Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان دبیر رویداد استانی استارتاپ دی، بهینه‌سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب با اشاره به آغاز این رویداد از اول بهمن امسال، گفت: طی این مدت ۷۳ طرح برای کاهش معضلات حوزه آب کشاورزی و آشامیدنی به دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

به گزارش ایسنا، حسین بمی ناصری عصر امروز 25 اسفندماه در آیین اختتامیه رویداد استانی استارتاپ دی بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اظهار کرد: از ۷۳ طرح و ایده ارسالی به دبیرخانه این جشنواه ۹ طرح در بخش دانش آموزی و ۵ طرح در حوزه دانشجویی و عموم (آزاد) برگزیده و تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان افزود: این طرح ها با حمایت شرکت مس به مرحله اجرا درخواهند آمد و راهکار علمی جهت رفع معضل کم آبی و کیفیت پائین آب در بخش های کشاورزی و آشامیدنی در شهرستان های شمال استان کرمان ارائه می شود.

تعریف رویدادهای استارتاپی در 23 شهرستان استان کرمان

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کمک از نخبگان برای حل مشکلات، اظهار کرد: در ۲۳ شهرستان استان کرمان تعدادی رویداد استارتاپ تعریف شده است.

سرهنگ خواجه حسنی افزود: در شمال استان موضوع بحث کشت جایگزین و گیاهان دارویی مطرح شد و در غرب استان ایجاد شرکت های کوچک و متوسط درحال پیگیری است و توجه به موضوع سنگ های زینتی در شهربابک و بهره وری از این ذخایر خدادادی در دستور کار است.

وی ادامه داد: در شهرستان های رابر، بافت و ارزوئیه بحث بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی را پیگیری می کنیم و در جنوب استان کرمان بحث تجاری سازی محصولات کشاورزی، صنایع دستی و کارافرینی را در دستور کار داریم.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در رودبار فرآوری حنا را در برنامه داریم، خاطرنشان کرد: بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه می تواند ثروت آفرینی به دنبال داشته باشد و این مهم حاصل نمی شود مگر اینکه از ظرفیت جمعیت جوان و نخبگان استفاده کنیم.

به گفته وی نقش آفرینی سپاه در این رویدادها به شکل بسیج کردن نخبگان و شناسایی و جذب طرح ها و ایده های ناب است.

حمایت جدی شرکت ملی صنایع مس ایران از ایده‌های خلاق

مدیر مرکز نوآوری شهیدستاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز با اشاره به اینکه اگر در حوزه های کشاورزی و صنعت کشورمان نوآوری نداشته باشیم محکوم به شکست خواهیم بود، گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران از ایده های خلاق حمایت و آنها را به سمت ایجاد شرکت های کوچک و بزرگ سوق می دهد.
 
دکتر محمدرضا جندقی با بیان اینکه: کشور ایران در مقایسه با برخی کشورهای خارجی دارای تعداد کمی از شرکت های کوچک و متوسط ( sme ) است، افزود: کمتر از یک درصد تولید ناخالص کشورمان متعلق به شرکت های کوچک و متوسط داخل کشور است. این درحالی‌است که در آلمان با وجود ۲ میلیون شرکت کوچک و متوسط، بیش از ۹۰ درصد تولید ناخالصی آن ها توسط این شرکت ها انجام می شود.

وی بیان کرد: برای رشد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط در کشور، شرکت ملی صنایع مس ایران حامی مالی و مشاوره ای به روز دنیا خواهد بود تا شرکت ها به رشد و بالندگی برسند و تولید ناخالص کشور روند صعودی را در پیش گیرد.

مدیر مرکز نوآوری شهیدستاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با تأکید بر اینکه مرکز نوآوری شهید ستاری از ایده های خلاق در همه زمینه ها از جمله کشاورزی و صنعت که نوآوری ها لازم و ضروری برای این صنایع است، استقبال می کند، تصریح کرد: امیرالمومنان علی (ع) فرمود: "علم قدرت است و هرکس به علم چنگ زند قدرتمند است و هر آنکس از علم فاصله گیرد دیگران بر او غلبه خواهند کرد".

جندقی خاطرنشان کرد: هر زمانی که پتانسیل های بالقوه درجهت تأثیرگذاری در جامعه بتواند به فعلیت درآید و خلق ثروت های ملّی ایجاد شود آن زمان است که نخبه آفریده شده، لذا باید در جامعه استعدادها را جستجو کرده تا در جایگاه مناسب و در مسیر رشد قرار گیرند.

راه‌اندازی بسیج علمی و پژوهشی در تمام پایگاه های مقاومت شهرستان

فرمانده سپاه رفسنجان هم در این رویداد اظهار کرد: در بیانیه گام دوّم مقام رهبری بر بحث های علمی و استفاده از جوانان و نخبگان در نقشه راه چهل ساله دوّم انقلاب اسلامی تأکید کردند.

سرهنگ محمد پساوند افزود: سپاه در تمامی بیانات معظم له خود را موظف به ترسیم مسیر تا تحقق منویات ایشان می داند و به همین دلیل بسیج علمی و پژوهشی در تمام پایگاه های مقاومت را جهت شناسایی معضلات و مشکلات جامعه راه اندازی کرده است.

وی بیان کرد: در پژوهش هایی که در شهرستان رفسنجان انجام دادیم به معضل کم آبی در کشاورزی و آشامیدنی برخوردیم و تصمیم گرفتیم در این قصه با همکاری نهادهای مرتبط با این موضوع استارتاپی استانی برگزار کنیم تا ایده های برطرف کننده معضلات شناسایی و اجرایی شوند.

به گزارش ایسنا، در رویداد استارتاپ دی، بهینه سازی و هوشمندسازی مصرف آب کشاورزی و شرب که از اوّل بهمن ماه جاری آغاز شد، ۷۳ طرح ارسال شده که از این تعداد ۹ طرح دانش آموزی و ۵ طرح دانشجویی و آزاد انتخاب و از صاحبان آن ها تجلیل به عمل آمد.

این استارتاپ با محوریت مدیریت هدر رفت شبکه های انتقال و توزیع آب، مدیریت جمع آوری پساب ها و روان آب ها، فناوری های نوین در تصفیه آب و بهینه سازی و ارتقای فرهنگ الگوی مصرف آب در جامعه، ایده های کارآمد را از شهرستان های رفسنجان، کرمان، زرند و دیگر شهرستان ها دریافت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارتاپ ایده خلاقانه رفسنجان استانی شهرستانها شرکت های کوچک و متوسط بهینه سازی سازی مصرف آب آب کشاورزی استان کرمان شهرستان ها بسیج علمی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان

ایسنا/کرمان معاون اداره کل راهداری استان کرمان گفت: در شهرستان رفسنجان در سال قبل ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد پروژه آسفالت و روکش کردن راه‌های برون شهری و فرعی را منعقد کردیم که یکی از آن‌ها کمربندی است و با ۵۰ میلیارد تومان به زودی به اتمام خواهد رسید.

سید حمزه روح‌الامینی شامگاه ششم اردیبهشت ماه در سفر به رفسنجان و دیدار با فرماندار، اظهار کرد: از لحاظ خرابی راه‌های روستایی، سیرجان و شهربابک جزء بدترین شهرستان‌های استان هستند که راه‌های روستایی آنها نیازمند روکش است.

وی افزود: تمام تلاش ما روکش دار کردن راه‌های روستایی استان کرمان است لذا سال قبل چندین هزار میلیارد تومان صرف روکش کردن آسفالت راه‌های روستایی استان شده است.

وی ادامه داد: در منطقه نوق رفسنجان هم بیش از ۶ پروژه آسفالت و روکش تعریف کردیم لذا ۳۰ کیلومتر راه‌های نوق با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان روکش آسفالت می‌شود.

معاون مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به انعقاد قرارداد تعدادی از راه‌های روستایی رفسنجان از جمله جنت‌آباد، بهرامی، اودرج و فتح آباد به میزان ۱۴ کیلومتر، گفت: امسال نیز چند پروژه روکش آسفالت را در رفسنجان با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان شروع کردیم و پروژه رفسنجان تا کبوترخان از جمله آن‌هاست که با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

فرماندار رفسنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۱ درصد راه‌های استان کرمان در رفسنجان وجود دارد، گفت: محورهای نوق و داوران از حادثه‌خیزترین جاده‌های استان به شمار می‌روند و مرگ و میر در این دو محور باید کاهشی شود.

حسین رضایی افزود: جاده‌های فرعی شهرستان دارای مشکل هستند و نیازمند روکش آسفالت و ساماندهی‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود