Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:55:16 GMT

درج نخستین اوراق صکوک نوآوری برای یک شرکت دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۷۳۹۵

درج نخستین اوراق صکوک نوآوری برای یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، علی ناظمی با اعلام این خبر افزود: بر اساس مجوز پذیره‌نویسی سازمان بورس و اوراق بهادار، از روز گذشته اوراق مرابحه شرکت داروسازی دکتر عبیدی به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و با هدف تامین سرمایه در گردش این شرکت به منظور خرید مواد اولیه تولید دارو، با نماد «صنوآور۱۲» در فهرست نرخ‌های بازار بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شرکت «واسط مالی مرداد پنجم» را ناشر اوراق مرابحه شرکت داروسازی دکتر عبیدی و ضامن آن را بانک کارآفرین اعلام کرد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه نرخ سود سالانه این اوراق ۱۸ درصد و مدت اوراق نیز چهار ساله است، گفت: سررسید پرداخت سود آن نیز هر سه ماه یک‌بار از تاریخ انتشار اوراق است.  

ناظمی در ادامه درباره اوراق نوآوری (صکوک) گفت: اوراق تامین مالی اسلامی یا صکوک اوراقی هستند که به منظور تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌ها و نیز تامین سرمایه در گردش و خرید دارایی ثابت با نرخ سود مشخص و سررسید معین از طریق بازار سرمایه منتشر می‌شود.  

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، اوراق نوآوری(صکوک) را نیازمند ضامن از بین بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌گر، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نهادهای عمومی به عنوان ارکان انتشار عنوان کرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق نوآوری و شکوفایی را به عنوان ضامن برای انتشار اوراق دانش بنیان پذیرفته است؛ بر این اساس اولین اوراق نوآوری برای شرکت داروسازی دکتر عبیدی با نماد «صنوآور ۱۲» منتشر و این نماد روز گذشته در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی درباره نحوه حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از اوراق نوآوری نیز گفت: حمایت صندوق به سه شکل قبول سمت رکن ضامن، تقبل کارمزد ارکان (ضامن، متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان) با پرداخت تمام یا بخشی از کارمزد ارکان و در نهایت پرداخت سود بالاتر یا یارانه سود است.

ناظمی درباره مزیت استفاده از صکوک نوآوری نیز یادآور شد: ورود به بازار سرمایه و تامین مالی برای شرکت‌های بزرگ (بالاتر از ۵۰ میلیارد تومان)، استفاده از برند صندوق نوآوری، تسهیل خروج شرکت‌ها، ایجاد زیرساخت‌ها برای استانداردسازی، شفافیت در شرکت‌های دانش بنیان و مزیت بلندمدت همکاری این شرکت‌ها با بازار سرمایه از جمله این مزیت‌هاست.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، انتشار صکوک نوآوری را روشی جدید برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان از طریق بازار سرمایه و یکی از مدل‌های حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی از بورسی شدن شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و گفت: صندوق نوآوری چندی پیش برنامه‌ای را برای حمایت از تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق انتشار صکوک با نماد نوآوری در بازار سرمایه ارائه کرد که بر اساس آن، حمایت‌های شامل پوشش هزینه ارکان و ضمانت به شرکت‌های دانش‌بنیان واجد شرایط تعلق می‌گیرد.  

وی، استفاده از ابزار اوراق فروش تبعی برای واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، سرمایه‌گذاری سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دارای اوراق فروش تبعی و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک را از جمله پیشنهادهای اخیر صندوق نوآوری و شکوفایی برای همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی دانش‎ بنیان ‎ها سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان ها سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان ها سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری بازار سرمایه اوراق نوآوری تامین مالی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: نیازمند افزایش اعتبار صندوق اعتباری فناوری مازندران هستیم و شرکت‌های فناوری به حمایت‌های متعدد برای تولید محصول نیاز دارند. - اخبار استانها -

کریم سلیمانی امروز در حاشیه نشست یوسف نوری؛ استاندار مازندران با دانش‌بنیان‌های استان به تسنیم گفت: نخستین نشست استاندار پس از انتصابش به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران، با شرکت‌های دانش بنیان بود و این حاکی از ارج نهادن به این شرکت ها و فعالیت آنهاست.

وی با اعلام اینکه 144 شرکت دانش‌بنیان و 329 هسته فناور در مازندران وجود دارد، افزود: 956 محصول دانش‌بنیان در این شرکت‌ها تولید می‌شود که اگر حمایت شوند به یک هزار و پانصد محصول افزایش می‌یابد.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به وجود 12 مرکز رشد در استان، بیان کرد: بنا داریم برای کوتاه‌مدت و در یک و نیم سال و اندی این تعداد را تا دو برابر افزایش بدهیم.

سلیمانی ادامه داد: این مهم را از گلوگاه تا رامسر آغاز کرده‌ایم و اولویت با شهرهای کمتر برخوردار است تا مراکز رشد خلاق تسری پیدا کنند؛ هر خانه‌ای که فارغ‌التحصیل نخبه دارد و برنامه خاصی برای اشتغال ندارد، از این طریق یک سکوی پرشی برای رشد اقتصادی آنها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات جالب برای سال جاری این بود که هسته‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را شکل دادیم؛ زیرا مازندران یک استان دارای آموزش عالی قوی است و فرصت خوبی است که به نحو شایسته از آن استفاده کنیم.

مدیرکل پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به جلسه جامعه نخبگانی استان با یوسف نوری؛ استاندار جدید، گفت: با توجه به اینکه مجموعه ما دارای درجه یا سطح دو کشور است، از استاندار خواستیم که حمایت کنند تا ما هم به سطح یک و هم‌پایه اصفهان و شیراز برسیم چون این ظرفیت وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به صندوق اعتباری فناوری مازندران که در حمایت از جامعه دانش‌بنیانی استان نقش دارد، گفت: اعتبار این صندوق 32 میلیارد تومان است و باید پیگیری شود که به 200 تا 300 میلیارد تومان برسد و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم امیدوار باشیم که ظرف یک دو سال آینده، تعداد محصولات دانش‌بنیان استان به یک هزار و 500 برسد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، از مهمترین درخواست‌های جامعه فناور، دانش‌بنیانی و نخبگانی مازندران از استاندار جدید؛ در زمینه استاندارسازی محصولات، عملیاتی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رسیدن صندوق علمی – پژوهشی به جایگاه واقعی، رفع تحریم‌های داخلی و برگزاری نشست‌های مستمر بوده است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور