Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:16:29 GMT

ضرورت اهتمام جدی هیئت ها برای برگزاری پرشور مراسم مذهبی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۰۱۳۹

ضرورت اهتمام جدی هیئت ها برای برگزاری پرشور مراسم مذهبی

به گزارش خبرنگار مهر، رضا لعلی عصر دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی و مذهبی شهرستان بناب با بیان اینکه در ایام کرونا ضمن تعطیلی تمام مراسمات مذهبی حتی از نصب یک پرچم و پارچه نوشته نیز در مناسبت‌های دینی و انقلابی در معابر عمومی دریغ شد. وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در برپایی مراسمات دینی و کمک‌های مؤمنانه تصریح کرد: دین قابل قیاس با هیچ یک از مسائل و مشکلات موجود در جامعه از قبیل گرانی‌ها و شیوع بیماری نیست و فرهنگ تشیع باید به نحو احسن به نسل‌های جدید انتقال یابد و در این خصوص هیئت‌های مذهبی، ادارات، اصناف و بازاریان باید پیشقدم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب سپس با انتقاد از کمرنگ شدن توجه به اهل بیت (ع) افزود: در این شهرستان توجه به اینگونه مسائل رنگ باخته است، لذا ضروری است هیئت‌های مذهبی پای کار باشند. لعلی خاطرنشان کرد: در زمان انتصاب یک کارمند و مدیر برای نصب بنرهای تبریک اعتبار هست ولی برای اعیاد شعبانیه برای نصب یک پارچه و بنر اعلام می‌شود اعتبار نداریم. نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه با تأکید بر اینکه جشن‌های نیمه شعبان امسال باید با شکوه خاصی برگزار شود؛ افزود: هیئت‌های مذهبی، اصناف و بازاریان و ادارات با نصب پرچم و پارچه نوشته‌ها و چراغانی کردن معابر و برپایی برنامه‌های محله محور ضمن پرهیز از رفتارهای هنجارشکنانه یک جشن باشکوه و در خور شأن امام زمان (عج) برگزار نمایند. کد خبر 5447029

منبع: مهر

کلیدواژه: بناب فرماندار بناب فرمانداری بناب بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی اردوهای راهیان نور شیوع کرونا ایلام عکس استانها جهاد تبیین گرگان گرد و غبار مشهد هیئت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده

محمدعلی زلفی گل در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

به گزارش ایسنا، وی اظهارکرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

زلفی گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحد‌های صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می‌دهد.

وزیرعلوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دوبار کنکور برگزار می‌شود الحمدالله روز‌های پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیر نظام مختلف بودیم.

زلفی گل افزود: در یک منطقه‌ای که بدلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه