Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تکواندو آسیا گفت: سطح کیفی تکواندو ایران یک مقدار پایین آمده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، «کی سؤوک لی» رئیس اتحادیه تکواندو آسیا امروز در نشست خبری فدراسیون تکواندو حاضر شد.

لی درباره سطح کیفیت تکواندو ایران گفت: تکواندو ایران همیشه از نظر فنی خوب بوده است ولی الان یک مقدار سطح آن پایین آمده است و باید دوباره تلاش کنند تا به حالت قبل بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص سطح فنی مسابقات تصریح کرد: سطح مسابقات بالا است ولی برای بالا بردن مدال ها باید تلاش را بیشتر کرد. ایران در حالت عادی یکی از تیم های قدرتمند است ولی در سطح منطقه، ازبکستان مدال می گیرد اما ایران مدال نمی گیرد. جمعیتی که در ایران در تکواندو فعالیت می کند از کشورهای دیگر بیشتر است. پس توقع کسب مدال از ایران باید بالاتر باشد.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



لی تصریح کرد: کره جنوبی و چین هم جمعیت زیادی دارند ولی آنها هم نمی توانند مدال بگیرند. آنها به صورت عادی زیاد مدال می گرفتند ولی الان اینطور نیست. ایران هم به آن سمت می رود. باید بیشتر تلاش کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس اتحادیه تکواندو آسیا تاکید کرد: طبیعت به ما درس می دهد. خورشید همیشه آن بالا نمی ماند و پایین می آید. باید از طبیعت درس بگیریم تا به روند رو به رشد ادامه بدهیم.

لی درباره اینکه آیا سطح تکواندو ایران می تواند دوباره به روزهای اوجش بازگردد  و برای بازگشت به این نقطه چه نکاتی مهم است؟ اظهار کرد: بازیکن تمرین می کند ولی درست به او یاد نمی دهند که از ضرباتش امتیاز بگیرد. نحوه تمرین دادن یکی از موارد است. همچنین استراتژی یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. و اینکه از ذهنتان استفاده کنید نه فقط از بدن. اگر از ذهن استفاده نکنید موفق نمی شوید. 

نایب رئیس اتحادیه جهانی تکواندو گفت: یکی از اولین تکواندوکاران در کره جنوبی بودم. از سال ۱۹۶۳ در فستیوال ملی تکواندو کارم را شروع کردم. آن زمان فقط با هوگوها از خودمان محافظت می کردیم. ما آن موقع روی چوب تمرین می کردیم و دسته وزنی وجود نداشت و فقط با هم مبارزه می کردیم. وقتی آنجا مبارزه می کردید فقط می خواستید به نفر روبرو ضربه بزنید. اگر روی زمین می افتاد، آسیب می دید اما بعد از آن قوانین جدید آمد. این را گفتم چون همه چیز تغییر می کند و روی یک نقطه نمی ماند. اگر بخواهید فقط به یک نکته نگاه کنید همه چیز را از دست می دهید. برای همین هر روز باید مطالعه را بیشتر کنید تا بیشتر بدانید. 

رئیس اتحادیه تکواندو آسیا در پاسخ به این سئوال که چرا تیم های شرق آسیا از حضور در مسابقات ایران شرکت نمی کنند ولی این موضوع در تورنمنت کیش وجود نداشت؟ خاطرنشان کرد: مشکل اصلی مشکل سیاست است. به دلیل مشکلات سیاسی خیلی از کشورها نمی آیند. مثلا چین و چین تایپه در این مسابقات شرکت نمی کنند. یا کره جنوبی تا چندی پیش اگر یک خارجی در مسابقاتی که ویزا بخواهد شرکت می کرد نمی توانست وارد آمریکا شود. در مسابقات جزیره کیش چون نیازی به ویزا نبود، چین و کره هم آمدند. 

لی در خصوص اینکه دو سال پیش در مسابقات جهانی منچستر به نمایندگان ایران ویزا ندادند و راهکار فدراسیون جهانی برای سیاسی نشدن تکواندو چیست؟ افزود: اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی تمام تلاشش را می کند تا این مشکل حل شود اما این مشکل دولتی محسوب می شود. بعد از اتفاقی که سال ۲۰۱۹ رخ داد، تصمیمی در شورای عالی فدراسیون جهانی گرفته شد که هر کشوری که میزبان می شود باید برای همه شرکت کنندگان ویزا صادر کند در غیر اینصورت نمی تواند میزبان بشود. در جلسه قبلی شورا بازهم این مطرح شد. در مسابقات گرند اسلم کشور شرکت کننده باید تضمین بدهد ویزای تمام کشورها صادر می شود. 

«آیا با کنار رفتن پولادگر از ریاست فدراسیون تکواندو ایران و حضور هادی ساعی، شاهد حضور تعامل بیشتر اتحادیه آسیا با فدراسیون ایران خواهیم بود؟» لی در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: وقتی یک فدراسیون عضو یک اتحادیه می شود، جزو خانواده اتحادیه محسوب می شود و فرقی ندارد چه کسی رئیس آن فدراسیون است. اتحادیه آسیا همواره از فدراسیون ها حمایت می کند و ما ذهن و ایده را تغییر نمی دهیم. به شخص نگاه نمی کنیم. 

رئیس اتحادیه تکواندو آسیا درباره اینکه آیا از ایران برای گرفتن کرسی در این اتحادیه حمایت می کند؟ یادآور شد: حمایت چیزی است که نمی توانیم از یک نفر داشته باشیم. همه چیز بر اساس قانون و انتخابات است. نمی توانیم اختلاف و تمایزی را قائل بشویم. الان هم انتخابات برگزار شده و کسانی که کرسی دارند، هستند. نمی دانم در آینده چه اتفاقی می افتد. هر اتفاقی باشد بر اساس قانون خواهد بود. آقای پولادگر تا سال 2025 نایب رئیس اتحادیه آسیا خواهد بود. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تکواندو آسیا ایران کره جنوبی رئیس اتحادیه تکواندو آسیا تکواندو ایران اتحادیه آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در رقابت های جام ملت های فوتسال آسیا، امروز از طریق فردوگاه امام به ایران بازگشتند.

خانواده وحید شمسایی برای استقبال از او و کاروان تیم ملی فوتسال در فرودگاه حاضر شدند و پرچمی منقش به نام متبرک حضرت قمر بنی هاشم (ع) را با خود به فرودگاه آورده بودند.

هدایت ممبینی دبیر کل فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از مسوولان فدراسیون به همراه مسئولان سازمان لیگ فوتسال برای استقبال از کاروان تیم در ورزشگاه حضور دارند.

کد خبر 6092362

دیگر خبرها

  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک