Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:10:15 GMT

انتقاد ترکیه از نقش منفی روسیه در مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۹۲۵۴

انتقاد ترکیه از نقش منفی روسیه در مذاکرات وین

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه ترکیه گفت که ماه گذشته احتمال توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران حدود ۹۵ درصد بود که تا هفته پیش از مجمع دیپلماسی آنتالیا به ۹۹ درصد رسید. اما گفته می‌شود روسیه رویکرد منفی در پیش‌ گرفت.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری پایانی مجمع دیپلماسی آنتالیا در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در رابطه با وضعیت اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۴ در وین گفت که ماه گذشته احتمال توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران حدود ۹۵ درصد بود که تا هفته پیش از مجمع دیپلماسی آنتالیا به ۹۹ درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گفته می‌شود روسیه رویکرد منفی در پیش‌ گرفت.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد که امیدواریم که این رویکرد ادامه نیابد. در صورت حصول توافق، این موضوع به نفع تمامی طرف‌ها از جمله روسیه خواهد بود. امیدواریم توافق به‌طور کامل حاصل شود.

وی در ارتباط با دعوت از «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان برای شرکت در این مجمع گفت که افغانستان نیاز دارد، مسائل خود را به جهانیان اعلام کند. ما به همین منظور از آن‌ها برای حضور در این مجمع دعوت کردیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص تلاش‌های حکومت افغانستان برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی گفت که یک بخش نیازهای افغانستان مربوط به کمک‌های بشری است. اما بخش دیگر آن به مسائل دیگر ارتباط دارد. حکومت افغانستان باید در زمینه درخواست‌ به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه‌ جهانی گام‌های لازم را بردارد. برخی وعده‌ها داده شده که هنوز عملی نشده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ترکیه مولود چاووش اوغلو مذاکرات وین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟