Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه پارچیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درحال حاضر یکی از معضلات زیست محیطی نقاط مختلف به ویژه در حاشیه مسیرهای ارتباطی و ورودی شهرها و روستاها، پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ ضایعات و نخاله های ساختمانی است.

وی اظهار داشت: این وضعیت نمایی زشت و نامناسب از طبیعت را به نمایش گذاشته و موجب بر هم خوردن سیما و منظر زیبای طبیعی و همچنین آلودگی و تخریب محیط زیست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار تاکید کرد: برخی از پسماندها از قبیل پلاستیک زمان بسیار زیادی برای تجزیه نیاز دارد و برهمین اساس در این سالیان طولانی موجب نمایش چهره ای زشت از طبیعت و محیط زیست پیرامونی می شوند.

پارچیان ادامه داد: به همت سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری شهرداریها، بخشداریها ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به اجرای طرح اقدام ملی مسیر سبز - ایران پاک در شهرها و روستاهای منطقه اقدام شده و این طرح تا ۲۹ اسفند ادامه دارد.

به گفته وی، در این راستا جمع آوری و پاکسازی زباله های موجود در اطراف ایستگاه انتقال صالح آباد با همکاری شهرداری صالح آباد و محیط زیست بهار، پاکسازی حریم راه در مجاورت پادگان قهرمان با همکاری شهرداری بهار، آموزش پرورش و محیط زیست و پاکسازی همه روستاهای بخش لالجین به همت بخشداری لالجین در حال انجام است.

وی افزود: با پاکسازی حریم محورهای مواصلاتی شهرستان بهار از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، زمینه برای استقبال از نوروز با شهری پاکیزه و محیط زیستی زیبا مهیا شده که امید می‌رود با تعامل و همکاری همه شهروندان محیط زیست در همه روزهای سال عاری از زباله باشد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف پیشگیری از آلودگی ها ضمن تأکید بر راهبرد توسعه پایدار از استانداران خواسته که در آستانه نوروز با استفاده از همه ظرفیت های حقوقی، قانونی و تشویقی به منظور توجه بخشی به مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه به خصوص از طریق رسانه های پرمخاطب و بسیج امکانات و مشارکت تمامی سازمان ها، نهادها، اشخاص حقیقی و حقوقی استان ها، برنامه ای جامع به منظور اجرای پاکسازی طبیعت به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی استان از ۱۵ تا ۲۹ اسفند امسال در قالب طرح «مسیر سبز - ایران پاک» اجرا کنند.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان های غربی کردستان و کرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها استان همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان دفع زباله شهرستان بهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان دفع زباله استان همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان دفع زباله شهرستان بهار حفاظت محیط زیست شهرستان بهار محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد