Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای برنامه‌ریزی منسجم نیازمند آمار و اطلاعات دقیق در حوزه موادمخدر در چهارمحال و بختیاری هستیم، محلات آسیب‌پذیر از نظر شیوع موادمخدر در استان به‌صورت دقیق شناسایی شود تا بتوانیم برای مبارزه و پیشگیری برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حسین‌میرزایی ۲۴ اسفندماه در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید در حوزه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر یک نگاه فراسازمانی داشته باشیم، اظهار کرد: برای تاثیرگذاری هرچه بیش‌تر اقدامات در حوزه‌های مختلف نیازمند حرکت به سمت کارهای فرهنگی هستیم، عموما کار فرهنگی زودبازده نیست، اما در بلندمدت تاثیرگذاری بالایی دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای اینکه در حوزه مبارزه و پیشگیری موفق باشیم، نیازمند یک نگاه بلندمدت هستیم، همچنین در این حوزه باید آحاد جامعه مشارکت داده شوند، مردم باید به این باور برسند که موادمخدر چه تبعات جبران‌ناپذیری در جامعه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بحث مبارزه با موادمخدر باید از اکسیر دلسوزی استفاده کنند، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای کاهش آسیب‌های موادمخدر و کاهش نرخ شیوع این آسیب استفاده کنیم.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه امروز نوجوانان و جوانان در معرض آسیب اعتیاد قرار دارند، توضیح داد: این قشر از یک گروه خاص حرف شنوی دارند، بنابراین این گروه مرجع در جامعه باید شناسایی شود و برای بحث پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در بین این قشر مورد استفاده قرار بگیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه نسبت به اثرات سوء مصرف موادمخدر در جامعه آگاهی ندارند، عنوان کرد: شاهد یک نوع عادی‌انگاری نسبت به مصرف موادمخدر در بین برخی خانواده‌ها هستیم، رسانه‌ها و فضای مجازی به بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بحث پیش‌بینی در حوزه موادمخدر دارای اهمیت است، تصریح کرد: باید یک آینده‌نگری در این حوزه وجود داشته باشد، در جلسات تنها به طرح مشکلات نپردازیم، بلکه راهکار عملیاتی نیز ارائه دهیم.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: برنامه‌هایی که در حوزه پیشگیری و مبارزه با موادمخدر اجرا می‌شود بعد از گذشت چند ماه مورد ارزیابی قرار بگیرد تا اثربخشی آن مشخص شود، برای آگاهی‌بخشی در جامعه نیازمند تولید محتوای قوی است، گاها در تولید محتوا و اجرای برنامه‌ها به ظواهر بیش‌تر توجه می‌شود.

 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: خودباوری و امید به آینده در بین جوانان افزایش پیدا کند تا شاهد کاهش شیوع اعتیاد در بین این قشر باشیم.

وی گفت: برای برنامه‌ریزی منسجم نیازمند آمار و اطلاعات دقیق در حوزه موادمخدر در چهارمحال و بختیاری هستیم، محلات آسیب‌پذیر از نظر شیوع موادمخدر در استان به‌صورت دقیق شناسایی شود تا بتوانیم برای مبارزه و پیشگیری برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم، به‌نظر می‌رسد آمارهای ارائه شده در این حوزه متفاوت است.

۱۷ محله آسیب‌پذیر در حوزه موادمخدر در استان شناسایی شده است

 در ادامه شهرام خاجوی- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۷ محله آسیب‌پذیر در حوزه موادمخدر در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد هماهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی در بحث مبارزه با موادمخدر در استان مشهود نیست.

وی افزود: باید در گام اول مسائل و مشکلات محلات آسیب‌پذیر از نظر شیوع موادمخدر شناسایی شود تا بتوانیم وظیفه هر دستگاه را برای حل مشکلات و معضلات مشخص کنیم.

 خاجوی با بیان اینکه کنگره ۶۰ اقدامات خوبی در حوزه درمان و پیشگیری از موادمخدر انجام داده است، گفت: رگه‌هایی از مباحث دینی در اقدامات این کنگره مشهود است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: پرداخت به مسائل روانشناختی و روانشناسی در حوزه موادمخدر دارای اهمیت است، سازمان‌های مردم نهاد باید به علوم روز در این حوزه تجهیز شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری مواد مخدر امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت سیاسی حوزه موادمخدر مبارزه با موادمخدر موادمخدر در استان برنامه ریزی شناسایی شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: رقابت‌های انتخابی جام جهانی با با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.
زهرا کیانی پیش از این به نشان طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان