Web Analytics Made Easy - Statcounter

معمولا روز‌های منتهی به سال نو و موعد خرید‌های شب عید، باعث شلوغی و ازدحام جمعیت می‌شود، حالا نوبت بره‌کشان جیب‌برهاست تا با سوء استفاده از این شلوغی حسابی جیب آدم‌های کمی حواس‌پرت را خالی کنند.

به گزارش همشهری، اما آن‌ها از چه شگرد‌هایی استفاده می‌کنند و چطور می‌شود جیب‌بر‌ها را در اجرای نقشه‌شان ناکام گذاشت؟

جیب‌بر‌ها بیشتر در مکان های شلوغ مانند ایستگاه‌های اتوبوس و مترو حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه‌های جیب‌بری

اول، جیب‌بری به شیوه گروهی: یک نفر به‌عنوان سارق اصلی و یک یا ۲ نفر در نقش سیاه‌کن مانع از دیده شدن و گاهی با مطرح کردن برخی سؤالات باعث به هم خوردن تمرکز شخص می‌شوند.

دوم، جیب بری به روش انفرادی: در این شگرد سارق خود به تنهایی با مهارت زیادی که دارد در ازدحام جمعیت به بهانه سوارشدن به‌خودرو‌های عمومی، واگن مترو، خرید از دستفروش‌ها و... جیب‌بری می‌کند.

سوم، جیب‌بری در پوشش مسافرکشی: این گروه از سارقان جیب‌بر در پوشش مسافرکشی اقدام به سرقت می‌کنند. دو نفر از سارقان در صندلی عقب می‌نشینند و با صحبت‌های انحرافی باعث حواس‌پرتی شخص شده و در فرصت مناسب جیب او را خالی می‌کنند.

راه‌های مقابله

اول: وجه‌نقد به هیچ عنوان تنها دریک جیب به‌ویژه جیب عقب نگهداری نشود.

دوم: با توجه به تجهیز مراکز فروش به دستگاه‌های pos با رعایت نکات ایمنی به جای همراه داشتن پول نقد از کارت اعتباری استفاده کنید.

سوم: به هیچ عنوان رمز ورودی کارت عابر بانک روی آن و یا در کنارش درج نشود.

چهارم: در زمان پرداخت به هیچ عنوان رمز کارت را با صدای بلند و در حضور دیگران، اعلام نکنید. بهتر است رمز کارت توسط صاحب کارت ثبت شود.

پنجم: درصورت سوار شدن به‌خودرو‌های مسافرکش شخصی همیشه مراقبت محتویات جیب خود باشید.

ششم: هنگام سوار شدن به خودرو‌های عمومی یا حضور در مراکز خرید، حواستان به گوشی تلفن همراهتان باشد و آن را در جیبی قرار دهید که خارج کردن آن توسط جیب‌بر‌ها امکان‌پذیر نباشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جیب بر ها جیب بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پر افتخارترین تیم‌های جام حذفی ناکام در صعود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آبی و قرمز نه تنها پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور محسوب می‌شوند بلکه فصل گذشته به فینال این مسابقات رسیده بودند که در آن دیدار پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک استقلال را شکست داد و مثل رقیب دیرینه برای هفتمین بار قهرمان این مسابقات شد. عجیب اینکه دو تیم پرطرفدار پایتخت امسال خیلی زودتر از حد تصور از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و فرصت‌ را در اختیار سایر تیم‌ها از جمله ۷ تیم شهرستانی و یک تیم تهرانی یعنی هوادار قرار دادند.

استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی در رفسنجان مغلوب مس این شهر شد و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی به آلومینیوم اراک باخت تا هر دو تیم مطرح کشور از رسیدن به یک چهارم نهایی محروم شوند. پرسپولیس و استقلال به نوعی رقبای خود را دست کم گرفته و تصور کردند که به راحتی می‌توانند در رفسنجان و اراک پیروز شوند اما این اتفاق رخ نداد و شگفتی‌های بزرگی در جام حذفی رقم خورد. استقلال تا به حال ۱۳ بار به فینال رقابت‌های جام حذفی راه پیدا کرده که حاصل آن ۷ قهرمانی بوده و پرسپولیس هم از ۹ حضور در فینال این تورنمنت مثل استقلال صاحب ۷ جام شده است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900299

دیگر خبرها

  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • پر افتخارترین تیم‌های جام حذفی ناکام در صعود!
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • «مورایس» مسلمان شد/ اکنون عضوی از شما هستم
  • مورایس مسلمان شدن خود را تأیید کرد
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • شهرداری گرگان در لبنان ناکام ماند
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین