Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس – حسن شیخ حایری: همین چند روز قبل بود که رهبر بصیر انقلاب اسلامی مانند هر سال و در روز درختکاری، حفظ محیط زیست را از اساسی‌ترین و لازم‌ترین کارهای کشور برشمردند و تخریب محیط‌زیست و پوشش‌های گیاهی را تخریب منافع ملی خواندند. معظم‌له پیش از این هم در اظهارنظرهای متعدد، بارها بر این موضوع تأکید کرده و به طور مثال فرموده‌اند: «برای ما حفظ محیط زیست یا منابع طبیعی، مسئله‌ای تجملاتی و درجه دو نیست، بلکه مسئله‌ای حیاتی و جزو تعالیم اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حضرت آقا همچنین به در بیان دیگری به صراحت اعلام می‌فرمایند که بخش‌ها و نهادهای مختلف کشور نباید اجازه دهند به بهانه‌های مختلف و حتی احداث مدرسه و حوزه دینی، تعرضی به محیط زیست و پوشش‌های گیاهی صورت گیرد.

اما در چند روز گذشته، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در نشستی رسانه‌ای به موضوع باغ سالاریه قم توجه داد و گفت در نظر داریم معادل باغ سالاریه را به دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان مالک این باغ بدهیم، اما آن‌ها اصرار به تغییر کاربری این مکان دارند، در حالی که هیچ نهادی در استان مجوّز تغییر کاربری و احداث مجتمع را نمی‌دهد.

پیام جوادیان در این سخنان همچنین تصریح کرده است که باغ سالاریه باید پارک عمومی شود و نه مجتمع آموزشی، همچنان که مجموعه مدیریت شهری قم بر این باور است که فضای سبز محدوده باغ سالاریه و جامعه الزهراء (س) باید به نفع استفاده عمومی حفظ شود.

وی در ادامه بیان داشته که حفظ درختان این محدوده دارای دستور قضایی است و از این رو از استانداری و دادگستری خواسته تا در قالب کمیته حفظ حقوق بیت‌المال به موضوع ورود کنند.

اکنون و از آن جا که بر اساس قانون، تغییر کاربری در محدوده اشاره شده ممنوع و البته حفظ درختان و فضای سبز آن  به عنوان یکی از ریه‌های تنفسی شهر، از مطالبه‌های جدی مردم قم است، لازم است تا با پیگیری مدیریت استان در سطح عمومی و قضایی، این محدوده تعیین تکلیف شده و ضمن بازگشت به مردم، برای احیای آن نیز تصمیم‌گیری و اقدام شود.

بدیهی است کمترین مطالبه از دانشگاه امام صادق (ع) در این مسیر، تمکین به قانون، احترام به نظر صائب رهبری معظم انقلاب و همراهی با مردم است.

انتهای پیام/۷۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر مقدس قم مدیریت شهری باغ سالاریه حفظ محیط زیست باغ سالاریه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی