Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعلی حسینیانی گفت: امسال نیز جهادگران بسیجی در بیش از ۱۵۰ روستای استان ورود کردند تا در یک چشم‌انداز سی ماهه بتوانند تنش آب شرب آن‌ها را با پشتیبانی مسئولین استانی و کشوری بر طرف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی حسینیانی، مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در رابطه با تاریخچه تشکیل سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جهت انجام رسالت‌ها و مأموریت‌های سازندگی، عمران و آبادانی کشور با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه مناطق محروم کشور در اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۷۹ فرمان تشکیل «همه با هم برای تشکیل بسیج سازندگی» را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابتدایی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین فعالیت این سازمان آغاز فعالیت گروه‌های جهادی تخصصی در حوزه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، پزشکی و سایر گروه‌ها با حدود ۶۰ گروه بود که امروز بیش از ۴۰ هزار گروه‌جهادی از اقشار مختلف در سطح کشور ساماندهی شده است.   ساماندهی بیش از ۱۱۰۰ گروه جهادی در استان قزوین
  مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین بیش از ۱۱۰۰ گروه جهادی اعم از خواهران و برادران در قالب گروه‌های تخصصی و عمومی سامان‌دهی شده که در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان، ساخت و تعمیر مسکن، راه، آب و سایر ماموریت‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.
  حسینیانی ابراز کرد: در راستای این فرمان مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی نیز قوانینی برای سازمان بسیج سازندگی تصویب کرد و آن را به‌عنوان یک دستگاه اجرایی برای کمک به دولت‌ها و حاکمیت قلمداد کرد، طوری‌که اگر دستگاه‌ دولتی، اجرایی، سازمان‌ یا نهادی به‌دلیل صعب‌العبور بودن یا عدم دسترسی نتواند در منطقه‌ای حضور پیدا کند، جهادگران بسیج سازندگی حاضر شده و خدمات بی‌منت خود را به مردم آن منطقه ارائه می‌کنند.
  این مسئول اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که گروه‌های جهادی در آن ورود پیدا می‌کنند شناسایی، ساماندهی، به‌کارگیری و آموزش گروه‌های مردمی و جهادی بسیجی است تا در  ماموریت‌های مختلف در عرصه‌های مورد علاقه خود حضور یابند.   طراحی سامانه اطلس جهادی برای جهادگران بسیجی
  حسینیانی اظهار کرد: به منظور ایجاد سهولت سامانه اطلس جهادی در بستر اینترنت برای متقاضیان طراحی شده تا هر فردی که تمایل به ثبت‌نام در گروه‌های جهادی دارد، پس از ورود و ثبت نهایی به رده‌های بسیج زیربط محل سکونت خود معرفی و حکم و مسئولیت خود را تحویل بگیرد.
  مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تشریح کرد: اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی یکی دیگر از عرصه‌های بسیج سازندگی است که در حوزه آموزش‌های مقدماتی، کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های زود بازده و خانگی، معرفی افراد جویای کار به شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادها ورود کرده و اشتغال را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.
  وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها و مناطق استان را شناسایی کرده تا از این طریق بتوانیم به موضوعات کشاورزی و صنایع تبدیلی در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال کمک کنیم.
  این مسئول ادامه داد: بسیجیان، جهادگران و خدمت‌گذاران در سنگر بسیج سازندگی ماموریت دارند به منظور محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی در سطح استان در حوزه‌های مختلف آب‌ شرب روستایی، آب کشاورزی، بهسازی قنوات و چشمه‌ها، خط انتقال کانال و انهار نیز ورود کرده و خدمات لازم را به مردم ارائه کنند.   احداث و تعمیر واحدهای مسکونی برای نیازمندان
  مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: بسیج سازندگی در حوزه مسکن ولی‌نعمتانی که تحت عضویت کمیته امداد حضرت امام(ره)، سازمان بهزیستی و یا کسانی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند اما توانایی تهیه مسکن و تعمیرات آن را ندارند ورود کرده و با هماهنگی دستگاه‌های انقلابی و حمایتی اقدام به تعمیر، بازسازی و حتی احداث کامل مسکن محرومان می‌کند.
  وی اذعان کرد: نوسازی، تعمیر، بازسازی و ساخت مدارس، حوزه بهداشت و درمان، ساخت پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی، راه‌های روستایی اعم از تعمیر، آسفالت و ساخت پل‌های ارتباطی نیز از حوزه‌هایی است که جهادگران سنگر بسیج سازندگی به آن ورود می‌کنند.
  حسینیانی ابراز کرد: هم‌چنین جهادگران در اتفاقات و حوادث طبیعی که در کشور رخ می‌دهد مانند حوادث سیل و زلزله حضور یافته و خدمات لازم را ارائه می‌کنند که می‌توان به حضور جهادگران در زلزله استان‌های هم‌جوار و دور دست مانند آذربایجان شرقی، کرمانشاه، سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد، سیل گلستان و لرستان و آوج و الموت در استان قزوین اشاره کرد که نشان می‌دهد جهادگران همواره در تمام عرصه‌ها آماده خدمات‌رسانی هستند.   خدمات جهادگران در دوره شیوع کرونا
  این مسئول با اشاره به خدمات جهادگران در دوران کرونا اذعان کرد: رزمایش کمک‌های مومنانه، خدمات‌رسانی به بیماران، تغسیل، تدفین و ‌خاکسپاری متوفیان در اوایل شیوع بیماری کرونا توسط بسیج طلاب، راه‌اندازی کارگاه‌های دوخت ماسک و تهیه لوازم بهداشتی به منظور کنترل این بیماری، ورود خیرین، جهادگران و بسیجیان در تامین و توزیع بسته‌های معیشتی، لوازم بهداشتی، لوازم تحصیلی و آموزشی، بخشش اجاره‌بهای کاسبان آسیب‌دیده از کرونا، آزادی زندانیان غیرعمد، نذر نان، قربانی، تامین و توزیع داروها و تجهیزات پزشکی، مشاوره حقوقی، اهدا و نذر خون از جمله خدماتی بود که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا توسط جهادگران انجام شد و توانستند نتایج خوبی رقم بزنند.
  وی افزود: خوشبختانه طی این مدت با همکاری خیرین، مسئولین و معتمدین مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج توانستیم بالغ بر ۳۴۵ میلیارد تومان تامین و در حوزه‌های مختلف هزینه کنیم، هم‌چنین بسیاری از پایگاه‌های بسیج نیز به‌صورت خودجوش با هماهنگی خیرین اقدامات دیگری انجام دادند که در مبالغ نقدی محاسبه نشده است.
  مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: امسال نیز جهادگران بسیجی در بیش از ۱۵۰ روستای استان ورود کردند تا در یک چشم‌انداز سی ماهه بتوانند تنش آب شرب آن‌ها را با پشتیبانی مسئولین استانی و کشوری بر طرف کنند که ۹۶ روستا در پنج مجتمع سطح استان به‌عنوان مجتمع‌های پنجگانه مطرح هستند.
  حسینیانی در پایان گفت: بسیج سازندگی این فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مبنی بر این‌که «باید پیشرفت و عدالت را در سطح کشور گسترش دهیم» را به‌عنوان افقی در پیش‌روی خود قرار داده که امیدوارم در این راستا بتوانیم خدماتی شایسته‌ به مردم انقلابی، ولایت‌مدار و شهید پرور استان قزوین ارائه نماییم‌.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جهادگران بسیجی جهادگران بسیج استان قزوین عرصه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمد نوبخت نیا  فرماندار این شهرستان  ضمن تشکر از زحمات و اقدامات بسیج سازندگی سپاه در حوزه های مختلف به ویژه در امر محرومیت زدایی گفت:نقش بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی شایسته تقدیر است و  هر زمان در امور مختلف توسعه با فرهنگ بسیجی عمل کرده ایم ، موفق شده ایم.

سرهنگ اسماعیلی مسئول بسیج سازندگی سپاه نقده با اشاره به اینکه بسیج سازندگی چون گذشته در راستای امور محوله به ویژه در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد بستر های لازم در حوزه های مختلف پای کار است ؛ از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

در این دیدار مقرر شد  اولویت‌های روستاهای هدف مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفته و سپس در راستای رفع محرومیت زدایی اقدامات عملی صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز