Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:38:55 GMT

آمار جرایم نیروهای مسلح در اصفهان پایین است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۸۳۵۰

آمار جرایم نیروهای مسلح در اصفهان پایین است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پور خاقان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه با فرماندهان نظامی و انتظامی ارشد استان اصفهان افزود: با وجود استقرار یگان‌های متعدد نظامی و انتظامی در استان، جرایم در این منطقه نسبت به سایر مناطق کشور بسیار پایین است و این یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر امروز به استان عملکرد قضات و همکاران اداری بررسی می‌شود، افزود: بررسی می‌کنیم تا چه اندازه در رسیدن به اهدافی که در راستای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح که اصل اساسی بوده موفقیت حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اصل ۱۵۶ قانون اساسی ملزم کرده در راستای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح گام برداریم و این مساله امروز بررسی شد که چقدر در کاهش پرونده‌های ورودی موفق بودیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: موضوع دیگری که امروز بررسی کردیم این بود که همکاران ما تا چه اندازه بر روی پرونده‌های موجود رسیدگی کردند و همچنین از اطاله دادرسی جلوگیری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: امروز همچنین پیگیری می‌کنیم تا چه اندازه احکام صادره جنبه پیشگیرانه داشته و تا چه میزان توانسته در متوقف کردن روند جرم موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس اصل ۱۷۲ تاسیس شده است تا در صورتی که ماموران نظامی و یا انتظامی هرچند محدود در چارچوب انجام وظیفه از موقعیت شغلی مرتکب جرم یا سوء استفاده شدند به این جرائم نیروهای مسلح و جرائم امنیتی وزارت اطلاعات رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم شکایتی در این زمینه دارند می‌توانند به ما مراجعه کنند تاکید کرد: جرائم در نیروهای مسلح بسیار بسیار پایین است و سالم‌ترین نیروها را در وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح داریم، ولی اگر مردم احساس کنند کسی یا قسمتی نسبت به آنان جرمی مرتکب شده به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه و ما رسیدگی می‌کنیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان هم گفت: نیروهای مسلح مستقر در استان ویژگی‌های خاصی از جهت گستردگی استان دارند و این ظرفیت بزرگی برای تامین امنیت کشور در ابعاد مختلف است.

سید محسن بنیمی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح صیانت از نیروهای مسلح است افزود: ویژگی که نیروهای مسلح کشور نسبت به سایر کشورها دارند ولایتمداری و از متن مردم بودن است و در همه جا و در تمام مقاطع همراه مردم هستند و جامعه این حضور را حس کرده است.

وی تاکید کرد: به لطف خدا و رهنمودها و منویات رهبر معظم انقلاب، کمترین جرائم و تخلفات در نیروهای مسلح داریم و بسیار ناچیز است.

برچسب‌ها نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح اصفهان سازمان قضایی نیروهای مسلح نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان

علی محبوب پور با حضور در زندان زرند، با تمامی زندانیان حوزه‌ی قضایی کوهبنان دیدار نمود و زندانیان، ضمن بیان مشکلاتشان، بصورت چهره به چهره با رییس حوزه قضایی کوهبنان، دیدار نمودند واز دستورات قانونی برای برخورداری از ارفاقات و مشاوره حقوقی مورد تقاضا برخوردار شدند.

علی محبوب پور، در این بازدید و رسیدگی قضایی که ۳ ساعت به طول انجامید، بازدید‌های هدفمند از زندان، و رسیدگی قضایی به امور زندانیان را از جمله برنامه‌های مهم ابلاغی رئیس کل دادگستری استان کرمان، در امور زندان و زندانیان برشمرد و مطرح نمود: حداقل در طی هر ماه یک مرتبه از زندان، بازدید داریم و ضمن بررسی عملکرد شعب حوزه قضایی، پیرامون پرونده‌های زندانی با زندانیان دیدار و پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات آنان هستیم و به تقاضا‌های آنان رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: زندانی و بازداشت نمودن، به عنوان آخرین گزینه در طی رسیدگی به جرایم نمی‌باشد و بر ما قضات لازم است برای جرایم غیر مهم و خصوصا غیر عمد، زندان را در صورت ضرورت بعنوان آخرین گزینه مد نظر قرار دهیم.

رییس دادگستری کوهبنان گفت: پس از این که حکم زندان را صادر شد این پایان کار قضایی نیست بلکه موضوع مهم نظارت بر وضعیت زندانی در زندان می‌باشد، و بهتر است که پرونده‌های زندانی دار، روی میز ما قضات باشد و امور زندانی را مرتبا رصد شود چنانچه ندامت و پشیمانی از جرم انجام شده و انگیزه بازگشت به جامعه، را در فرد زندانی، مشاهده نمودیم، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به بازگشت این افراد به جامعه اقدام نماییم.

محبوب پور افزود: زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین سابقه دار و حرفه‌ای، نافیان امنیت و آسایش مردم و جرایمی از این قبیل، از امتیازات و ارفاقات قانونی برخوردار نمی‌شوند و این اقدام فقط وفقط برای حفظ آرامش و آسایش مردم می‌باشد.

 وی خاطر نشان کرد: برای زندانیان فاقد سابقه، جرایم غیر مهم و غیر عمد، هیچگونه اصراری بر نگهداشتن فرد در زندان نداریم.

رییس دادگستری کوهبنان، پدر پایان گفت: از تمامی خیران، گروه‌های جهادی ونهاد‌های خیریه و خدمات رسان، درخواست می‌نمایم، تا نسبت به کمک‌های موثر به خانواده‌های مستحق زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟