Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از کشف ۳۶ هزار انواع ترقه در این استان خبر داد.

سردار سعید مطهری زاده، ۲۴ اسفندماه، در نشست خبری، با اشاره به اینکه بیش از سه هزار نیروی پلیس طی امشب(چهارشنبه سوری) در سطح خیابان و پارک های سطح شهرهای استان حضور خواهند داشت، تاکید کرد: افرادی که امشب توسط نیروهای پلیس دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی با هماهنگی که با دستگاه قضایی انجام شده، آزاد نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: پارک ملی باباامان و بوستان بش قارداش در بجنورد نیز امشب مسدود خواهد بود.

سردار مطهری زاده به طرح نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: طرح خدمات نوروزی از ۲۵ اسفند ماه در استان آغاز خواهد شد و تا ۱۴فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و در این ارتباط نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود طی ایام نوروز حجم مسافرانی که از این استان تردد خواهد کرد به بیش از دو برابر افزایش یابد، افزود: به همین دلیل تقاضا شده است تا از نیروی انتظامی استان از لحاظ خودرویی و نیروی انسانی حمایت شود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: از سوی دیگر در تعطیلات نوروز امسال نیروی انتظامی حضور مضاعفی را در سطح جاده های استان خواهد داشت.

وی توضیح داد: علاوه بر آن در پنج روز اخیر نیروهای پلیس در بازارها پاس های پیاده روی دارند که این امر کمک بسیار خوبی در کاهش جرائمی همچون کیف قاپی و ... داشته است.

سردار مطهری زاده در ادامه با اشاره به اینکه طی سال جاری چالش هایی همچون کم آبی و موضوعات اقتصادی موجب افزایش ماموریت های نیروی انتظامی شده است، بیان کرد: خراسان شمالی استانی است که کشاورزی حوزه پیشران اقتصادی آن است که امر کشاورزی نیز ارتباط مستقیم با آب دارد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر تقریبا نیمی از جمعیت این استان در روستاها و نیمی نیز در شهرها زندگی می کنند که بسیاری از افرادی که در شهرهای این استان زندگی می کنند با کار کشاورزی و روستا مرتبط هستند و متاسفانه کمبود آب سبب شده تا طی امسال شاهد درگیری، نزاع و حتی نزاع های دسته جمعی برای آب داشته باشیم که البته با حضور ریش سفیدان و پلیس مسئله مدیریت شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: متاسفانه مسئله کم آبی موجب مهاجرت روستاییان به شهرها و سکونت آن ها در مناطق حواشی شهر می شود که این امر خود زمینه ساز بروز سایر آسیب های اجتماعی همچون بیکاری می شود که پیامد آن ایجاد شغل های کاذب و حتی جرائمی همچون سرقت خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی سال جاری هفت هزار و ۶۶۲ مورد نزاع و درگیری در استان رخ داده است، گفت: میزان موارد نزاع در استان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته و خراسان شمالی از جایگاه پنجم سال گذشته، در جایگاه هفتم در سال جاری قرار گرفته است.

سردار مطهری زاده در ارتباط با پرونده های سرقت نیز بیان کرد: این استان در وقوع سرقت های خرد دو درصد و در وقوع سرقت های مهم ۱۲ درصد افزایش داشته که در مجموع در وقوع سرقت ها هفت درصد رشد داشته است.

وی به وقوع تصادفات نیز اشاره کرد و ادامه داد: خراسان شمالی طی امسال در تصادفات برون شهری ۱۵ درصد و در فوتی های تصادفات برون شهری ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در مجموع تصادفات برون و درون شهری اتفاق افتاده در این استان طی امسال، ۳۴ درصد افزایش داشته است که ۷۸ درصد آن مربوط به محدوده شهرها، ۲۲ درصد در جاده ها و ۱۶ درصد آمار متوفیان در محدوده شهرها و ۸۴ درصد در جاده ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي ترقه طرح نوروزی پلیس سرقت تصادفات رانندگی بحران کم آبی فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی مطهری زاده جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی