Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید فضلی گفت : در طرح "عید و هنر و داستان" دانش‌آموزان می‌توانند در ایام نوروز برحسب علایق خود یکی از فعالیت‌های هنری یا فعالیت‌های ادبی را انتخاب کنند، فعالیت‌های هنری شامل عکاسی، نقاشی و فیلم کوتاه و فعالیت‌های ادبی شامل داستان‌خوانی، داستان‌نویسی و داستان‌گویی است.

به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در انجام فعالیت‌های هنری، دانش‌آموزان می‌توانند یکی از موضوعات شامل دنیای بدون کرونا و دنیای با کرونا (مراقبت‌های فردی و اجتماعی جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا)، دوست دارم به مدرسه برگردم (اشتیاق و دلتنگی‌های دانش آموزان برای بازگشایی مدارس) و مدرسه برای همه کودکان (تشویق به مدرسه سازی) را انتخاب کرده و با راهنمایی معلم آثار خود را در قالب عکس یا مجموعه‌ای از عکس‌ها، نقاشی یا طراحی و فیلم کوتاه داستانی یا مستند ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش داستان‌خوانی هم دانش‌آموز می‌تواند با انتخاب خود یا با کمک خانواده و معلم یک کتاب داستان را بخواند و خلاصه آن را با استفاده از فایل صوتی (پادکست‌های ادبی)، فیلم، پاورپوینت، خلاصه‌نویسی و... برای معلم و همکلاس‌های خود در گروه‌های کلاسی شبکه شاد ارائه کند.

در بخش داستان‌نویسی دانش‌آموز می‌تواند با توجه به علاقه خود در هر موضوع دلخواه نسبت به نوشتن داستان و یا توصیف و گزارشی از خاطرات عید و یا بازآفرینی و نوشتن داستان‌های نقل شده از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و اقوام و دوستان خود اقدام کند. دانش آموزان باید با دستخط خود داستان‌های موردنظر را بنویسند و در صورت علاقه و توانمندی نسبت به مصور کردن آن اقدام کنند.

در بخش داستان‌گویی هم دانش‌آموز می‌تواند داستانی را با تخیل خود و یا از روی کتاب و متن روایت کند و در صورت تمایل صدا و تصویر خود را هنگام روایت‌گری داستان یا نمایش ضبط کند.

انتخاب فعالیت‌های طرح "عید و هنر و داستان" برای دانش‌آموزان اختیاری است، توصیه می‌شود از تحمیل هرگونه فعالیت به دانش آموزان در ایام تعطیلات نوروز پرهیز شود.

معلم‌ها از ارائه هرگونه تکلیف و فعالیت متنی و نوشتاری به دانش آموزان خودداری کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش مجازی سال تحصیلی دانش آموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول برگزاری جشن دورهمی دانش آموزان قدیمی در مدرسه دانشوران مشهد درخصوص این مراسم گفت: این دورهمی ده سال است که پابرجاست و هرساله در ایام هفته معلم انجام می‌شود.   جواد کریمی افزود: بعد از ۳۹ سال دوباره این دورهمی رقم خورد و ۲۵۰ دانش آموزان از سال های دور که از همکلاسی های بنده هم هستند، مجدد به این مدرسه آماده و پشت نیمکت های درس نشستند.   وی بیان کرد: همکلاسی‌های مدرسه شهید معتمد امروز گرد هم آمدند تا خاطرات دوران تحصیل و معلم و شاگردی خود را زنده کنند که در نوع خود بسیار جالب بود.

مسئول این برنامه ادامه داد: این گردهمایی به دور از تشریفات اداری برگزار شد، حدود ۲۵ معلم ۳۹ سال پیش هم در جمع دانش آموزان قدیمی خود حاضر بودند.

دیگر خبرها

  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • معلمی که هوشیارانه دانش‌آموزانش را زیرنظر دارد
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم