Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، دکتر محمد ابراهیمی ساروی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری آمار پرونده های قصور پزشکی از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون را ۱۰۷ فقره اعلام کرد و افزود که ۶۴ فقره از این تعداد در دادسراها و ۴۳ فقره هم در هیات بدوی استان ثبت شده است.

وی گفت که از مجموع پرونده‌های ارجاع شده به نظام پزشکی استان حدود ۴۵ درصد به تبرئه پزشکان انجامید چون قصور پزشکی اثبات نشد، ولی برای ۵۵ درصد رای قصور پزشکی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی با اعلام این که میانگین تایید قصور پزشکی در مازندران سه تا پنج درصد بیشتر از میانگین کشوری است ، افزود : این افزایش نشانگر دقت نظر مجموعه نظام پزشکی در بررسی پرونده های قصور پزشکی و احقاق حقوق بیماران است.

رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران همچنین از کاهش دوره بررسی شکایت در دادسراهای انتظامی و هیات بدوی در دوره جدید خبر داد و گفت : در گذشته بررسی پرونده‌ شکایت از پزشکان در استان بیش از ۱۵ ماه طول می‌کشید ، اما در دوره جدید مدیریتی به ۶ ماه کاهش یافته است.  
وی تسهیل دسترسی شهروندان برای طرح شکایت و اخذ مشورت از نظام پزشکی استان را هم یکی دیگر از تحولات در دوره مدیریتی جدید برشمرد و اضافه کرد: نظام پزشکی به طور حتم دغدغه‌های اقشار مردم در ارتباط با قصور پزشکی در استان را پیگیری می‌کند و شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۲۰۱۵۳۳ ضمن در میان گذاشتن دغدغه های خود در ارتباط با پزشکان ، در باره نحوه و مراحل شکایت مشورت بگیرند.

سودجویی تعدادی اندک با اخذ زیرمیزی

 ابراهیمی با اعلام این که در هر دوره بررسی شکایت‌ها در کمیسیون اخلاقی و مالی پزشکان استان به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ فقره پرونده و شکایت بیمار در ارتباط با دریافت زیرمیزی توسط پزشک هم بررسی می‌شود ، گفت : به طور حتم پزشکان استان از شخصیت‌های وارسته جامعه هستند و همانند هر بخش دیگری از جامعه تعداد اندکی هم سودجویی هایی انجام می دهند که نباید آن را به کل این جامعه متخصص و اخلاقمدار تعمیم داد.
وی با اظهار این که سازمان نظام پزشکی دو وظیفه مهم بر عهده دارد و به نوعی فعالیتش دو وجهی است ، توضیح داد : یک جنبه از کار و فعالیت این سازمان صنفی است و به غیر از پرستاران و پیراپزشکان تمامی پزشکان عضو نظام پزشکی هستند و  جنبه دیگر کار سازمان هم رسیدگی به شکایت بیماران  و مردم اعضای آن است که در این بخش حتی شکایت از پرستاران و پیراپزشکی هم در نظامی پزشکی ثبت می‌شود.

ابراهیمی نظارت بر تبلیغات دارویی و پزشکی را هم بر عهده سازمان نظام پزشکی دانست و گفت : آنچه مسلم است این که نظام پزشکی در حفاظت از حقوق بیماران با جدیت ورود می کند و تمامی پرونده‌های قصور درمانی و اخلاقی و نحوه برخورد پزشکان با بیماران را با دقت و سرعت بررسی خواهد کرد.

رییس شورای نظام هماهنگی نظام پزشکی مازندران نظارت بر ساماندهی پسماندهای عفونی بیمارستان ها و مراکز درمانی را هم یکی دیگر از وظایف این مجموعه برشمرد و تاکید کرد : در این مورد هم با هیچ کس تعارف نداریم و نمونه اش این که در روزهای گذشته پروانه فعالیت یکی از پیمانکاران این حوزه که نسبت به اجرای تعهداتش غفلت هایی انجام داده بود ، با نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران لغو شد.  
ابراهیمی، کمبود زمین مناسب برای ساماندهی زباله های عفونی را یکی از چالش های اساسی در استان مازندران برشمرد و افزود : در وهله اول تولیدکنندگان باید نسبت به خنثی سازی و بی خطر کردن این زباله ها اقدام کنند و سهل انگاری پیمانکار و تولیدکنندگان در بی خطر سازی این زباله ها به هیچ عنوان معنا ندارد و باید با همراهی دستگاه های مربوطه برای رفع این چالش اقدامات لازم صورت گیرد.
وی تصریح کرد: همراهی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان پسماندشهرداری ها برای ساماندهی زباله های عفونی در مازندران اجتناب ناپذیر است و با برنامه ریزی به طور حتم برای رفع این مشکل اقدام خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان نظام پزشکی ساری مازندران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی ساری مازندران سازمان نظام پزشکی ساری مازندران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پزشکی مازندران قصور پزشکی نظام پزشکی زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در حوزه‌های مختلف در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزاد پیشکاری پیش‌ازظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه 14 هزار شهید جامعه کارگری اظهار داشت: جامعه شریف کارگران از ابتدای انقلای اسلامی تاکنون در همه عرصه‌های انقلاب حضور چشم‌گیر، تعیین‌کننده و تاثیرگذار داشته‌اند.

وی گفت: کارگران و کارفرمایان با شرافت و کرامت علاوه بر حضور درردوران دفاع مقدس، بعد از آن نیز با دست‌های پولادین و اندیشه والا و تفکر و خلاقیت خرابه‌های بعد از جنگ را بازسازی کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ از کارگران به‌عنوان ستون فقرات اصلی کشور و پیش قراول و سربازان جنگ نام برد و تصریح کرد: اگر شاهد شکوه و فعالیت در همه عرصه‌ها هستیم ناشی از زحمات جامعه کارگری است.

وی افزود: در دو سال اخیر با همراهی مسئولان و تشکلات و جامعه کارگری در حوزه روابط کار از 19 هزار و 284 واحد صنعتی و تولیدی سطح استان، بازرسی‌های مختلف صورت گرفت.

پیشکاری ایمنی و حفاظت از کارگران را یکی از راهبردهای وزارت کار عنوان و بیان کرد: در حوزه روابط کار در سال گذشته 10 هزار پرونده در حوزه‌های مختلف از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخورداری 224 هزار نفر کارگر کردستانی از مزایای سازمان بیمه تامین اجتماعی  اظهار کرد: 700 هزار نفر زیرپوشش جامعه هدف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی و تحقق فصل هشتم جامعه کارگری؛ 92 کارگاه آموزشی برای ارتقای دانش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

به گفته پیشکاری، 2040 تعاونی و 150 هزار نفر کردستانی در این حوزه فعالیت‌ می‌کنند. امیدواریم همواره بتوانیم خدمتگزار جامعه کارگری بمانیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز