Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری جنجالی مجامع کرمان و  بانک دی این نکته را گوشزد می کند که سهامداری که به هر دلیلی با زیان مواجه است مکانی را برای مطرح کردن اعتراض‌های خود به جز مجامع ندارد و این موضوع اهمیت تشکیل کانون سهامداران خرد را دو چندان می‌کند.

کامل ابراهیمیان تحلیلگر بازار سرمایه گفت: از ابتدای سال ۹۹ شاهد ورود سرمایه‌های خرد و حضور گسترده مردم به عنوان سهامدار در بازار سرمایه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهامداران زمانی که سهام شرکتی را خریداری می‌کنند مالک آن می‌شوند.

با توجه به اینکه اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها توسط سهامداران عمده و به ویژه سهامداران حقوقی انتخاب می‌شوند سهامدارن خرد نقش کم رنگی در انتخاب اعضای هئیت مدیره و مدیران شرکت دارند.

به گفته ابراهیمیان از آنجا که انتصابات  بیشتر بر مبنای مواردی از قبیل گرایش سیاسی و حزبی و ... رخ می‌دهد، برخی از این افراد انتخاب شده دارای کیفیت پایین از لحاظ دانش و پیشبرد اصول هستند در نتیجه عملکرد شان منجر به کاهش سود آوری بنگاه‌ها و یا تشدید زیان شرکت‌ها در صورت‌های مالی می‌شود.

او می گوید: مجامع محل ارائه گزارش عملکرد مدیران، تنها مکانی است که سهامداران خرد و مطالبه گر امکان حضور  دارند تا صدا و اعتراض خود را به گوش هئیت مدیره برسانند.

به گفته ابراهیمیان، اگر کانون سهامداران خرد قدرتمندی وجود داشته باشد شاهد اعمال نظر سهامداران خرد در نحوه‌ی حکمرانی شرکت‌ها خواهیم بود در این هنگام علاوه بر بهبود عملکرد شرکت‌ها و رشد اقتصادی، دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی در مجامع نخواهیم بود.

نبود کانون سهامداران خرد عاملی برای برگزاری مجامع حاشیه ای !

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مشکلات اساسی بازار ما عدم وجود کانون سهامداران خرد است. اکثر کسب و کار‌ها یک کانون و یا اتحادیه دارند، ولی برای سهامداران اتحادیه ای وجود ندارد که از حقوق آنان دفاع کند این گونه است که خشم سهامداران برانگیخته می‌شود و شاهد برگزاری مجامع با حاشیه هستیم.سوال مهم این است در حال حاضر جای سهامدارن خرد در بازار کجا است ؟اصلا کسی صدای آن ها را می شنود؟

مهدی میرزایی دیگر کارشناس بازار سرمایه گفت: کانون سهامداران خرد موضوعی که بیش از یک سالی است مطرح می‌شود، اما تا اکنون مانند بسیاری از کار‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است. وجود این کانون برای رساندن حرف سهامداران خرد لازم است.اگر چنین کانونی نباشد روال همین خواهد بود.در حال حاضر سهامداران خرد جایگاهی ویژه در بازار ندارند.

او گفت:نکته‌ مهم این اس که حیطه عملکردی این کانون مشخص شود اگر قرار باشد یک کانون شکل گیرد که چند نفر بخواهند دور هم چای و میوه میل کنند و بروند و عملا نتوانند عملکرد منافع خرد را دنبال کنند یک کار باطل است بنابر این همان قدر که وجود این کانون لازم است مکانیزم تشکیل آن نیز مهم است. اما باید سهامداران کانونی داشته باشند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

آذر ماه امسال محسن رضایی معاون اقتصادی دولت از تشکیل کانون سهامداران خرد به عنوان یک موضوع اساسی خبر داده بود.

عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام آمادگی برای تشکیل این کانون می‌گوید: بخشی از این کار انجام شده، اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که اشخاصی که درخواست تشکیل کانون سهامدران حقیقی را می‌دهند باید سازمان بورس احراز کند که نماینده کدام بخش حقیقی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران کانون سهامداران خرد بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد

آفتاب‌‌نیوز :

دو نوع لاستیک نانویی شرکت ویتوریا (Vittoria) به دلیل فرمولاسیون منحصر به فرد و ویژگی‌های جالبی که دارند به شدت مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها امکان حرکت سریع‌تر را فراهم کرده و بسیار سبک‌تر از لاستیک‌های معمولی هستند.

به گزارش تارنمای bikeradar، لاستیک‌های Peyote و Mezcal حاوی گرافن بوده و از آنجایی که برای مسابقه طراحی شده‌اند از دوام بالاتری برخودار بوده و چسبندگی بهتری به زمین دارند. این لاستیک‌های نانویی با افزایش عرض ۲٫۴ اینچی در بازار قابل تهیه هستند.

لاستیک‌های جدید دوچرخه کوهستان این شرکت با برند Race Formulation حاوی مواد گرافنی و سیلیس است و از این رو برای استفاده در جاده‌های مرطوب بسیار مناسب هستند.

این لاستیک‌ها دارای بدنه‌ای سیاه یا قهوه‌ای هستند که وزن نوع سیاه ۷۴۰ گرم و نوع قهوه‌ای ۱۰ گرم سبک‌تر است.

شرکت ویتوریا اعلام کرد: رانندگان حرفه‌ای دوچرخه این شرکت در دو فصل گذشته از این لاستیک‌های جدید استفاده کرده‌اند و عنوان قهرمانی جهان در UCI XC را نیز به دست آورده‌اند. اکنون این لاستیک‌ها با قیمت ۶۴٫۹۹ پوند به عموم مردم عرضه می‌شود.

ویتوریا از سال ۲۰۱۵ از گرافن در لاستیک‌های دوچرخه استفاده کرده و ثابت شده است که این نانومواد پیشرفت عالی در چسبندگی، مقاومت در برابر غلتش، مقاومت در برابر سوراخ شدن و افزایش دوام دارد. ویتوریا ادعا می‌کند که Peyote جدید این شرکت ۴ درصد سریع‌تر از نزدیکترین رقیب آن‌ها است.

این شرکت نسل دوم از گرافن را مورد استفاده قرار داده است تا بتواند کیفیت لاستیک را بهبود بیشتری دهد. در کنار افزایش دوام و مقاومت در برابر برش، ویتوریا از گونه‌های گرافنی فعال برای اصلاح پیچش لاستیک و بهبود برخی خواص دیگر نظیر عملکرد بالا در دما‌های مختلف استفاده کرده است.

در حال حاضر این شرکت انواع لاستیک‌های دوچرخه نانویی را به بازار عرضه کرده است. مصرف‌کنندگان می‌توانند لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی ۴۰ درصد کمتر نسبت به نسل اول لاستیک‌های این شرکت، خریداری کنند. همچنین میزان گیرکردن لاستیک ۳۰ درصد و مقاومت در برابر برش ۴۰ درصد بهبود یافته است. میزان حفظ هوا در لاستیک‌های تیوب‌لس نیز ۳۰ درصد بهتر شده‌است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟