Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: امری لازم و ضروری است تا فضای باز تعاملی میان نهاد و بدنه وزارت ارشاد ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ، مهدی رمضانی پیش از ظهر امروز در دومین نشست صمیمی سرپرست نهاد با کتابداران اردبیل اظهار داشت: داشتن هم‌عهدی و همدلی برای حل مسائل و مشکلات برای تحقق اهداف فرهنگی جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور استفاده از ظرفیت‌های عظیم کتابخانه‌های عمومی باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و از فرصت‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم که در جامعه فراگیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پرهیز از تمرکزگرایی در تصمیمات و سیاستگذاری‌ها جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور با توجه به این که از میزان تاثیرگذاری کتابخانه‌ها در جامعه آگاه هستیم باید در پوسته کار دستاوردهایی داشته باشیم، ولی اگر کار آن روح، عمق و اثربخشی را نداشته باشد به نتیجه مورد نظر دست نخواهیم یافت.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: اکثر کتابداران افراد فرهیخته ای هستند که برای کار خود ارزش و اعتبار قائل هستند اما در این صنف نیز مانند سایر صنوف دیگر افرادی وجود دارند که این خصوصیات را ندارند که نیاز است تا برای رفع حل مشکلات مالی اقدامات لازم و اساسی انجام یابد.

عضو شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: برای حل مشکلات معیشتی کتابداران به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و در این زمینه مشکلات اقتصادی و فشار اقتصادی که در این زمینه کتابداران تاکنون سکوت می‌کنند.

آغاز سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از فروردین 1401 سوره مهر برای اعطای مجوز ساخت فیلم اقتباسی از کتاب‌هایش نماینده تعیین کرد / کتاب‌هایی که تاکنون فیلم شده‌اند ساز و کار برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال 1401

رمضانی با اشاره به این که امری لازم و ضروری است تا فضای باز تعاملی میان نهاد و بدنه وزارت ارشاد ایجاد شود بیان کرد: در حوزه منابع نیز اقدامات خوبی انجام یافته که برخی از آنها به کتابخانه‌ها ارسال شده و بخشی دیگر در حال ارسال است و همین موضوع در حوزه تجهیزات نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: فضای ایجاد شده برای توسعه فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه ترویج و توسعه یابد تا برای تحقق اهداف مشترک بتوانیم با گفت‌وگو و تعامل گام برداشته و مشکلات و موانعی که بر سر راه این مسیر وجود دارد برطرف کنیم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است و باید مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام/143/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عزل پدرام پاک آیین، مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم برای سومین بار در ۳۲ ماه اخیر، دست به تغییر مدیر مرکز روابط عمومی و وزارت خانه زد تا از این حیث اتفاقی متفاوت را رقم زده باشد.

متن حکم صادر شده برای سرپرست تازه وزارت بهداشت، به این شرح است:

جناب آقای دکتر مجید احمدی

با سلام

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیرو‌های متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

دکتر بهرام عین اللهی

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی