Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۳۰۰ قاچاقچی و خُرده فروش دستگیر و ۲ هزار و ۸۲۷ نفر معتاد متجاهر نیز جمع آوری شده اند.

وی با اشاره به انهدام ۵۱ باند خرید و فروش مواد مخدر، افزود: ۲۶ قبضه اسلحه از اعضای باند کشف و ۲۷۸ دستگاه خودرو متعلق به این افراد هم توقیف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار جاویدان با اشاره به تخریب ۲ واحد مسکونی که کار خرید و فروش و استعمال مواد مخدر در آن انجام می شد، تصریح کرد: در همین راستا ۳۴۷ واحد عرضه کننده مواد مخدر نیز پلمب شد که نسبت به سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

کشف ۲۱ میلیارد تومان کلاهبرداری

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه به اقدامات پلیس فتا نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین آن ها انهدام ۱۹ باند کلاهبرداری اینترنتی و کشف ۲۱ میلیارد تومان کلاهبرداری و بازگشت آن به حساب افراد مالباخته بود.

وی همچنین با اشاره به افزایش قابل توجه جرائم در فضای مجازی، یادآوری کرد:  کلاهبرداری اینترنتی، برداشت های غیرمجاز و مزاحمت های اینترنتی بیشترین جرائم این حوزه را به خود اختصاص داده اند.

انهدام ۱۰۶ باند سرقت و رشد ۲۰ درصدی کشفیات قاچاق

سردار جاویدان در بخش دیگری از سخنانش به انهدام ۱۰۶ باند سرقت در استان اشاره کرد و گفت: در سرقت های مهم یک درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم اما سرقت های خُرد در استان سه درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از رشد ۲۰ درصدی کشفیات قاچاق خبر داد و افزود: امسال در زمینه انهدام باند قاچاق ۱۱ درصد و در زمینه دستگیری ها نیز هشت درصد رشد داشته ایم.

دستگیری ۵۰۱ نفر از عاملان تیراندازی‌ها

وی در ادامه و با بیان اینکه برخورد قاطعانه با عاملان تیراندازی از دیگر اقدامات صورت گرفته پلیس بوده است، گفت: در حالی که امسال ۵۱۶ فقره تیراندازی داشته ایم ماموران انتظامی موفق به دستگیری ۵۰۱ نفر از عوامل این آسیب اجتماعی شدند که نشانگر اشرافیت بالای پلیس است.

سردار جاویدان تصریح کرد: همچنین برخورد با اراذل و اوباش و اشرار هم که با اقدامات خود به ایجاد ناامنی می پردازند ۶ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه پلمب پنج هزار و ۱۳۱ واحد صنفی متخلف و توقیف یک هزار و ۴۷۹ دستگاه خودرو را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری همچنین ۷۴ فقره قتل در استان به وقوع پیوست که البته با پیگیری های مستمر همکاران خصوصا در بخش پلیس آگاهی ۹۰ درصد ان ها کشف و افراد قاتل دستگر شده اند.

مصالحه ۷۲ درصدی پرونده ای ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس

سردار جاویدان در ادامه از فعالیت خوب مراکز مشاوره در معاونت فرهنگی اجتماعی و کلانتری های استان سخن گفت و افزود: در سال جاری ۷۲ درصد پرونده های ارجاعی به این مراکز به مصالحه میان طرفین انجامیده که آمار بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر از خدمات مشاوره ای رایگان استفاده کرده اند، گفت: ۳۲۰ کلاس آموزشی نیز برای افرادی که به خاطر مباحث مختلف دستگیر شده اند برگزار شده و مورد ارشاد و راهنمایی قرار گرفتند.

رتبه استان کرمانشاه در آسیب های اجتماعی

این مقام عالبرتیه انتظامی در ادامه به رتبه استان در برخی آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در مواد مخدر رتبه ۲۶، در کالاهای ممنوعه رتبه ۲۷، در شرارت ها رتبه ۲۲، در مفاسد اجتماعی رتبه ۱۶، در نزاع و درگیری رتبه ۱۷، در تصادفات رتبه ۳۱، در جعل و کلاهبرداری رتبه ۱۳ و در قتل رتبه ۱۲ کشور را داریم.

وی تصریح کرد: این رتبه‌ها نشان می دهد در بسیاری از آسیب های اجتماعی کرمانشاه وضعیت بهتری نسبت به خیلی استان های دیگر دارد و به نسبت شرایط آن ها امن تر است.

سردار جاویدان همچنین پرجرم ترین شهر استان را کرمانشاه معرفی کرد و گفت: ۸۱ درصد از جرائم در این شهر اتفاق می افتد.

آمادگی حدود ۴ هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت مردم و مسافران در ایام نوروز

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و احتمال حضور تعداد زیادی از مسافران نوروزی در استان، گفت: از چند روز پیش اقدامات خود را برای تامین امنیت این افراد آغاز کرده و به همین منظور حدود چهار هزار نیروی پلیس به کار خواهند شد.

وی همچنین از وجود ۲۶ ایستگاه انتظامی در ورودی شهرها، اماکن تفریحی و محل های اسکان و اقامت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ۶۷۰ تیم موتوری به اضافه گشت های خودرویی نیز در ایام نوروز فعال خواهد بود.

سردار جاویدان با اشاره به استقرار ۷۵ تیم پلیس راه در جاده ها، گفت: روزانه ۱۷۴ گشت پلیس راهور نیز در سطح شهرهای استان به منظور کمک به مردم و برخورد با متخلفان حضور خواهند داشت.

پلیس قاطعانه با مجرمان برخورد می کند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه هدف اول پلیس را پیشگیری از وقوع جرائم و افزایش سطح امنیت جامعه دانست و گفت: قاطعانه با مجرمان برخورد و اجازه عرض اندام به آن ها را نمی دهیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه استانی ناامن برای مجرمان و خلافکاران دانست و افزود: مردم مطمئن باشند پلیس با همه توان برای ارتقاء امنیت جامعه شبانه روز تلاش و اجازه عرض اندام به افراد مجرم را نمی دهد.

سردار جاویدان در پایان حفظ امنیت جامعه را یکی از وظایف ذاتی پلیس برشمرد و گفت: در عین حال از عموم مردم نیز درخواست داریم تا ما را در رسیدن به این مهم یاری کنند.

برچسب‌ها ایرنا نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه امنیت کرمانشاه کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه ایرنا نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه امنیت کرمانشاه کشفیات استان کرمانشاه سردار جاویدان مواد مخدر سال جاری شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان