Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@23:37:05 GMT

منابع خبری از آزادی زاغری خبر دادند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۷۸۸۹

منابع خبری از آزادی زاغری خبر دادند

به گزارش ایرنا، پتریک وینتور سردبیر سیاسی گاردین در توئیتر خود نوشت: مقامات رسمی اعلام کردند نازنین زاغری و انوشه آشوری آزاد شده‌اند.

این دو تبعه ایرانی – انگلیسی به دلایل امنیتی در ایران محکوم بودند. دیروز منابع خبری اعلام کردند که گذرنامه خانم زاغری به او تحویل شده است. تولیپ صدیق نماینده مجلس انگلیس از منطقه‌ای که خانواده زاغری در آنجا ساکن هستند در توئیتر اعلام کرد که دو نفر برای ترک ایران به فرودگاه منتقل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت کرمانی وکیل نازنین زاغری هم دقایقی پیش به رویترز گفت که موکلش به همراه انوشه آشوری در مسیر رفتن به فرودگاه برای ترک ایران هستند.

نازنین زاغری تبعه ایرانی ـ انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد. سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ طی اطلاعیه‌ای از این دستگیری به عنوان «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام» انجام داده بود، یاد کرد و در این باره توضیح داد: «وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.

۲۵ مهر سال ۹۶ عباس جعفری دولت آبادی دادستان وقت تهران در خصوص نازنین زاغری گفته بود: شوهر وی تبعه انگلیس و خود وی نیز دارای تابعیت مضاعف از انگلیس بوده و در سیستم آن کشور فعالیت می‌کرده است. وی مسئول آموزش خبرنگاری آنلاین بی بی سی فارسی بوده که با هدف جذب و آموزش افرادی برای فعالیت تبلیغی علیه ایران اقدام کرده است. چگونگی استفاده از ایمیل‌ مستعار، پسوردهای پیچیده و طولانی، ذخیره سازی پسوردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده است و اساتید این دوره، افرادی همچون مهدی یحیی‌نژاد (مدیر سایت بالاترین)، اردوان روزبه (رادیو کوچه) و محمود عنایت (مدیر گروه اسمال مدیا) هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: نازنین زاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، موریس موتو پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران چهارشنبه پنجم اردیبهشت وارد تهران شد.   وی در نخستین روز حضورش در دیدار با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال هماهنگی‌های لازم برای تمرینات تیم ملی را انجام داد و بلافاصله با حضور در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی هدایت تمرینات تیم ملی والیبال مردان ایران را در دست گرفت.   نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران ساعت ۹:۳۰ دقیقه یکشنبه نهم اردیبهشت در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک واقع در خیابان سئول تهران برگزار می‌شود و سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی کشورمان به سوال‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد و به تشریح برنامه خود در تیم ملی والیبال ایران خواهد پرداخت.   قبلا زمان این نشست ساعت ۹ اعلام شده بود که به دلیل برنامه کاری کمیته ملی المپیک با ۳۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۹:۳۰ شروع خواهد شد.   رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از یکم خرداد آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند