Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سخنگو و مدیر ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان توصیه‌های برای بی‌خطر گذراندن چهارشنبه‌سوری کرد.

محمدرسول جهانشاهی درگفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در شب چهارشنبه سوری تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی به صورت آماده باش هستند؛ همچنین در نقاط پرتردد شهر از جمله پارک جنگلی شهید باهنر و مجموعه پردیسان قائم خودروها و موتورسیکلت‌های مجهز به اطفای حریق مستقر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تأکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند از پریدن روی آتش با لباس بلند و گشاد به ویژه مانتو بلند و چادرخودداری کنند زیرا این لباس‌ها از جنس نایلونی و به شدت قابل اشتعال و خطرناک هستند و به سرعت باعث آتش سوزی می‌شوند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند دراین شب‌ها درها و پنجره‌ها به ویژه آن‌هایی  که مستقیم به فضای بیرونی و معابر و کوچه‌ها باز می‌شوند را بسته نگه‌دارند تا از افتادن اشیای مشتعل به داخل منزل جلوگیری شود.

جهانشاهی در بیان توصیه به شهروندان دراین شب اظهارکرد: افراد در کنار آتش‌هایی که خودشان روشن نکرده‌اند نایستند زیرا ممکن است دراین آتش‌ها مواد منفجره و محترقه  قرار داده شده باشد.

وی تأکید کرد: همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان، ترانس‌ها، سیم‌های برق، ایستگاه‌های تقلید فشارگاز، پارکینگ‌ها وخودروها خودداری شود و حتما پس از روشن کردن آتش آن را خاموش کنند و آب کافی با خودت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شب چهارشنبه‌سوری لازم است خانواده‌ها بر رفتارهای فرزندان نظارت داشته باشند اظهار کرد: والدین باید از طرق مختلف از جمله ویدئوهای آموزشی نسبت به آگاه کردن کودکان ونوجوانان اقدام کرده و آن‌ها را از خطراتی که در استفاده از مواد محترقه تهدید می‌کند باخبر کنند.

جهانشاهی ادامه داد: والدین در شب چهارشنبه‌سوری با فرزندان خود در جایی امن و با رعایت تمام اصول ایمنی آتشی کوچک روشن کنند و نکات ایمنی را به آن‌ها آموزش دهند ضمن اینکه باید توجه داشته باشند دعوا و تهدید بر آن‌ها هیچ تأثیر مثبتی نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهارشنبه سوري آتش نشاني استانی اجتماعی چهارشنبه سوری داشته باشند آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی درشمس آباد گفت: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز در پی تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران یک مورد حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه این منطقه خارج از محدوده فعالیت آتش‌نشانی شهرداری تهران است، ادامه داد: با توجه به حجم تماس‌های شهروندان همکاران ما در ستاد فرماندهی با استعلام از محل و درخواست کمک از سوی آن‌ها یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس آباد و باقرشهر در محل حضور داشتند. آتش‌نشانان تهران در محل حادثه مشاهده می‌کنند در یک کارخانه بزرگ مسقف به وسعت دو هزار متر که محل تولید مبلمان‌های پلیمری بوده، بسیار قابل اشتعال است. حدود ۷۰ درصد محل کاملا شعله‌ور بود و سقف‌ها تخریب شده بود.

ملکی تصریح کرد: به گفته افرادی که در محل حضور داشتند، ظروف رنگ و تینر و رزین و مواد اولیه در حجم زیاد در این کارگاه وجود داشت و در مجاورت آن یک کارگاه مواد پتروشیمی نیز وجود داشت که آتش‌نشانان با تعامل ایجاد شده بین آتش‌نشان‌های مراکز مختلف به سرعت وارد عمل شده و در حال حاضر بخش زیادی از آتش خاموش شده، اما همچنان خاموش کردن آتش ادامه دارد و با توجه به تخریب سقف‌ها کار خاموش کردن آتش و لکه‌گیری کمی زمانبر خواهد بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران افزود: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند