Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهرنوش قاسمی گفت:سابقه خانوادگی فاکتور خطر جدی برای ابتلا به گلوکوم یا آب سیاه محسوب می‌شود که برای افراد با سابقه خانوادگی مثبت نیز توصیه به معاینات منظم دوره‌ای می‌باشد.

او می‌گوید: تشخیص زودرس آب سیاه و شروع درمان به موقع؛ کلید اصلی در پیشگیری از پیشرفت بیماری و کاهش دید بیمار خواهد بود.

بیماری آب سیاه به معنای افزایش فشار داخل چشم می‌باشد که می‌تواند سبب آسیب غیرقابل بازگشت عصب بینایی و در نتیجه نابینایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ساله ۶-۱۲ مارس (۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه) هفته جهانی گلوکوم نامگذاری شده است.

به گفته دکتر قاسمی بیماری آب سیاه تا مراحل انتهایی هیچ علامتی ندارند و بیمار زمانی متوجه بیماری خود می‌گردد که بسیاری از رشته‌های عصب بینایی وی از بین رفته و دید بشدت و بطور غیر قابل برگشتی کاهش یافته است.

او می‌گوید: گلوکوم یک بیماری خاموش محسوب می‌شود و غیر از معاینه پزشکی متاسفانه هیچ روشی برای تشخیص بالا بودن فشار چشم توسط خود فرد وجود ندارد.

به گفته دکتر قاسمی گلوکوم بیماری است که بیمار تا مراحل انتهایی هیچ علامتی نداشته و هرگز از تاری دید تا مراحل پیشرفت هیچ شکایتی ندارند.
او می‌گوید: گلوکوم در اختلال میدان بینایی ایجاد می‌شود و مرحله اول محیط میدانی بینایی دچار آسیب شده و رفته رفته قسمت مرکزی میدان بینایی درگیر می‌نماید، بنابراین مراحل انتهایی دید مرکزی بیمار کیفیت مناسب دارد و با توجه به اینکه بیمار کار شخصی، پیاده‌روی، مطالعه و حتی رانندگی می‌تواند انجام دهد متوجه تاری دید نمی‌شود و باعث تشخیص دیر هنگام این بیماری می‌شود.

بیماری گلوکوم در هر سنی حتی در نوزادی و کودکی رخ می‌دهد، این بیماری در افراد مسن با احتمال بسیار بیشتری اتفاق می‌افتد که توصیه می‌شود همه افراد بالای ۴۰ سال تحت معاینه سالیانه چشم پزشکی از نظر کنترل فشار چشم و بررسی عصب بینایی قرار بگیرند.

به گفته دکتر قاسمی درمان این بیماری اگرچه باعث بازگشت بینایی ازدست رفته نمی‌شود، ولی بطور موثری در حفظ بینایی باقیمانده و پیشگیری از آسیب بیشتر کمک کننده که این نکته بسیار مهم و ارزشمندی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب سیاه بیماری های چشمی علوم پزشکی بابل آب سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،این برنامه ورزشی به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نهادینه کردن ورزش همگانی انجام شده است.
در پایان این همایش به قید قرعه جوایزی ارزنده به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پیاده‌روی خانوادگی در شهرکرد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام