزود: محققان دریافتند که کودکان با تنها 20 دقیقه پیاده روی، فعالیت مغزی و عملکرد بهتری در آزمون های پیشرفت تحصیلی و دقت پاسخ را نشان دادند

سمیه الماسی عنوان کرد: فعالیت های قلبی جریان خون و اکسیژن را به مغز افزایش می دهد و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

*تاثیر راه رفتن بر مغز

وی اذعان کرد: تنها با 20 دقیقه پیاده روی فعالیت مغز تحریک می شود. این تحریک مغزی ناشی از افزایش جریان اکسیژن به مغز است که به نوبه خود مغز را برای یادگیری مؤثرتر شارژ می کند.

سمیه الماسی بیان کرد: فعالیت‌های فیزیکی و مهارت حرکتی آن‌هایی هستند که سطوح بالاتری از هماهنگی، تعادل و زمان واکنش را شامل می‌شوند، مانند حفظ تعادل روی سطحی ناپایدار یا پریدن برای پرتاب توپ بسکتبال به سبد.

الماسی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داد که این نوع فعالیت ها منجر به بهبود تمرکز نسبت به آنهایی که مهارت های خاصی مانند دویدن ساده ندارند را ایجاد می کند
وی ادامه داد: این فعالیت ها به تقویت حافظه فعال و یادگیری کلامی و حافظه کمک می کند. فعالیت بدنی واقعی (فعالیت ساختاری)، مانند کلاس تربیت بدنی، در کودکان 5 تا 13 ساله به طور کلی با بهبود توجه و تمرکز منجر به پیشرفت در پیشرفت تحصیلی می شود.

این کارشناس حوزه ورزش در تشریح چگونگی این حرکات  اضافه کرد: برای انجام انواع حرکات، کودکان باید فرصت هایی برای انجام مهارت های حرکتی اساسی مانند پریدن روی یک پا، چرخیدن به اطراف و حفظ تعادل و همچنین ایجاد مهارت های حرکتی ادراکی داشته باشند که به آنها کمک می کند مغز را به بدن متصل کنند.

وی افزود: به یاد داشته باشید، به کودکان خردسال باید این مهارت ها آموزش داده شود. ما نمی‌توانیم برای یادگیری خود به آنها تکیه کنیم.
پس از نشستن طولانی مدت، مهم است که بچه ها بلند شوند و حرکت کنند! کمی پیاده‌روی کنند. اینها اغلب Brain Breaks نامیده می شوند.

الماسی در ادامه عنوان کرد: آنها دوره های کوتاه مدت فعالیت بدنی هستند که به تنظیم مجدد مغز و جریان خون و اکسیژن با سرعت بیشتری به مغز و بدن کمک می کنند.

وی در مورد بایدها و نبایدها در این موضوع گفت: کودکان هرگز نباید بیش از 60 دقیقه در هر زمان بی تحرک باشند. در واقع بسیاری از محققان پیشنهاد می کنند که پس از 30 دقیقه کم تحرکی، ترمز مغزی را انجام دهید. Brain Breaks را می توان با حداقل تجهیزات یا آمادگی انجام داد و سرگرم کننده و جذاب بودن ان دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: آنها باید شامل فعالیت های قلبی و همچنین رشد مهارت های حرکتی برای به چالش کشیدن مغز برای استفاده از هر دو طرف بدن باشند.

این کارشناس حوزه ورزش گفت: توجه به ورزش برای کودکان در عین حالی که برای آن ها یک تفریح به حساب می اید می تواند نقش حیاتی در سلامت روحی و جسمی ان ها داشته باشد که البته این امر نیاز به توجه دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جریان خون و اکسیژن کارشناس حوزه ورزش مهارت های حرکتی فعالیت های قلبی فعالیت بدنی فعالیت ها مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد

چشمه دیمه در ۱۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد و یکی از سرشاخه‌های اصلی رودخانه زاینده رود بشمار می‌آید.

کد خبر 748521

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید