Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی صبح دوشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بر همه واجب است که در بحث جهاد تبیین شرکت کنند اما برای اهالی رسانه واجب عینی است و همه باید از هر جایگاهی که داریم در این راه نقش ایفا کنیم.

وی ادامه داد: ما مدعی بی نقص بودن نیستیم به بنده و اداره اوقاف و امور خیریه انتقادات زیادی وارد است اما توقع است که بازتاب‌های خبری و رسانه‌ای منصفانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص شاخصه رسانه انقلابی اظهار کرد: رسانه انقلابی افشاگر نیست، بلکه روشنگر است و روشنگری را تکلیف خود می‌داند.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی و انتشار و آگاه سازی جامعه در خصوص وقف، یک نوع جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام مجیدی اضافه کرد: امروز، درست و صحیح بیان کردن تعریف و مفهوم وقف، جهاد تبیین است.

وی افزود: دشمن متوجه شده است که آنچه باعث کارآمدی دین در جامعه می‌شود و پرچم اسلام را در جهان سرافراز می‌کند وقف است و وقف کارآمد و درآمدزا است.

وی با بیان جمله امام (ره) مبنی بر اینکه «وقف اگر در اختیار جامعه باشد، جامعه اسلامی را کفایت می‌کند.» تصریح کرد: اگر منتقدان به وقف و سایرین می‌دانستند وقف چه اثرگذاری دارد، هرگز به این سخن امام خرده نمی‌گرفتند.

وی تشریح کرد: در دهه ۱۳۴۰ که طرح اصلاحات عرضی انجام شد و بدون در نظر گرفتن شرعیات زمین‌ها وقفی به مردم واگذار شد، دشمن می‌دانست که زمین زدن دین منوط به زمین زدن اقتصاد دین است.

وی خاطرنشان کرد: قزوین اولین استانی بود که صد درصد موقوفات ارضی را به مردم واگذار کرد تا با این اقدام اقتصاد دینی را زمین بزند.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: اگر احیای وقف را جایگزین دنبال اعتبارات بودن کنیم، وقف از پس هزینه‌ها برنامه‌ها و خدمت به مردم بر می‌آید.

این مسئول عنوان کرد: در طی سال ۱۴۰۰، چهارصد و پنجاه سند تک برگی برای موقوفات استان تحویل گرفته شد و سیصد و پنجاه سند تک برگی دیگر نیز تا هفته آتی آماده می‌شود بنابراین در طی نود سالی که قانون ثبت در کشور ما وجود دارد تنها در این سال ده درصد از کل سندها پیگیری و تهیه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سامانه حدنگار بیش از ۳۰۰۰ از اراضی موقوفی استان جانمایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در بحث مسکن و شهرسازی تفاهم نامه‌ای امضا شده است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هفت نقطه در قزوین را معرفی می‌کند که در آنجا مسکن ارزان ساخته شود.

وی ادامه داد: از محل درآمد موقوفات هشت رزمایش معیشتی در استان قزوین برگزار شد که در پی آن سیزده هزار بسته با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال در بین نیازمندان توزیع شد.

مجیدی در پایان یادآور شد: در زمینه کمک برای تهیه دارو و درمان دو میلیارد و پنجاه میلیون، کمک به خیریه‌ها هزار و هشتصد و پنجاه میلیون، پرداخت هزینه‌ها مدارس علمیه به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان، برای مساجد و بقاع متبرکه بیش از دو میلیارد از جانب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در زمینه مسائل اجتماعی هزینه شده است.

کد خبر 5446938

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین جهاد تبیین بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی اردوهای راهیان نور شیوع کرونا ایلام گرد و غبار عکس استانها جهاد تبیین مشهد خراسان رضوی اوقاف و امور خیریه استان قزوین جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در سی و پنجمین جشنواره امتنان که با محوریت تجلیل و تقدیر از جامعه کارگری و شهدای کارگر برگزار شد، گفت: اقتصاد به عنوان یک زیرساخت و پایه امنیت در جامعه محسوب می‌شود که اگر ضعیف باشد بحران‌های زیادی را می‌تواند به وجود آورد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان داخلی و خارجی منتظر هستند تا ضربه‌های خود را به این سرزمین وارد کنند و اقتصاد می‌تواند به عنوان عاملی برای اتحاد در جامعه محسوب شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: کارگرانی که در راه رزق و روزی خانواده با زحمت کار می‌کنند در واقع یک مجاهد در راه خدا محسوب می‌شوند که در اقتصاد جامعه تاثیر موثر و مهمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همه عالم، آدم و تولیدات جهان امروز نتیجه کار خداوند است، بنابراین شغل کارگری محترم و بسیار نورانی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: همه مسئولان و مدیران جامعه باید به اقتصاد اهمیت دهند و با یاد و نام خداوند گام‌های موثری بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است