Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برقراری سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی و  توجه به تکمیل واکسیناسیون باید صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، شصت و سومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با حضور اعضای ستاد فرماندهی مدیریت کرونا روز دوشنبه، بیست و سوم اسفند ماه 1400 در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر بهمن نقی پور در این جلسه ضمن عرض تبریک  فرار رسیدن نیمه شعبان با تقدیر از زحمات و تلاش های فعالان نظام سلامت در مقابله با کرونا، اظهار کرد: مسئولین واحدها برای تکمیل واکسیناسیون پرسنل و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی خود اهتمام جدی داشته باشند.
وی با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و پیش بینی افزایش رفت و آمدهای خانوادگی و سفرهای نوروزی به استان آذربایجان شرقی گفت: ضروری است دستور العمل های لازم جهت اطلاع رسانی مکان و زمان مراکز نمونه گیری و واکسیناسیون  همچنین آخرین دستورالعمل های مربوط در این زمینه توسط معاونت بهداشت و درمان به کلیه مراکز بهداشتی درمانی و مراکز اقامتی وگردشگری و رسانه های مجازی و...استان ارسال شود.
دکتر نقی پور با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ سازی و ترویج "سفر سالم و ایمن " اظهار کرد: تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی  و ارائه بروشورهای آموزشی در مبادی ورودی شهرها در اولویت برنامه های مجموعه های مرتبط باید قرار گیرد.
وی با تاکید بر ارزیابی عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی گفت: مقرر شده است واحد ارزیابی عملکرد و بازرسی دانشگاه ، عملکرد مراکز بهداشتی ودرمانی را در خصوص  کرونا به صورت هفتگی آماده کرده و به دفتر ریاست دانشگاه گزارش کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ضروری است  در راستای توجه به موضوع مرگ ومیر ناشی از کووید 19، کمیته علمی با همکاری معاونت درمان، معاونت بهداشت و معاونت تحقیقات و فن آوری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل جلسه فوری دهد و مسایل مرتبط مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته  و واحدهای اجرائی از نتایج این تحقیقات بهره مند شوند.
 
دکتر نقی پور در خصوص تجویز داروهای خارج از پروتکل های بهداشتی و درمانی برای بیماران کرونایی توسط پزشکان گفت: معاونت های درمان ، غذا ودارو، و سازمان نظام پزشکی به این مسئله حساس بوده و این موضوع مورد رصد دقیق قرار گیرد و نتایج انجام اقدامات در جلسه آتی ستاد کرونا ارائه گردد.
دراین جلسه معاونت های درمان، بهداشت و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی به ارائه گزارش عملکرد واحدهای تحت مدیریت خود در خصوص مقابله با بیماری کرونا پرداختند و آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی به منظور افزایش ارائه خدمات و ایجاد رغبت به واکسیناسیون و افزایش دقت و بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی مخصوصا در ایام نوروز را اعلام کردند.
بر اساس اطلاعات ارائه شده در این جسله، در حال حاضر از 21 شهرستان استان 3 شهرستان در وضعیت قرمز، 11  شهرستان در وضعیت نارنجی و 7 شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
همچنین در حال حاضر 422  بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که 166  نفر از آنها تحت مراقبت‌های ویژه و 44  نفر از این تعداد نیز تحت دستگاه ونتیلاتور قرار دارند و متاسفانه 7 نفر از بیماران کرونایی نیز فوت کرده اند. میثم ایازی خبرنگار آریا در تبریز

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز مراکز بهداشتی و درمانی پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

دریافت 278 MB دریافت 278 MB کد خبر 6088828

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد