Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@05:22:02 GMT

توصیه‌های رجا برای سفرهای نوروزی با قطار

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۴۹۳۶

توصیه‌های رجا برای سفرهای نوروزی با قطار

در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا به مسافران برای داشتن سفری دلنشین توصیه‌هایی کرد.

معاون اجرایی و رئیس ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی شرکت حمل و نقل ریلی رجا ضمن آرزوی داشتن سفری خوش و ایمن با قطارهای این شرکت در ایام نوروز ۱۴۰۱، توصیه‌هایی را به مسافران داشت.

رضا عصاری با اعلام این که مسافران با در نظر گرفتن ترافیک مسیر و به منظور جلوگیری از مشکلاتی همچون جا ماندن از قطار، یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه راه‌آهن حاضر شوند گفت: همراه داشتن پرینت یا تصویر بلیت و کارت شناسایی معتبر مطابق با بلیت برای همه مسافران الزامی است و از ورود مسافران بدون بلیت یا دارای بلیت غیر هم نام به داخل قطار جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن اشاره به اینکه مسافران باید به منظور حفظ سلامت خود و سایرین، قبل از سفر از سلامت جسمانی خود و نداشتن بیماری اطمینان حاصل کنند، اظهار داشت: توصیه می‌شود در تمام مراحل سفر، دستورالعمل‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و...) را رعایت کنند.
رئیس ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی ۱۴۰۱ شرکت رجا اظهار داشت: مسافران گرامی هرگونه سؤال یا موضوع احتمالی داخل قطار را از طریق ارتباط با مهماندار سالن، رئیس قطار یا تماس با شماره ۱۵۳۹ مطرح کنند.
معاون اجرایی رجا تأکید کرد: در خصوص برنامه‌ریزی سفر دقت کامل داشته باشند و توجه کنند که استرداد بلیت پس از حرکت قطار امکان‌پذیر نیست.
گفتنی است سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ شرکت حمل و نقل ریلی رجا از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران

نخستین قرارداد راه‌اندازی راه‌آهن در ایران، مربوط به راه‌آهن تهران به شهر ری، به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ش از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد. اما بوآتال چند سال بعد، قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت بر اساس قراردادی ۹۹ ساله، دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می‌برد. شرکت همه ادوات مورد نیاز خود را از بلژیک وارد کرد؛ حتی ریل‌ها را از بندر «آنتورپ» بار کشتی کردند و به ایران آوردند.

برای راه‌اندازی قطار، چهار لوکوموتیو بین سال‌های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ش وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نامگذاری کرده‌بودند. این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می‌کرد و بعد، برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش‌های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

امروزه نخستین لوکوموتیو وارداتی را که به «ماشین دودی» شهرت داشت در سالن مترو شهر ری نگهداری می‌کنند. تصاویری که مشاهده می‌کنید، هر دو متعلق به همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می‌دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می‌گذارد.

تصویری از اولین لوکوموتیو ایران

عکس: آنتون سوروگین

اولین لوکوموتیو ایران اولین لوکوموتیو ایران

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد