Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:38:05 GMT

اجراي پويش «ستاره‌هاي زمين» در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۶۰۷۶

خبرگزاری آریا-عضو شورای مردمی نشست های خانگی قرآن کریم از اجرای پویش ستاره‌های زمین با هدف ترویج و گسترش فرهنگ نشست های خانگی قرآن در ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پویش مردمی ستاره‌های زمین با هدف ترویج و گسترش این فرهنگ در ماه مبارک رمضان به همت فعالان قرآنی سراسر کشور و با همکاری ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی در دو بخش میدانی و رسانه‌ای به اجرا در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، گفت: تولیدات رسانه‌ای و گرافیکی متنوعی برای انتشار در رسانه ملی، آگهی نما (بیلبوردهای شهری) و فضای مجازی آماده شده است و همچنین طرح‌های متنوعی در سطح استان‌ها برای فراگیر شدن این پویش اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، نامگذاری این پویش را بر اساس روایت شریفه‌ای از امیرمؤمنان علی(ع) دانست و گفت: حضرت علی(ع) فرمودند: «خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و ذکر خدای عزوجل در آن شود، برکت بسیار شود و فرشتگان در آن بیایند و شیاطین از آن دور شوند و برای اهل آسمان می‌درخشد، آن چنان که ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند و خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود و ذکر خدای عزوجل در آن نشود، برکت آن کاسته شود و فرشتگان از آن دور شوند و شیاطین در آن حاضر گردند.»
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر توسعه محافل انس با قرآن تأکید و سال 1398 در سخنانی بیان کردند: «به نظر من یکی از کارهایی که خیلی مهم است عبارت است از اینکه ما دوره‌های قرآن را، نشست ها قرآن را زیاد کنیم.»
حسینی با بیان اینکه منظور از نشست های خانگی قرآن اجتماع مردمی است، گفت: این نشست ها با هدف انس با قرآن و رشد و تعالی اعضای آن در محورهای مختلف قرآنی به صورت منظم در منازل تشکیل می‌شود، همچنین برگزاری این نشست ها در محیطی مانند مساجد، هیئات، موسسه‌های خصوصی، مدارس و دانشگاه‌ها به خاطر اشتراکاتی که در سازوکار و کارکرد با مراسم خانگی دارد، شامل پویش می‌شود.
وی اضافه کرد: نشست های قرآنی ، با هر تعداد شرکت‌کننده در هر رده سنی و در جمع‌های خانوادگی و دوستانه برگزار می‌شود.
حسینی با اشاره به خدمات پویش نشست های خانگی قرآن، گفت: خدمت‌رسانی در حوزه محتوایی، برگزاری دوره‌های تربیت مربی، فروشگاه محصولات فرهنگی، طرح عهد جمعی، تولیدات رسانه‌ای و اهدای پرچم متبرک نشست های خانگی قرآن کریم با مشارکت در این پویش انجام می شود.
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی گفت: پویش نشست های خانگی قرآن ، حرکتی مردمی با بهره‌گیری از ابزارهای حمایتی و رسانه‌ای برای کمک به فراگیر شدن گفتمان نشست های قرآنی در سطح کشور است.
حسینی افزود: سامانه نشست های خانگی قرآن تلاش می‌کند تا همه مردم را با این فرهنگ آشنا کند ضمن اینکه آموزش‌ها و خدمات مورد نیاز برای برگزاری این نشست ها ارائه می‌شود و بین فعالان نشست خانگی قرآن ارتباط مداوم و مؤثر برقرار می‌کند تا همه مردم در کنار هم از تجربه‌های یکدیگر بهره ببرند.
علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات این پویش و ثبت نشست خانگی می‌توانند به نشانه اینترنتی https://jkqk.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماه رمضان نشست های خانگی قرآن رسانه ای نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، احمد سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته «زمین پاک»، شهرداری گرگان با همراهی و حضور حدود ۲۰۰ فعال محیط زیست پارک جنگلی النگدره را از وجود زباله پاکسازی کرد.

وی ادامه داد: این پاکسازی در ادامه پویش مسئولانه مردمی در پاکسازی جنگل های هیرکانی در النگدره در روز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

سالاری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این اقدام فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی با همراه نمودن شهروندان در خصوص عدم رها سازی زباله در طبیعت برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار امسال مبنی بر «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نام گذاری شده است و همانطور که می دانیم نزدیک به ۵۰۰ سال زمان می برد تا پلاستیک در طبیعت تجزیه شود تلاش کنیم با فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان پلاستیک زباله در طبیعت رها نشود.

سالاری خاطر نشان کرد: امیدواریم روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری همه ما جهت احترام به زمین به عنوان مادر هستی و گسترش فرهنگ مسئولیت پذیری شهروندان برای پاکیزه نگه داشتن طبیعت و محیط زیست  در اذهان عمومی به اولویت همیشگی تبدیل شود.

لازم به ذکر است، اختتامیه این پویش با حضور سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان و معاونین، صفرعلی پایین محلی و حمیدرضا آقاملایی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و نیروها و ادوات شهرداری و همکاری معاونت محیط زیست و خدمات شهری و دفتر مشارکتهای مردمی شهرداری و همچنین همراهی مسئولین منابع طبیعی، اداره ورزش و جوانان و جمع کثیری از طبیعت دوستان در پارک جنگلی النگدره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت