Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@02:05:08 GMT

هوشمندی کرونا را دست کم نگیریم

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۱۹۴۲

هوشمندی کرونا را دست کم نگیریم

رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد شدت و روند واریانت‌های بعدی در کشور‌های مختلف چگونه خواهند بود. حمید سوری رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به سابقه بیش از دو سال اپیدمی کرونا در ایران و جهان گفت: بر این باور هستم هنوز تغییر اساسی که موجب شود تا ما رفتار عادی داشته باشیم پیش نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل جامعه همچنان ظرفیت پیک‌های بعدی را دارد.

وی با اظهار نگرانی از این روند گفت:اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشوند و نظارت و پایش درستی انجام نشود؛ احتمال دارد پس از تعطیلات نوروزی (نیمه اول فصل بهار) با پیک هفتم کرونا مواجه شویم. پس نباید خوشبین باشیم.

سوری با تاکید بر اینکه هنوز نمی‌توانیم مطمئن باشیم به پایان پیک ششم نزدیک می‌شویم اظهار داشت: امیدواریم ظرف چند روز آینده این روند ادامه پیدا کند و شاهد افزایش موارد مرگ و بستری بیشتر نباشیم.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم در موارد ابتلاء قضاوت قطعی داشته باشیم گفت: ما عدد واقعی موارد ابتلا در کشور را نداریم، چون بیماریابی فعال نداریم و فقط تعداد افرادی که به پزشک مراجعه می‌کنند و یا اینکه تست می‌دهند را مد نظر قرار می‌دهیم.

رئیس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به اینکه چکار کنیم تا با پیک هفتم مواجه نشویم گفت: برخی کار‌ها به مدیریت اپیدمی مربوط است و بخشی توسط مردم باید انجام شود تا با پیک هفتم مواجه نشویم. مردم نباید دچار عادی انگاری شوند و تصور نکنند، چون شدت اُمیکرون کمتر از دلتا است، اپیدمی پایان یافته است. چون سویه‌های گاما و بتا که پیش از دلتا در جامعه فراگیر شدند شدت کمتری داشتند، ولی بیکباره با جهش این ویروس، سویه دلتا شیوع پیدا کرد که کُشندگی و وخامت بالایی داشت.

وی در ادامه به هوشمندی ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد شدت و روند واریانت‌های بعدی در کشور‌های مختلف چگونه خواهند بود. وقتی واریانتی ایجاد می‌شود الزاما در تمام جهان شیوع زیاد ندارد مثل گاما که در کشور ما خودنمایی نکرد و بیشتر در کشور‌های آمریکای جنوبی شیوع بالایی داشت؛ بنابراین الگوی بیماری‌زایی ویروس و تغییرات ساختار ژنتیکی آن قابل پیش‌بینی نیست و از طرف دیگر نظام مراقبت ژنومیک هم در کشور نداریم که واریانت‌های مختلف را جستجو کنیم. شاید سویه‌هایی در جمعیت ما باشند که از آن بی اطلاع هستیم؛ بنابراین نباید هرگز تصور کنیم که شرایط عادی شده و یا رو به عادی شدن است.

سوری بر لزوم مدیریت مناسب دستورالعمل‌های کرونایی تاکید کرد و رصد و پایش متاسب بیماران را یکی از راهکار‌های اصلی کنترل اپیدمی کرونا به ویژه سویه اُمیکرون عنوان کرد.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس هوشمندی کرونا کرونا را دست کم نگیریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بن‌گویر وزیر راست افراطی کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» است. او از سال ۲۰۲۲ تا کنون وزیر امنیت داخلی سرائیل بوده است. او رئیس حزب «اُتسما یِهودیت» یا «قدرت یهودی» است که بر پایه ایدئولوژی موسوم به «کاهانیسم» و «عرب‌ستیزی» بنا نهاده شده است.

رسانه‌های اسرائیل روز گذشته خبر از واژگونی خودروی دولتی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل داده اند.

کد خبر 847589 برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟