Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:22:01 GMT

انتصاب سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۰۷۵۸

انتصاب سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران

وزیر علوم در حکمی دکتر احمد شعبانی را به عنوان سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، در متن حکم ابلاغی دکتر محمدعلی زلفی‌گل خطاب به دکتر شعبانی آمده است:

«نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و بنا بر پیشنهاد معاون محترم پژوهشی به موجب این حکم، به سمت «سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران» منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی و راهبردهای اساسی دولت مردمی وجلب همکاری استادان، مدیران و کارکنان گرامی (یاوران علمی) آن پژوهشگاه، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید. انتظار می‌رود که با توکل به خداوند متعال، مأموریت و وظایف آن پژوهشگاه را به شرح ذیل به انجام برسانید:

- گسترش پژوهش‌های نیاز-محور و جهت‌دهی تحقیقات به سمت حل نیازهای حال و آینده کشور

- ارتباط مستمر با صنایع مرتبط برای ارائه مشاوره و حل مسائل موجود بر سر راه تولید محصولات استراتژیک

- ایجاد فضا، شرایط و مشوق‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیرساخت‌های پژوهشگاه، تعامل و تکامل هم‌افزا و برد-برد برای اجرای پروژه‌های مشترک

- استفاده از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان پسادکتری برای اجرای طرح‌های کاربردی و توسعه‌ای دارای بهره‌بردار بالقوه و بالفعل

- ایجاد دانش فنی و تولید مواد آزمایشگاهی و ترکیبات استاندارد و مرجع مورد نیاز بخش‌های تحقیقاتی کشور و تجاری‌سازی آنها از طریق شرکت‌های زایشی

- تعریف طرح‌های کلان ملی مورد نیاز کشور در حوزه شیمی و مهندسی شیمی و اجرای آنها از طریق همکاری با ذی‌نفعان و بازیگران بخش‌های خصوصی و دولتی

- ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاهی در قالب بسترها و شبکه‌های ملی

- توجه ویژه به تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، فناوری و نوآوری از طریق مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری

- بسترسازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم جهت سنتز و فروش مواد شیمیایی اولیه در دنیا و دستیابی به نسبت حداقل معادل سهم جمعیتی کشورمان از جمعیت جهان در یک بازه زمانی پنج ساله

- ارتباط مستمر با گروه‌ها و دانشکده‌های مرتبط دانشگاه‌های کشور و استفاده از ظرفیت آنها برای انجام طرح‌های کلان ملی

- همکاری تخصصی و مرتبط در اجرای موفق نظام ایده‌ها و نیازها (نان)

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر محمدرضا امیدخواه رئیس سابق پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در طول مدت تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

دکتر احمد شعبانی (زاده ساوه _ ۱۳۳۵) فارغ التحصیل دوره دکتری در رشته شیمی آلی از دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با مرتبه استادی است. ریاست دانشگاه شهید بهشتی، عضویت در کمیته علمی المپیاد شیمی کشور، عضو فرهنگستان علوم، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی شهید بهشتی از سوابق اجرایی وی است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، از دکتر شعبانی دو عنوان کتاب تألیفی و دو عنوان کتب ترجمه منتشر شده است و ۴۰۰ مقاله علمی پژوهشی بین‌الملل و ۱۵ مقاله در حوزه مدیریت علمی منتشر شده است. وی همچنین برنده جایزه بین‌المللی خوارزمی و علامه طباطبایی است».

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی انتصاب وزير علوم پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری با ابلاغ استاندار سمنان منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با صدور ابلاغی «فرج الله شوشتری» را بعنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان  منصوب کرد.

در ابلاغ شوشتری  آمده است: جناب آقای فرج الله شوشتری، نظر به مراتب تعهد تخصص و توانمندی جنابعالی به موجب این ابلاغ با حفظ پست سازمانی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند منان تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با پیروی از منویات و فرامین مقام معظم رهبری و با اهتمام به برنامه‌های دولت مردمی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی با تأکید بر شاخص‌های، عدالت‌محوری، انقلابی‌گری، مردمداری، پاکدستی، فسادستیزی، قانون‌مداری و تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و مأموریت‌های محوله موفق و مؤید باشید.                        

گفتنی است فرج اله شوشتری؛ فرزند شهید نورعلی شوشتری(شهید وحدت)، متولد اردیبهشت ماه 1356، اهل خراسان و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دانشجوی دکترای مسائل ایران است و تا کنون مسئولیت‌هایی همچون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان خراسان رضوی، عضو هیئت مدیره تأمین سرمایه بانک مسکن، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی، را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟