Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:35:39 GMT

وضعیت دانشجویان هندی در جنگ اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۰۳۳۲

وضعیت دانشجویان هندی در جنگ اوکراین

تداوم جنگ در اوکراین سبب شده دانشجویان هندی که در این کشور تحصیل می‌کنند شرایط بدی را تجربه کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از فورچون، با تداوم جنگ در اوکراین وضعیت دانشجویان خارجی محصل در دانشگاه‌های این کشور با وخامت روبه‌رو است. تعداد دانشجویان هندی مشغول تحصیل در اوکراین بسیار زیاد است که همه آنها شرایط بدی را پشت سر می‌گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای هفته‌ها، سامریدی تاکور، دانشجوی ۲۱ ساله هندی در دانشگاه ملی پزشکی اوکراین در خارکیف، در برابر فشار والدینش برای بازگشت به هند مقاومت کرده بود. اما در اوایل فوریه، تنش بین روسیه و اوکراین در حال افزایش بود، اما تاکور از ترس اینکه نمراتش افت کند، نمی‌خواست کلاس‌هایش را از دست بدهد.

سرانجام، از اوایل ۲۴ فوریه، زمانی که تاکور دید که هزاران خارجی دیگر  اوکراین را ترک کردند به دلیل خطر فزاینده حمله روسیه، تصمیم گرفت که این کشور را ترک کند. تاکور به همراه هشت دانشجوی پزشکی دیگر از هموطنانش سوار اتوبوسی به فرودگاه شد و در آنجا قصد داشت به کیف پرواز کند. اما زمانی که اتوبوس تنها یک مایل از فرودگاه فاصله داشت، دانشجویان متوجه شدند که نیروهای روسی در حال بمباران ترمینال هستند.پس از آن صدای انفجارهای سبب فرار صدها نفر از آن منطقه شد.

تاکور می‌گوید: «ما می‌ترسیدیم و نمی‌دانستیم کجا برویم. دانشجویانی که در خوابگاه دانشگاه بودند گفتند که صدای انفجارها را آنها را نیز شنیده‌اند.

طی چهار روز بعد، تاکور و همکلاسی‌هایش در پناهگاه‌های خوابگاه دانشگاه خود پنهان شدند، زیرا پایتخت اوکراین زیر آتش شدید قرار گرفت. وقتی ذخایر آب و غذا تمام شد، به سمت مرز مجارستان حرکت کردند. آنها حدود ۵۰۰ مایل را با هر وسیله‌ای که می‌توانستند طی کردند و در نهایت سوار بر یک هواپیمای نظامی هندی به وطن خود بازگشتند.

علاوه بر دانشجویان هندی محصل در اوکراین، یش از ۱۰ هزار دانشجوی عرب نیز که در دانشگاه‌های اوکراین تحصیل می‌کنند، به دلیل شرایط سخت کشور خود و بحران اوکراین به تحصیل در روسیه سوق داده شدند. 

این دانشجویان در حال حاضر به زیرزمین ها یا مترو پناه برده‌اند، زیرا کمتر کسی جرات عبور از مرز اوکراین با کشور همسایه لهستان یا رومانی را برای پناهندگی دارد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه های جهان حمله روسيه به اوكراين دانشجویان هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید

محمد فاضلی جامعه‌شناس خطاب به روسای دانشگاه‌هایی که برای بورسیه‌ کردن دانشجویان معترض آمریکایی اعلام آمادگی کردند، توییتی منتشر کرد.

فاضلی طی این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دو سه رئیس دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند به دانشجویان معترض آمریکایی، بورسیه بدهند! یکی به این‌ها بگوید خودمان کلی دانشجوی محروم از تحصیل، و با احکام تعلیق از یک تا چند ترم داریم. خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید و دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه خودتان را دریابید.

دیگر خبرها

  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی