Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:04:22 GMT

وجود ۸۰۰ هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۲۷۴۰

وجود ۸۰۰ هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از وجود ۸۰۰ هکتار فضای سبز در تفرجگاه عینالی تبریز خبر داد و گفت: مشکل اصلی ما در این زمینه، بحران تامین آب است.

بابک دانش پناه روز دوشنبه، ۲۳ اسفندماه در نشست خبری، با بیان این‌که این سازمان مسئولیت بهره برداری از ۵۶۰۰ هکتار را دارد، اظهار کرد: برای توسعه خدمات تفرجگاه عینالی باید امکانات زیرساختی فراهم شود در حالی که ما در این تفرجگاه، مشکل تامین آب، فاضلاب، گاز و برق داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: با تخصیص اعتبار به سازمان در سال آینده، برنامه ایمن سازی مسیرهای پارک پیوند و ربع رشیدی به تفرجگاه عینالی در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: تامین سرویس بهداشتی، روشنایی و سایر امکانات خدماتی نیز بایستی در این تفرجگاه در سال آینده تکمیل شود.

دانش پناه گفت: سازمان عون ابن علی بودجه ۳۰ میلیارد تومانی از شهرداری دریافت می‌کند اما این بودجه تنها به فضای سبز و حقوق کارکنان و کارگران می‌رسد و کفاف اجرایی شدن پروژه‌ها را ندارد.

وی افزود: در سال آینده، اعتبارات سازمان به ۵۱ میلیارد تومان افزایش یافته و انتظار داریم که دولت نیز برای ارتقای سطح پروژه‌های تفرجگاه بزرگ عینالی تبریز اعتبار تخصیص دهد و حداقل ژیرساخت‌های ابتدایی مثل گاز و برق را تامین کند تا سرمایه گذاران نیز جذب این تفرجگاه شوند.

وی در خصوص برنامه‌های این سازمان برای ایام کرونا، افزود: روشنایی معابر، سرویس‌های بهداشتی و گلکاری تفرجگاه در حال بازسازی بوده و آماده خدمت رسانی به مسافران هستیم.

مدیرعامل سازمان عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز گفت: قرار است از اول تا ۱۳ فروردین ماه غرفه‌های نوروزی در ورودی و مسیر تفرجگاه برای فروش محصولات به مسافران واگذار شوند. اجرای تئاتر خیابانی و برنامه‌های موسیقی نیز از دیگر برنامه‌های سازمان در این ایام است.

وی ادامه داد: حدود ۱۳۰ هزار شاخه گلکاری در تفرجگاه انجام می‌گیرد.

وی در خصوص وضعیت توربین‌های بادی این تفرجگاه، گفت: سه توربین بادی با تکنولوژی آلمانی مشکل گیربکس دارند که هزینه تعمیر آن بالغ بر سه میلیارد تومان است.

وی با اشاره به برنامه این سازمان برای تکمیل دهکده بوم گردی و ساخت چندین سوییت اقامتگاه کوهستانی، گفت: عینالی ظرفیت تولید ۱۲۵ هزار قطعه گل داشته و ۲۷۸ هزار اصله درخت متشکل از ۹۸ هزار سوزنی برگ و ۱۸۰ هزار پهن برگ دارد.

بر اساس این گزارش، پیش از نشست خبری، اصحاب رسانه‌ استان از جاذبه.های گردشگری مجموعه عینالی بازدید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تفرجگاه عینالی تبریز تفرجگاه عینالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت

محمود اکرامی فر درباره برنامه «سرزمین شعر» که از شبکه چهارم سیما پخش شد، گفت: این برنامه شعر را به یک گفتمان عمومی و از یک گزاره محفلی به یک گزاره عمومی تبدیل کرد، به طوریکه شعر را در جامعه رواج داد و توانست دوباره به زندگی عمومی، گفتگو‌ها و ارتباطات کلامی مردم برگرداند.

وی افزود: موسی عصمتی یکی از شاعرانی بود که بخاطر جاذبه رسانه‌ای و شعر خوبش از او استفاده کردم و در گروه من قرار داشت. اشعار او را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بازخورد‌های زیادی از آن گرفتم.

این شاعر و داور برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» گفت: بیش از صد هزار نفر از این صفحه من بازدید کردند و شعر این شاعر حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. خیلی‌ها برای ما نوشتند که با این شعر زندگی کردند و حتی به گریه افتادند. می‌توانم بگویم سرزمین شعر برنامه خوبی بود و می‌تواند بهتر هم شود.

برنامه «سرزمین شعر» در ادامه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از ۲۶ اسفند پارسال در قالب مسابقه شعر به روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت و فرصتی شد برای شنیدن اشعار جشنواره و انتخاب شاعران برتر بود. در قسمت اول این برنامه غزلی از موسی عصمتی درباره پدر و کارگران معدنعلاوه بر اینکه حضار برنامه را تحت تاثیر قرار داد، با اقبال عمومی هم همراه شد.

(پدر)

پدرم را خدا بیامرزد، مردِ سنگ و زغال و آهن بود
سال‌های دراز عمرش را، کارگر بود، اهل معدن بود

از میان زغال‌ها در کوه، عصر‌ها رو سفید برمی‌گشت
سربلند از نبرد با صخره، او که خود قله‌ای فروتن بود

پا به پای زغال‌ها می‌سوخت! سرخ می‌شد، دوباره کُک می‌شد
کوره‌ای بود شعله‌ور در خود، کوره‌ای که همیشه روشن بود

بار‌هایی که نانش آجر شد، از زمین و زمان گلایه نکرد
دردهایش، یکی دوتا که نبود! دردهایش هزار خرمن بود

از دل کوه‌های پابرجا، از درون مخوف تونل‌ها
هفت خوان را گذشت و نان آورد، پدرم که خودش تهمتن بود

پدرم مثل واگنی خسته، از سرازیر ریل خارج شد
بی خبر رفت او که چندی بود، در هوای غریب رفتن بود

مردِ دشت و پرنده و باران، مردِ آواز‌های کوهستان
پدرم را خدا بیامرزد، کارگر بود، اهل معدن بود

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی