Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها _استاندار همدان گفت: بنابر فرمایشات و خواست رئیس جمهور محترم امیدواریم با همکاری و همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران آمار تصادفات در استان ۵۰ درصد کاهش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم آغاز طرح نوروزی 1401 که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران مربوطه برگزار شد؛ اظهار داشت: در سال 1401 به مدد اقدامات و خدمات دولت سیزدهم و با انجام واکسیناسیون سراسری نوروزی آرام را پس از دو سال پشت سر می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی در راس همه امور توسط مردم و مسئولان قرار گیرد و با قوت به اجرا درآیند. 

استاندار همدان  با این توضیح که با توجه به این شرایط شاهد افزایش سفرهای نوروزی در تعطیلات پیش رو خواهیم بود و از آنجا که در ایام اعیاد شعبانیه قرار داریم، سفرها به سمت شهرهای مذهبی سوق خواهد یافت ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته حداقل یک هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند و یک میلیون خودرو نیز پلاک شده است، بنابراین حجم تردد‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه به دنبال این هستیم که با اخذ تدابیر لازم و توجه به روش‌های علمی و فنی از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود گفت: آنچه مورد نظر ما است، کاهش آمار تصادفات است و برای تحقق این مهم باید از تجربیات دیگر کشورها استفاده کنیم، چرا که فوت هر نفر بر اثر تصادفات 5.5 میلیارد تومان ضرر و زیان مالی به دنبال خواهد داشت.

استاندار همدان با این توضیح که این ضرر و زیان به جز صدمات جسمانی و روحی است که به انسان می‌رسد و حتی ممکن است به نقص عضو ختم شود اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌ها، سعی شده با انجام اقدامات لازم دهه اول نوروز را به دهه کاهش تصادفات بدل نماییم.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریعتر روش‌های علمی و فنی جایگزین روش‌های سنتی و دستی شوند عنوان کرد: هر ساله زمانی که تعطیلات شروع می‌شود حجم بسیاری از خودروها را می‌بینیم که به دلیل عدم رعایت مقررات و بی توجهی به قوانین باعث بروز مشکلاتی برای همگان می‌شود.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: صدا سیما و رسانه‌ها نسبت به آگاهی مردم از عواقب سهل انگاری‌ها و لزوم توجه به قوانین اطلاع رسانی نمایند تا شاهد کاهش خسارات و تلفات باشیم. 

وی بااعلام اینکه همه مردم پیش از آغاز سفر می‌توانند با شماره 141 تماس بگیرند و از مناسب بودن مسیرها اطمینان حاصل کنند افزود: پیشنهاد می‌کنیم که از 25 اسفند تا 20 فروردین 10 کیلومتر از حداکثر سرعت کاسته شود.

استاندار همدان بیان کرد: در گذشته سال‌هایی بود که حدود استاندار همدان مطرح کرد: 27 هزار نفر در تعطیلات نوروزی به دلیل تصادفات جاده‌ای فوت می‌کردند. البته در دوسال گذشته بر اثر کرونا و کاهش مسافرت‌های نوروزی این آمار به 15 هزار کشته رسیده بود‌. 

وی گفت: بنابر فرمایشات و خواست رئیس جمهور محترم امیدواریم با همکاری و همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران این آمار 50 درصد کاهش یابد.

آیین جهانی نوروز در همدان دروازه گردشگری غرب کشور برگزار شد + تصاویر

هوای همدان 10 درجه سرد می‌شودقطار «آیین جهانی نوروز» به همدان می‌رسد

این مقام مسئول ادامه داد: بستن کمربند ایمنی در کاهش خطرات تاثیر به سزایی دارد، به طوری که بسیاری از افراد با بستن کمربند آسیب ندیده و یا بسیار جزیی آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به سال‌های گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، که ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هم‌اکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

کد خبر 6090469 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو