Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: باید مسئله کم‌رنگ بودن فرهنگ کتابخوانی جدی گرفته شود چرا که این موضوع همچون یک هشدار و آژیر خطر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان؛ آیت‌الله علی خاتمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر پایین‌بودن سطح مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: عدم استفاده بهینه از فضاها و بسترهای موجود باید به صورت جدی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با تشویق، ترغیب و جذب افراد می‌توان امر کتابخوانی را نهادینه کرد، تصریح کرد: برخی حاشیه‌ها موجب شده از این مباحث مهم برای رشد جامعه غافل شویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر بسیاری از افراد، نیازهای دانستن خود را از فضای مجازی تامین می‌کنند، ادامه داد: همین امر موجب کاهش سطح مطالعه و ساعات کتابخوانی نیز شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کشور در اردبیل: فضای باز تعاملی میان نهاد و بدنه وزارت ارشاد ایجاد شودبیش از 27 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده استانتقاد نماینده قزوین از تصرف زمین کتابخانه مرکزی /  نیمه بالایی شهر تُهی از اماکن مذهبی و فرهنگی است

کتابخانه مرکزی زنجان باید راه‌اندازی شود

در ادامه این جلسه ایرج صادقی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی کتابخانه‌های استان از جمله کتابخانه سید افضل موسوی از سطح استاندارد هم بالاتر است، یادآور شد: کتابخانه موسوی زنجان 2 هزار و 700 مترمربع فضا دارد در حالی که فضای استاندارد کتابخانه در کشور 2 هزار و 200 مترمربع است.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی کتابخانه مرکزی زنجان گفت: همه استان‌های هم سطح و همجوار زنجان دارای کتابخانه مرکزی هستند و ضرورت دارد این پروژه در استان هم تکمیل شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان با بیان اینکه تنها 36 کتابخانه در مراکز روستایی استان فعال هستند در حالی که استان دارای 900 روستا است، ادامه داد: سه کتابخانه سیار نیز در سطح روستاها فعالیت دارد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های عمومی کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کتاب کتابخانه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد