Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@16:45:27 GMT

خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۵۰۶۹

خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بعد از این شبهه افکنی ها، مجددا نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و ردیف‌های مربوطه چک شدند تا اشتباهی در این خصوص رخ ندهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اعضای کمیسیون آموزش مجلس اعلام کردند که حداقل حقوق دریافتی معلمان بعد از رتبه بندی ۸ میلیون تومان است، اما برخی افراد و جریانات در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را انکار کرده و از اعداد و ارقام پایین تری خبر دادند.

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بعد از این شبهه افکنی‌ها، مجددا نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و ردیف‌های مربوطه چک شدند تا اشتباهی در این خصوص رخ ندهد.

فلاحی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پروش کمبود معلم است که برنامه ریزی برای استخدام‌های جدید در دستور کار قرار دارد. وی در این راستا گفت: حداقل نیاز آموزش و پرورش برای تامین معلم، بیش از ۲۲۰هزار نیرو است که در سال آینده با افزایش بازنشستگی معلمان این عدد بالاتر نیز می‌رود.

سخنگوی شورای نگهبان خبر از تایید لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان داد.با تأیید شورای نگهبان مطالبه ۱۰ ساله فرهنگیان در زمینه اجرای لایحه رتبه بندی معلمان محقق و بالاخره این لایحه تبدیل به قانون شد.

طبق قانون رتبه بندی معلمان، آن دسته از کارکنان آموزش و پرورش که در حکم کارگزینی شان معلم درج شده، این لایحه شامل شان می گردد. تغییراتی در این قانون صورت گرفته و بر اساس آن، آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد افزایش دارد.

پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق را خواهند داشت که این افزایش در سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه بندی لحاظ می‌شود. ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ و نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: چک قانون لایحه معاون وزیر آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر فعالیت در عرصه آموزش و پرورش را شغلی حساس و دارای مسئولیتی مهم عنوان کرد و گفت: معلم محرک علم و مولد قدرت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار علی رزمجو ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و فرهنگیان ضمن تبریک و گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: نظام آفرینش بر مبنای هدایت، تربیت و دانش استوار شده است و بر همین اساس معلمان دارای شغلی شریف و الهی هستند.

وی معلمان را محرک علم و مولد قدرت دانست و بیان کرد: معلمان بسیجی شیوه کار خود را از استاد شهید مرتضی مطهری آموخته‌اند و افکار و خصوصیّات این شهید گرانقدر توسط معلمان به نسل‌های حال و آینده منتقل می‌شود.

سردار رزمجو در ادامه با بیان اینکه معلمان بسیجی با استفاده از ویژگی‌های شهید مطهری تا به حال حماسه‌های بسیاری را به ارمغان آورده‌اند تصریح کرد: مهم‌ترین هنری که معلمان دنبال می‌کنند قرار دادن دانش‌آموزان در راه مستقیمی است که موفقیت‌های فراوانی در انتهای آن قرار دارد.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر فعالیت در عرصه آموزش و پرورش را شغلی حساس و دارای مسئولیتی مهم عنوان کرد و گفت: کار معلم جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شود و این جهاد، دانش‌آموزان را تربیت و به سوی جبهه حق اعزام می‌کند.

100 مدرسه در استان بوشهر تکمیل و افتتاح می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن روز معلم گفت: آموزش و پرورش از دید مقام معظم رهبری در صدر تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی قرار دارد.

علی موحدی انسان‌سازی را هدف اصلی آموزش و پرورش دانست و افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر توانست با برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای معلمان و مدیران جایگاه سیزدهم کشور را از آن خود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان بوشهر و تعامل گسترده آموزش و پرورش این استان با سایر ادارات باعث شده تا اداره آموزش و پرورش استان در شرایط خوبی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تخصیص اعتبارات در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تعداد 100 مدرسه در استان بوشهر تکمیل و افتتاح می‌شود.

فرهنگیان بسیجی با تمام توان جبهه تعلیم تربیت را متحول کنند

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور هم در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شایسته است فرهنگیان بسیجی با تمام توان خود در راستای کسب رضایت مقام معظم رهبری جبهه تعلیم تربیت را متحول کنند.

سجاد صدیقی با اشاره به مهم‌ترین وظایف قشر فرهنگی و نقش آن در توسعه و پیشرفت اظهار داشت: هویت ساز، امید آفرین، تحول آفرین، تشویق و مهارت‌آموزی برخی از مهم‌ترین وظایف این قشر ارزشمند در جامعه محسوب می‌شود.

در این همایش  از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند