Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیابان ولیعصر (عج) تهران مملو از تردد خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها است و اتوبوس های خطوط بی آرتی در حالی که مملو از مسافر است در این خیابان های شلوغ گرفتار است و مسافران در ایستگاه ها چشم انتظار رسیدن اتوبوس هستند.

با رسیدن اتوبوس تنها چند نفر از جمعیت انبوه مسافران در ایستگاه میدان ولیعصر (عج) می توانند سوار اتوبوس شوند و در این هنگام با اعتراض برخی مسافران روبه رو می شوند، شهرداری چرا اتوبوس خالی نمی فرستد؟! در این ایام شلوغ باید اتوبوس فوق العاده پیش بینی شود تا بین خطوط مردمی که در صف و انبوه جمعیت داشته باشد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. 

یکی از شهروندان تهرانی در این باره به خبرنگار ایرنا می گوید: به دلیل موقعیت کاری و شخصی، روزانه سه تا چهار بار از اتوبوس بی آرتی خطوط خاوران - آزادی و همچنین راه آهن - تجریش استفاده می کنم.

وی که خود را مسعود محمدی معرفی کرد، می افزاید: در خط خاوران - آزادی نه نظمی در اعزام اتوبوس است و نه مدیریتی می شود اما وقتی پای به ایستگاه راه آهن - تجریش می گذاری شرایط بهتر می شود اگرچه حجم مسافران و ترافیک زیاد است و موجب می شود که در ساعات اولیه و عصرگاهی به دلیل پیک شلوغی مردم با مشکلاتی مواجه شوند.

این شهروند ادامه می دهد: باید در این مواقع که با ازدحام مسافران مواجه می شویم چند دستگاه اتوبوس خالی از مسافر در ایستگاه های شلوغ اضافه شود.

وی می گوید: همانطور که از اسمش مشخص هست، اتوبوس های تندرو یعنی سریع در رفت و آمد است، اما اکنون می بینیم که این اتوبوس ها با تاخیر وارد ایستگاه ها می شوند و اصلا نظم و انضباطی در نحوه اعزام این اتوبوس ها نیست.

این شهروند ادامه داد: چند شب گذشته در پایانه آزادی حدود ۴۰ دقیقه در سرما تعداد زیادی از مردم منتظر رسیدن اتوبوس در مسیر خاوران بودند در حالی که در ایستگاه مجاور که مسیر تهرانپارس بود چندین اتوبوس وجود داشت و بطور منظم در حال حرکت بود، بجاست مدیران شهرداری در نحوه اعزام اتوبوس ها اقداماتی انجام دهند.

چشم انتظاری مردم در ایستگاه های اتوبوس

یکی دیگر از مسافران اتوبوس بی آرتی به خبرنگار ایرنا می گوید: روز گذشته حدود ۴۵ دقیقه در میدان ونک منتظر اتوبوس بودم، چند اتوبوس آمد اما مملو از جمعیت که بالاخره با هزار التماس و... موفق شدم سوار اتوبوس شوم.

وی افزود: در گذشته نیز شاهد شلوغی در ایستگاه ها و اتوبوس ها بودیم اما نه اینقدر زیاد و در این شرایط کرونایی و شب عید شهرداری باید فکری به حال مدیریت اعزام اتوبوس ها داشته باشد.

این شهروند تهرانی خاطرنشان می کند: حضور عوامل پلیس راهور نیز در خیابان ها زیاد نیست، نظم دهی ترافیک با عوامل پلیس است و در برخی مواقع که ترافیک گره می خورد با کمبود عوامل پلیس روبرو هستیم.

ترافیک عامل اصلی شلوغی در اتوبوس ها است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عامل اصلی این ازدحام و شلوغی در اتوبوس و ایستگاه های بی آرتی را ترافیک سنگین این روزهای تهران اعلام کرد.

مسعود شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: مشکلی در زمینه اعزام اتوبوس ها نداریم ولی وقتی پلیس راهور به دلیل ترافیک سنگین این روزهای پایتخت خودروهای شخصی را به لاین تردد اتوبوس های تندرو راه می دهد موجب می شود که این اتوبوس ها در ترافیک گرفتار شوند و با تاخیر به ایستگاه ها برسند.

وی ادامه می دهد: به دلیل خرید شب عید شهروندان این ایام شاهد ترافیک سنگینی در پایتخت هستیم و همچنین حجم مسافران ناوگان اتوبوس و مترو ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: به علت کاهش ترافیک ساعت فعالیت ناوگان مترو را تا پایان سال یک ساعت افزایش دادیم و این ناوگان تا ساعت ۲۳:۳۰ به مردم خدمت رسانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زمان‌بندی اعزام ناوگان در اتوبوسرانی بهینه‌سازی نشده و می‌توان گفت این امر به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.

به گفته شفیعی، اتوبوس‌ها باید بین خطوط خلوت و شلوغ جا به جا شوند چرا که در برخی ساعات، اتوبوس‌های برخی خطوط مسافران بسیار کمی دارند و همان زمان شاهد خطوط شلوغ هستیم و مدیریت این وضعیت با مشاهده اپراتور و به صورت دستی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت زمان‌بندی اعزام اتوبوس‌ها باید به صورت مکانیزه تبدیل شود، اظهار داشت: ما به دنبال موضوعات نرم‌افزاری در سامانه‌های مختلف هستیم تا مدیریت به‌روز در اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام شود اما از نظر تعداد ناوگان مشکل حادی در خطوط بی آر تی نداریم.

به گزارش ایرنا، نخستین سامانه اتوبوس تندرو تهران که در کشور برای اولین بار راه اندازی شد در روز ۲۲ اردیبهشت ماه ۸۶ بود که از چهار راه تهرانپارس در شرق تهران راه اندازی و تا میدان آزادی امتداد پیدا کرد.

همچنین در سال های اخیر ۹ خط دیگر در سامانه اتوبوس های تندرو پایتخت اضافه شد و اکنون این اتوبوس ها سهم زیادی در حمل و نقل عمومی مردم دارند.

بیشترین مسافرین این اتوبوس ها در خطوط میدان راه آهن- تجریش، خاوران- آزادی و همچنین میدان آزادی- تهرانپارس است.

برچسب‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهر تهران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پروندهٔ خبری چهارگانه حمل و نقل عمومی پایتخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهر تهران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهر تهران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعزام اتوبوس ها اتوبوس ها ایستگاه ها حمل و نقل بی آرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت با هدف کاهش تصادفات احتمالی و نقاط حادثه‌خیز خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهریار افندی‌زاده گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹ نسبت به احصای کاستی‌ها و کمبودهای بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

افندی‌زاده در ادامه اظهار کرد: خط‌کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی‌ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلوهای خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

افندی‌زاده ادامه داد: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است. ️

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد: در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

️ بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران،  بزرگراه آزادگان از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودروهای سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر