Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان مقوله فرهنگ را پیچیده و دارای ظرافت دانست و نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در مسیر نیل به اهداف نظام آموزشی کشور مهم و اثر‌گذار قلمداد‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمد فائزی این سخنان را طی دیدار با سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر کانون زبان استان گیلان اظهار‌داشت و با اشاره به ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های عرصه فرهنگ گفت: فعالیت ‌در این حوزه، نیاز‌مند هم‌سویی و هم‌گرایی‌هاست و همراهی مجموعه‌های فرهنگی نقش‌به‌سزایی در ایجاد ارتباط سازنده و نتیجه‌بخش با مخاطب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان در همین زمینه از «تعارض آموزه‌ها» به عنوان عاملی مخرب در  دست‌یابی به اهداف فرهنگی نام‌برد و با خاطر‌نشان‌کردن فعالیت‌های هنر‌مندانه ‌و شیوه‌های آموزش غیر‌مستقیم مربیان کانون اظهار‌کرد: تناسب آموزه‌های ارایه‌شده با میزان جذب‌، ریشه در ارادهِ پذیرش مخاطب و بهره‌گیری از حس و نگاه زیباشناسانه دارد که در فعالیت‌های  مربیان کانون دیده‌می‌شود.

محمد فائزی در این میان آشنایی خود با فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و حضور در برنامه‌های این مجموعه یادآورشد و افزود: آموزش و پرورش برای تحقق اهداف سند بنیادین و آماده‌سازی ظرف وجودی نسل کودک و نوجوان، نیاز‌مند بهره‌گیری از  ظرفیت‌های کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی است و تلاش‌دارد با مهندسی مثبت واژگان و پرهیز از ارایه فعالیت‌ها در بستر جبر و اکراه، در مسیر دست‌یابی به اهداف گام‌بردارد.

او هم‌چنین، به فعالیت‌های سازنده کانون زبان استان گیلان نیز اشاره داشت و با «ابزار انتقال دانش» توصیف‌کردن زبان تصریح‌کرد: زبان آموزی و فراگیری رفتار و منش‌های اخلاقی مربیان و مدرسان کانون زبان، رهاورد  این مجموعه برای زبان‌آموزان محسوب‌می‌شود.

تاکید بر ضرورت حضور درنشست‌ها و برنامه‌های کانون و دعوت از مسئولان مراکز کانون پرورش فکری و کانون زبان در شورای آموزش پرورش شهرستان‌ها بخش دیگری از صحبت‌های این مسئول فرهنگی بود و وی درپایان از افزایش گستره همکاری‌های مشترک در مسیر تعلیم و تربیت نسل کودک و نوجوان استقبال‌کرد.

تربیت نسلی در تراز انقلاب، اولویت کانون

سرپرست کانون استان گیلان نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب مدیر‌کل آموزش و پرورش، به اهمیت تعامل و همراهی مجموعه‌های فرهنگی اشاره و به تبیین اهداف و اولویت‌های این نهاد در مسیر کشف و پرورش استعداد‌ آینده‌سازان ایران اسلامی پرداخت.

سید‌جلیل میرعظیمی برهمین اساس به فعالیت‌های خلاقانه مراکز فرهنگی هنری ثابت و فراگیر( ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز‌های خاص)، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون اشاره کرد و ارایه برنامه‌های کتاب‌محور و مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی را از اولویت‌های این مجموعه عنوان‌کرد.    

حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری(‌مد‌ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و سند بنیادین آموزش و پرورش، از دیگر اهداف کانون است که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره شد و وی با بیان‌این که تربیت نسلی مومن، متخصص، متعهد و در تراز انقلاب مد نظر قراردارد، افزود: بهره‌گیری از شیوه‌های آموزشی غیرمستقیم، استفاده از خلاقیت‌های مربیان و تعامل با دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ مد‌نظر قراردارد.

فرصت‌سازی کانون از تهدید‌های کرونایی و ارایه هم‌زمان فعالیت‌های حضوری و بر بستر فضای مجازی، ازدیگر حرکت‌های سازنده کانون بود که در صحبت‌های میرعظیمی به آن اشاره‌شد و وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کانون زبان استان گیلان توضیح‌داد: افزایش دامنه فعالیت‌ها و زبان آموزان و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها از دست‌آورد‌های این مجموعه محسوب‌می‌شود.

این مسئول پایان صحبت‌های خود را با تاکیدی دوباره بر اهمیت و جایگاه  آموزش و پرورش از منظر کانون اختصاص‌داد و از افزایش گستره همکاری‌ها ومشترک متولی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی استقبال‌کرد.

کانون زبان یک مجموعه معتبر است

مدیر‌کانون زبان گیلان هم صحبت‌های خود را با استقبال از انتصاب شخصیتی فرهنگی و با پیشینه روشن در رأس آموزش و پرورش  استان آغاز کرد و این امر را زمینه‌ساز افزایش  تعاملات و تبادلات فرهنگی دانست.

سید مجید محمد‌نژاد در ادامه به همکاری‌های کانون پرورش فکری، کانون زبان و آموزش و پرورش به عنوان مجموعه‌های هم‌خانواده و با اهداف مشترک اشاره‌داشت و ضمن ارزش‌مند توصیف‌کردن این هم‌گرایی‌ها افزود: تقویت این همکاری‌ها نقش به‌سزایی در توان‌مند‌سازی مخاطبان ایفا‌می‌کند.

وی در همین‌حال به تشریح فعالیت‌های کانون زبان استان گیلان و روند رو به رشد آن در زمینه جذب و پایدارسازی زبان‌آموزان پرداخت و اضافه‌کرد: این مجموعه معتبر  با 130 مدرس،  9 هزار زبان آموز و در قالب 17 مرکز آموزشی فعالیت‌دارد.

محمد‌نژاد با اشاره به اینکه 4 زبان عربی، روسی، انگلیسی و آلمانی درکانون زبان استان گیلان تدریس می‌شود، افزود: درآینده شاهد آموزش زبان‌های چینی و فرانسه به زبان‌آموزان خواهیم‌بود.

پایان‌بخش این نشست که صبح روز دوشنبه، 23 اسفند 1400 در اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان صورت‌گرفت، تاکید حاضران بر ضرورت استمرار و افزایش همکاری‌های مشترک‌ بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان آموزش و پرورش استان فرهنگی هنری آموزش و پرورش تعلیم و تربیت کودک و نوجوان ایران اسلامی کودکان و نوجوانان شهری و روستایی انقلاب مد تربیت کودکان ایران رشد فرانسه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان کانون زبان استان گیلان مدیر کل آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری زبان آموزان فعالیت ها همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان

مراسم زنگ سپاس  امروز در مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت برگزارشده بود، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم گفت: دانش آموزان دارای استعداد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند که با تلاش و کوشش معلمان این مرز بوم کشف و شناسایی می‌شود.

محمد حسین رمضانی تلاش و صبرمعلمان را زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان گیلانی در برخی از رشته‌ها در دنیا خوش درخشیده اند که مایه افتخار کشور و استان است.


وی به شهدای معلم و دانش آموزی گیلان اشاره و تصریح کرد: درهفته معلم یاد و خاطرات ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز کشور و ۲۵ شهید تروریستی کرمان و یک شهیده این حادثه را گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی جنایت‌ها و ظلم در دنیا را ناشی از جهل و نادانی است گفت: استاد شهید مطهری حلال مشکلات و پاسدار اسلام بود. 

رمضانی اسلام شناسی، گذشت و فروتنی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار دانست و افزود: شهید مطهری علاوه بر استاد اخلاق، طبیب هم بود جامعه را درمان می‌کرد و دشمن به دانایی این شهید بزرگوار واقف بود و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه معلمان امروز وظیفه خطیر درارتقای دانایی جامعه برعهده دارند اضافه کرد:آموزش و پرورش کارخانه تولید منابع انسانی و انسان سازی است و معلمان نقش مهندسین این کارخانه را دارند.


رمضانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی تولید و تربیت می‌کند، گفت: موتور پیشرفت کشور امید و اعتماد است این دو مقوله مهم در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی دانش آموزی و یک مرکز رفاهی درآینده نزدیک در گیلان خبرداد.
در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت با اهدای شاخه گلی قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته
  • تجلیل از معلمان نمونه و بازنشسته
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان