Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز سالروز شهادت یکی از سرداران عاشورایی دفاع مقدس است. او که به اصرار خو د و با انتخاب خود به عنوان یک رزمنده در عملیات بدر حضور یافت و جام شهادت را در سر کشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آناج، امروز سالروز شهادت یکی از سرداران عاشورایی دفاع مقدس است. او که به اصرار خو د و با انتخاب خود به عنوان یک رزمنده در عملیات بدر حضور یافت و جام شهادت را در سر کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از علی تجلایی سخن می گوییم. او قائم مقام فرمانده قرارگاه ظفر و فرمانده طرح و عملیات قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ستاد کل نیروهای مسلح بود. قبل از شروع جنگ تحمیلی، مدتی در کردستان ماموریت داشته و مدتی را نیز برای آموزش نیروهای افغان این کشور سپری کرده بود.در افغانستان، حدود سیصد نفر از مجاهدین افغانستانی که اغلب سطح علمی بالایی داشتند، زیر نظر تجلایی آموزش دیدند.تجلایی و یارانش چهار ماه تمام به آموزش فرماندهان افغانستانی پرداختند و به ایران بازگشتند، چرا که جنگ ایران و عراق آغاز شده بود.

در حماسه سوسنگرد او نفش بی بدیلی ایفا کرد و توانست با چند ده نفر از نیروهای آذربایجانی از سقوط این شهر جلوگیری کنند. آتش دشمن به حدی سنگین بود که تجلایی خطاب به یارانش گفته بود: «هرکس می‌خواهد سوسنگرد را ترک کند، همچون شب عاشورا می‌تواند از تاریکی استفاده کند و از طریق رودخانه و جاده خاکی ، به اهواز برود.»

علی تجلایی، صبح‌دم روز ۲۹ بهمن ۱۳۶۳، برای شرکت در عملیات بدر عازم جبهه شد و قبل از حرکت همسرش را به حضرت فاطمه (س) قسم داد و حلالیت طلبید و گفت: مرا حلال کنید. من پدر خوبی برای بچه‌ها و همسر خوبی برای شما نبوده‌ام. حالا پیش خدا می‌روم … . مطمئنم که دیگر برنمی‌گردم.

او مربی ام نه در آموزش بلکه در همه چیز بود
شهید تجلایی اردیبهشت سال ۶۰ آموزش تاکتیک در پادگان امام علی(ع) تهران برای فرماندهان گردان‌های سراسر کشور از جمله شهید «حاج قاسم سلیمانی» را برعهده داشت؛ از این رو شهید سلیمانی که شناخت کاملی از شهید تجلایی داشت و ۱۷ مرداد سال ۱۳۹۷ در دست نوشته‌ای که برای کتاب “شهادت شکار” نوشته شخصیت والای این شهید را ستوده است.

متن این دست نوشته سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» به این شرح است:

«این دست نوشته‌های زیبا و عبرت آمیز [کتاب شهادت شکار] را خواندم. تمام تجلی عمق قلبی شهید تجلایی بود. دینداری عمیق، بی‌تاب شهادت، شجاعت در عمل، فهم در تدبیر، ذکاوت در اداره، بیزاری از دنیا و همه توجه به خدا و قیامت، همه آن‌ها را در حیات حضوری و شهودی او ما شاهد بودیم و نورانیت فوق العاده تجلی خورشید درونی او بود.

خود همین نوشته‌ها بدون دستکاری، پیام زیبا و ارزشمندی برای هر طالب راهی به سوی خدا است. اگر کسی بتواند همان چند صفحه کوتاه او را در بحث سوسنگرد، آن حماسه ارزشمند به هنر و نوشته تبدیل کند، زیباترین جلوه بشری و غیرت و همت یک انسان را می‌تواند به نمایش بگذارد.

درود و رحمت و رضوان خداوند سبحان برآن عاشق ده‌ها بار به شهادت رسیده‌اش علی عزیز که استادم نه در آموزش بلکه در همه چیز بود و به خوبی حق این نام مبارک و زیبای علی را به جا آورد و تجلی، تجلی چنین نام نام آوری شد.

قاسم سلیمانی

۱۷ مرداد ۱۳۹۷»

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در چهارمین سالگرد شهادت شهید جابر صمدی  یادواره خانگی این شهید والامقام با عنوان   یاد یاران در خانه پدری اش درروستای قره قوزلو ی چهاربرج برگزار شد.

شهیدی که دردوره  جوانی عشق به ولایت و شهادت داشت و از خدا می‌خواست که او را پاکیزه بپذیرد.

حجت الاسلام رضا وش نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان چهاربرج در این مراسم گفت:  شهید صمدی باوجود  سن کمی که داشت درتمامی وصیت نامه های خود نوشته بود افتخار میکنم سرباز وطن ومیطع امر رهبری هستم.

سرانجام شهید جابر صمدی در بیست وشش فروردین سال ۹۹ درمنطقه عملیاتی پیرانشهر به آرزوی دیرینه خود، شهادت نائل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان