Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه تکواندوی آسیا گفت: نمی توانیم از فرد خاصی در انتخابات آسیا حمایت کنیم یا برعلیه او باشیم.

به گزارش ایسنا، نشست خبری هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو به همراه کی سوک لی رییس اتحادیه تکواندوی آسیا و ماهر مقابله ناظر اردنی فدراسیون جهانی برگزار شد.

لی در ابتدای این نشست درباره سطح کیفیت تکواندوی ایران گفت: تکواندوی ایران همیشه از نظر فنی خوب بوده است ولی الان یک مقدار سطح آن پایین آمده است و باید دوباره تلاش کنند تا به حالت قبل بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره سطح فنی مسابقات برگزار شده در ایران تصریح کرد: سطح مسابقات بالا است ولی برای بالا بردن مدال ها باید تلاش را بیشتر کرد. ایران در حالت عادی یکی از تیم های قدرتمند است ولی در سطح منطقه، ازبکستان مدال می گیرد اما ایران مدال نمی گیرد. جمعیتی که در ایران در تکواندو فعالیت می کند از کشورهای دیگر بیشتر است. پس توقع کسب مدال از ایران باید بالاتر باشد.

لی تصریح کرد: کره جنوبی و چین هم جمعیت زیادی دارند ولی آنها هم نمی توانند مدال بگیرند. آنها به صورت عادی زیاد مدال می گرفتند ولی الان اینطور نیست. ایران هم به آن سمت می رود. باید بیشتر تلاش کنند.

رئیس اتحادیه تکواندو آسیا تاکید کرد: طبیعت به ما درس می دهد. خورشید همیشه آن بالا نمی ماند و پایین می آید. باید از طبیعت درس بگیریم تا به روند رو به رشد ادامه بدهیم.

لی درباره اینکه آیا تکواندوی آسیا می تواند دوباره به روزهای اوجش بازگردد  و برای بازگشت به این نقطه چه نکاتی مهم است؟ اظهار کرد: بازیکنان خوب تمرین می کنند ولی درست به آنها یاد نمی دهند که از ضرباتش امتیاز بگیرد. نحوه تمرین دادن یکی از موارد است. همچنین استراتژی یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد و اینکه از ذهنتان استفاده کنید نه فقط از بدن. اگر از ذهن استفاده نکنید موفق نمی شوید.

نایب رئیس اتحادیه جهانی تکواندو گفت: یکی از اولین تکواندوکاران در کره جنوبی بودم. از سال ۱۹۶۳ در فستیوال ملی تکواندو کارم را شروع کردم. آن زمان فقط با هوگوها از خودمان محافظت می کردیم. ما آن موقع روی چوب تمرین می کردیم و دسته وزنی وجود نداشت و فقط با هم مبارزه می کردیم. وقتی آنجا مبارزه می کردید فقط می‌خواستید به نفر روبرو ضربه بزنید. اگر روی زمین می‌افتادید، آسیب می دیدید اما بعد از آن قوانین جدید آمد. این را گفتم چون همه چیز تغییر می‌کند و روی یک نقطه نمی‌ماند. اگر بخواهید فقط به یک نکته نگاه کنید همه چیز را از دست می‌دهید. برای همین هر روز باید مطالعه را بیشتر کنید تا بیشتر بدانید.

رییس اتحادیه تکواندوی آسیا با تمجید از جایگاه ایران در تکواندوی جهان، گفت: ایران از تاریخچه بسیار خوبی برخوردار است و ۴ رویداد را به خوبی برگزاری کرد. سطح این مسابقات بسیار بالا بود و یکی از طولانی ترین مسابقات بود که برگزار شد. میزبانی مسابقات گرندپری و جهانی مستلزم ارائه پیشنهاد خوب به لحاظ اسپانسر به فدراسیون جهانی است.

وی درباره علت غیبت برخی کشورها مثل کره جنوبی در مسابقات ایران، گفت: برخی کشورها بخاطر ورود به ایران با مشکلات رفتن به آمریکا مواجه بودند و از آنجا که بسیاری از بازیکنان کره در آمریکا مشغول به کار هستند از مسابقات ایران استقبال نمی کنند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر نحوه تعامل با فدراسیون ایران پس از روی کار آمدن هادی ساعی، گفت: وقتی یک فدراسیون عضو اتحادیه می شود عضو آن خانواده است و برای ما فرقی نمی کند چه فردی در راس یک فدراسیون باشد. ما به اشخاص نگاه نمی‌کنیم و با تمامی فدراسیونهای عضو تعامل لازم را داریم.

وی درباره میزان حمایت از کسب کرسی توسط ایران در اتحادیه آسیا نیز خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم از یک نفر حمایت کنیم چرا که انتخابات کاملا بر اساس قانون است و افراد بر اساس قانون و رقابت صاحب کرسی می شوند. ما نمی توانیم برای هیچ فردی تمایز قائل شویم و نمی توانیم از کسی حمایت کنیم یا مخالف کسی باشیم. آقای پولادگر نیز همچنان نایب رییس اتحادیه آسیاست و انتخابات اخیرا برگزار شده است.

وی درباره علت برگزاری مسابقات متعدد برای کسب سهمیه المپیک و افزایش مصدومیت بازیکنان گفت: مربی باید بازیکن را برای اینکه مصدوم نشود مدیریت کند و من با این سن همیشه ورزش می کنم و برای اینکه یک بازیکن به مصدومیت در مسابقات مختلف دچار نشود باید بخوبی توسط مربیان آماده شود.

به گزارش ایسنا، ناظر فدراسیون جهانی نیز، در صحبت های خود درباره اقدام کشورهایی مثل انگلیس در ندادن ویزا به برخی بازیکنان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ عنوان کرد: اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی نامه نگاری می کنند تا مشکل را حل کنند. بعد از اتفاقات سال ۲۰۱۹ در مسابقات جهانی، فدراسیون جهانی تصمیم گرفت تمامی میزبانان متعهد به صدور ویزا برای تمام بازیکنان شوند در غیر اینصورت نمی‌توانند میزبانی را قبول کنند.

وی درباره دلایل افت تکواندو در آسیا گفت: قبلا کشورهایی مثل ایران کره تایلند و هند خیلی خوب بودند اما از زمانی که تکواندو وارد المپیک شد کشورهای اروپایی و یا بریتانیا سرمایه‌گذاری زیادی در این رشته کردند و در مسابقات زیادی شرکت کردند که باعث پیشرفتشان شد. آنها حتی سطحشان از آسیا نیز فراتر رفته است.

ماهر مقابله درباره کسب فرسایشی سهمیه المپیک توسط بازیکنان با حضور در رویدادهای متعدد، گفت: از راه رنکنیگ و مسابقات قاره ای می توانید برای مسابقات المپیک سهمیه کسب کنید. یک ورزشکار اگر نخواهد این مسیر طولانی را طی کند نمی تواند به المپیک و مدال با ارزش آن فکر کند. برای مدال المپیک باید همه سختی ها را به جان خرید و برای آن تلاش کرد.

ناظر فدراسیون جهانی درباره میزان توجه به رشته پاراتکواندو، خاطرنشان کرد: امروزه تمرکز ما بر پاراتکواندو خیلی بیشتر شده و برای اولین بار در المپیک توکیو شاهد حضور این رشته بودیم و قرار است در المپیک پاریس نیز باشد و قصد داریم در هر بخش آقایان و بانوان ۵ دسته حاضر شوند. قبلا ورزشکاران این بخش از حضور در میادین خجالت می کشیدند اما الان اینطور نیست و کشورها بخاطر مدال آوری بیشتر نسبت به کیوروگی در این بخش سرمایه گذاری خوبی کرده اند.

وی درباره تدوین قوانین جدید داوری در تکواندو، گفت: قرار است قوانین از ابتدای جون ۲۰۲۲ اعمال شود. قوانین جدید برای بهتر برگزار شدن مسابقات است. در بخش نونهالان خیلی از مربیان سلامت بازیکنان را برای مدال به خطر می اندازند اما در قوانین جدید بحث قد و وزن را نیز مد نظر قرار می دهیم تا بازیکنان مخصوصا در رده های پایه دچار مصدومیت نشوند و سلامتشان به خطر نیفتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تکواندو اتحادیه تکواندو فدراسیون جهانی تکواندوی آسیا رییس اتحادیه قوانین جدید برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران گفت، شاگردان وحید شمسایی از روز اول مسابقات جام ملت‌های آسیا عهد بسته بودند با قهرمانی به ایران بازگردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی کریمی پس از بازگشت اعضای تیم ملی فوتسال به ایران با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: خدا را شکر تیم یکدل و یکدستی داشتیم. از روز اول با بازیکنان و کادر فنی عهد بستیم که فقط با جام به ایران برگردیم. آنقدر خوب کار کردیم و نتایج خوب گرفتیم که منجر به قهرمانی شد. در فینال هم تایلند که میزبان بود را، پرگل شکست دادیم. قبل از ورود به مسابقات، فکر می‌کردیم به ژاپن یعنی قهرمان دوره قبل بخوریم، ولی این تیم در مرحله گروهی حذف شد. فکر ما قهرمانی بود و اینکه جام را دوباره به ایران برگردانیم.

حسن‌زاده: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم

وی در ادامه افزود: رقابت در جام جهانی سخت است و حالا باید برای این مسابقات وقت بگذاریم. باید تیم خوب و یکدستی وارد مسابقات کنیم. تیم خوبی داریم و در رأس آن وحید شمسایی است و ان‌شاء‌الله با دست پر از جام جهانی برگردیم.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران راجع به حمایت‌ها از این تیم تصریح کرد: مسئولان همه جوره پشت تیم بودند. وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال هم به تایلند آمدند و به تیم دلگرمی دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • طیبی: امیدوارم فوتسال ایران در جام جهانی اتفاقات خوبی را رقم بزند
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک