Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:27:56 GMT

لازمه رشد و جهش اقتصادی رفع موانع صنعتگران است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۲۴۳

لازمه رشد و جهش اقتصادی رفع موانع صنعتگران است

ایسنا/فارس سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تاکید کرد: لازمه رشد و جهش اقتصادی در تولید و اشتغال نیز برطرف کردن موانع موجود و مشکلات متعدد صنعتگران است.

عبدالعظیم خادم‌حمزه سه‌شنبه ۲۳ اسفند در چهارصد و سی و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی فارس با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اهمیت بکارگیری ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تامین اعتبارات عمرانی، عنوان کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازمند تامین منابع مالی با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال است که بکارگیری ظرفیت نمایندگان در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در زمینه تولید، افزود: همه ما تکلیف داریم در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال نیز حداکثر همکاری و اقدام لازم  را رفع موانع موجود سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داشته باشیم.

خادم‌حمزه با اشاره به ظرفیت محدود دولت در تامین اعتبارات عمرانی، گفت: دولت به سهم و توان خود از تولید حمایت خواهد کرد که در این راستا نیاز است اقدامات انجام شده و در دست پیگیری توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی به اطلاع و آگاهی عموم مردم و جامعه هدف برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با گلایه از روند افزایشی قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: چندین برابر شدن قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی به دلیل کاهش اعتبارات عمرانی است که نتیجه آن چند برابر شدن قیمت زمین است.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در رابطه پشتیبانی و مانع‌زدایی در بخش تولید، بیان کرد: بیش از ۸۶ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و دیگر مجموعه‌های مرتبط اجرایی شده است.

او با گلایه از کاهش اعتبارات عمرانی در ایجاد شهرک‌های صنعتی، ادامه داد: عدم تامین اعتبارات مصوب و یا کاهش آن به ویژه در ایجاد زیرساخت‌های لازم باعث افزایش قیمت زمین و هزینه‌های جاری شده است که منجر به کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی دولت در ایجاد شهرک‌های صنعتی تکالیف و وظایف مشخصی دارند، افزود: ایجاد بستر لازم برای سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی نیازمند اعتبارات عمران تعریف شده‌ای از لحاظ کمی و کیفی است که بر اساس آن سهم هر دستگاه نسبت به تامین زیرساخت‌ها مشخص است.

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه با اهمیت جذب سرمایه‌ در راستای رونق اقتصادی منطقه لارستان و بخش بیرم، اظهار کرد: لازمه رشد و جهش اقتصادی در تولید و اشتغال نیز برطرف کردن موانع موجود و مشکلات متعدد صنعتگران است که نیازمند تعامل بین‌ دستگاهی و همت بلند مسئولان وظیفه‌شناس دولت برای دستیابی به اهداف مذکور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رشد اقتصادي رفع موانع تولید داخلی حمایت از تولید داخلی اعتبارات عمرانی شهرک های صنعتی قیمت زمین رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته مسجد جامع سنندج اظهار کرد: امروزه چند مؤلفه در توسعه جامعه و پیشبرد اهداف مؤثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امنیت کشور، امنیت زندگی مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان منجر به توسعه جامعه می‌شود و باید مسؤولان این موارد را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز مردم در سرنوشت جامعه اثرگذارند، افزود: شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نیاز به همراهی مردم دارد و مردم باید در این زمینه همراه مسؤولان باشند.

امام جمعه سنندج همچنین به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مردم غزه اشاره کرد و گفت: تمامی اقدامات رژیم غاصب با به شهادت رساندن ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر در زمان ۲۰۰ روز شهید و زخمی کردن تعداد زیادی مردم، زن و کودک، کادر درمانی خوی وحشیگری و حیوانی آنها را نشان می‌دهد.

ماموستا رستمی همچنین ویران شدن مساجد، بیمارستان، بهداشت و مسکن در غزه را از دیگر اقدامات وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیست برشمرد و بیان کرد: تمامی اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین و غزه محکوم است و سازمان ملل نیز باید سکوت خود را بشکند و به حمایت از این مردم مظلوم بپردازد.

وی از دین مبین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین نام برد و گفت: خداوند حافظ دین اسلام بوده و هیچ دشمنی نمی‌تواند آن را از بین ببرد و روزی ریشه‌های ظلم خشک می‌شود.

امام جمعه سنندج با تبریک هفته کار و کارگر، تصریح کرد: کارگران تلاشگران به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید هستند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام در مورد کارگران می‌فرمایند، قبل از خشک شدن عرق کارگران حق و حقوق‌شان را پرداخت کنید، و این توجه پیامبر مکرم اسلام به افرادی که نقش مهمی در به حرکت درآوردن چرخ‌های توسعه و تولید دارند نشان از جایگاه ویژه است.

کد خبر 6089037

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید