Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر انگلیس خواستار آن شد کشورهای غربی در جهت پایان دادن به اعتیاد به نفت و گاز روسیه عمل کرده و در این راستا کنترل منابع انرژی را بازپس بگیرند.

به گزارش اسکای نیوز؛ بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی از کشورهای غربی خواست تا کنترل منابع انرژی خود را به دست گرفته و پایان اعتیاد به نفت و گاز روسیه که آنها را در معرض باج گیری ولادیمیر پوتین قرار داده را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون در مقاله‌ای که برای روزنامه دیلی تلگراف نوشت، تاکید کرد که غرب نمی‌تواند به رویه فعلی ادامه دهد و پس از حمله روسیه به اوکراین همچنان از نظر اقتصادی وابسته به منابع روسیه باقی بماند.

این درخواست بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در آستانه سفر مورد انتظارش به عربستان سعودی مطرح می شود؛  بنا بر گزارش‌ها، نخست‌وزیر انگلیس امیدوار است که این سفر به متقاعد کردن پادشاهی عربستان برای افزایش تولید نفت و گازش کمک کند.

این به غرب اجازه می‌دهد تا از اتکایش به منابع روسیه دور کند.

جانسون در مقاله‌اش در این نشریه تاکید کرد، در پی الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه در سال ۲۰۱۴ یک اشتباه وحشتناک رخ داد چرا که کشورهای غربی تصمیم گرفتند که ما می‌توانیم به نحوی دوباره به وضع عادی برگردیم.

او نوشت: روابط اقتصادی نه تنها از سر گرفته شدند بلکه تشدید شدند و غرب بیش از هر زمان دیگری گاز روسیه را مصرف کرد و هر چه بیشتر به حسن نیت پوتین وابسته شد و بیشتر در معرض نوسان‌های قیمت جهانی گاز و نفت قرار گرفت.

او ادامه داد:‌ و بنابراین هنگامی که او به سراغ اجرای جنگ شرورانه خود در اوکراین رفت، می دانست جهان برای مجازات او کار بسیار سختی خواهد داشت. او می دانست که باعث ایجاد یک اعتیاد شده است.

نخست وزیر انگلیس افزود که با ادامه حمله روسیه به اوکراین، هزینه نفت و گاز همچنان بیشتر می شود که این به معنی پول کمتری در جیب شما و پول بیشتری در جیب پوتین است.

او خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم اینگونه ادامه دهیم. جهان نمی‌تواند در معرض این باج گیری مداوم باشد.

جانسون منابع عظیم هیدروکربنی روسیه را به عنوان هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف پوتین توصیف کرد.

او نوشت: روسیه تحت امر پوتین چیزی را که بقیه دنیا میخواهند بخرند تقلیل می دهد. اگر جهان بتواند به وابستگی خود به نفت و گاز روسیه پایان دهد، ما می‌توانیم او را از نقدینگی محروم کنیم، استراتژی‌اش را نابود کنیم و او را سر جایش بنشانیم.

نخست وزیر انگلیس وعده داد که یک استراتژی جدید در حوزه امنیت انرژی از سوی دولتش در اواخر ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد.

او بر ضرورت  بازپس گیری کنترل وضعیت و اینکه انگلیس هر چه بیشتر خودکفا شده و کمتر تحت سلطه قلدرهایی مانند پوتین قرار بگیرد تاکید کرد.

جانسون علاوه بر تحسین ارزش انرژی سبز – مانند انرژی بادی، خورشیدی و کِشندی- همچنین گفت که اکنون زمان آن است که یک سری قمارهای جدید بزرگ بر سر انرژی هسته ای انجام دهیم.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) انرژی های تجدیدپذیر انگلیس بوریس جانسون حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU انرژی های تجدیدپذیر انگلیس بوریس جانسون حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون گاز روسیه نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند