Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با اشاره به برپایی ۲۱ بازارچه صنایع‌دستی نوروزی با ۴۳۰ غرفه در این استان گفت: طرح نوروزی به‌مدت ۲۰ روز با شعار قانون‌مداری، پرهیز از خطر و آرامش در گلستان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، رحمان فرمانی امروز در رزمایش ترافیکی و خدماتی ویژه نوروز 1401 اظهار داشت: با برگزاری این رزمایش فعالیت‌های رسمی ستاد اجرایی خدمات سفر استان با حضور دستگاه‌های نظامی، انتظامی و خدمات‌رسان عضو ستاد از امروز به‌ مدت 20 روز با شعار قانون‌مداری، پرهیز از خطر و آرامش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرد: این طرح تا 14 فروردین‌ماه 1401 ادامه دارد و دستگاه‌های عضو ستاد از امروز کار خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی را در سراسر استان گلستان آغاز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسات هماهنگی همه کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان با وظیفه‌مندی که دارند تلاش می‌کنند در ایام تعطیلات نوروزی بستری مناسب را برای حضور مسافران و گردشگران فراهم سازند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اظهار کرد: برای نوروز 1401 در سطح استان 10 هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهیا شده و علاوه بر آن هشت هزار و 200 نفر ظرفیت نیز در مدارس و توسط آموزش‌وپرورش مهیا است.

پیش‌بینی حضور 3 تا 5 میلیون مسافران نوروزی به استان هرمزگان طوفانی بودن هوای استان یزد در نوروز 1401 شایعه است امکان سفر با تزریق دو دز واکسن فراهم شد/ الزام تأسیسات گردشگری برای دریافت QR جهت فعالیت در ایام نوروز

وی در ادامه گفت: در ایام نوروز و از دوم تا 12 فروردین‌ماه 1401 نوروزگاه در تمام شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌شده است که اجرای موسیقی اقوام، بازی‌های بوم و محلی، جنگ‌های شادی، مسابقه‌های فرهنگی، غذاهای محلی، صنایع‌دستی و سوغات از اهم برنامه‌های اجرایی در این مراسم است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرد: در نوروز پیش رو تعداد 21 بازارچه موقت صنایع‌دستی با 430 غرفه برای معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی و نمایش توانمندی هنرمندان و صنعتگران استان در سطح استان برپا می‌شود.

قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان هم در این مراسم با تاکید بر این که استان گلستان در جایگاه ویژه قرارگرفته و ظرفیت‌های گردشگری بی‌شماری دارد، گفت: در گذشته با سیل و کرونا روبرو بودیم که این مسئله سفرها را تحت تاثیر قرار داد اما در نوروز 1401 شرایط ویژه‌ای را داریم و براساس پیش‌بینی‌ها سفرها سال آینده افزایش می‌یابد.

عفت همدم خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر در استان گلستان شکل‌گرفته و با برگزاری دو جلسه در سطح استان وظایف 12 کمیته زیرمجموعه این ستاد تشریح و اقدامات هر دستگاه‌ها اجرایی مرتبط با بحث سفر مورد بررسی قرار گرفت و سعی می‌کنیم با تلاش همه، نوروزی شاد برای مسافران و شهروندان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: موضوع ایمنی راه‌های استان در بحث سفرهای نوروزی بسیار اهمیت دارد و باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای این موضوع اقدامات مناسبی را برنامه‌ریزی کنند تا خاطرات هموطنان در طول سفر به استان به خاطرات تلخ تبدیل نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اضافه کرد: در این راستا برنامه جامع تصادفات در چهار سرفصل دنبال می‌شود که ارتقای فرهنگ ترافیکی و آموزش شهروندان و اصلاح الگوی رفتار بسیار حائز اهمیت است.

همدم تاکید کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان اصلاح نقاط پرحادثه به صورت ویژه دنبال شد و یک‌هزار و 200 میلیارد تومان برای حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی مصوب شد.

جانشین انتظامی گلستان نیز در این مراسم گفت: دستگاه‌های متعدد مانند هلال احمر، راهداری، آتش‌نشانی، حمل‌ونقل شهرداری، مجموعه انتظامی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و غیره در طرح نوروزی فعال هستند.

سرهنگ فرزاد تاجره خاطرنشان کرد: از ابتدای آذر سال جاری طرح زمستانه آغاز شده بود و امروز پلیس‌راه و راهور بدون وقفه وارد طرح نوروزی می‌شوند.

وی از پیش‌بینی افزایش 30 درصدی ترددها در نوروز 1401 خبر داد و گفت: حفظ جان رانندگان از اولویت‌های پلیس است و تامین ایمنی راه‌ها و کنترل از طریق ابزارها انجام می‌شود.

انتهای پیام/581/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد اجرایی خدمات سفر استان اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گلستان دستگاه ها نوروز 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند